Line 6 LowDown combo

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
laikes
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2007, 11:38

Line 6 LowDown combo

Bericht door laikes »

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de Line 6 LowDown 175 Combo?
Als nieuwling kan ik alle hulp gebruiken.

Groeten uit Vlaanderen,

Laikes.
Gebruikersavatar
BijtBas
Berichten: 892
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:57

Bericht door BijtBas »

Don't do Line 6 kids.. Its bad for you..
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

BijtBas schreef:Don't do Line 6 kids.. Its bad for you..
Zegt de man met een Behringer versterker ;)

Ik hoor eigenlijk best goeie dingen over Line 6 versterkers, maar heb het nog niet geprobeerd.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

+1 Rieno

LeftyJ heeft zo'n lowdown geloof ik, en is er goed over te spreken!
laikes
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2007, 11:38

Bericht door laikes »

BijtBas schreef:Don't do Line 6 kids.. Its bad for you..
En kan je daar een woordje uitleg bij geven???
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Bericht door Madame Clapotis »

De Line6 versterkers zijn 'modelling-amps', wat wil zeggen dat ze de sound van andere bekende versterkermodellen digitaal 'nabootsen'.

Er wordt van gezegd dat ze goed zijn als eerste versterker, omdat je met alle mogelijkheden een beetje je eigen sound kunt zoeken in de verdere zoektocht naar een 'echte' versterker.
Voor mijn kleine brein lijken het echter té veel knopjes. :lol: Uiteindelijk zul je na een tijd nog maar één (aantal) bepaalde instellingen/standen gebruiken, lijkt me.

Naar welke versie van de Lowdowns ben je trouwens aan het kijken?
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Pedulla
Berichten: 753
Lid geworden op: 29 dec 2003, 14:30

Bericht door Pedulla »

Ik heb de 110 studio versie voor thuis, en hoewel ik altijd skeptisch tegenover modeling stond, vind ik deze voor thuis in ieder geval ideaal werken en ook een goede sound produceren. Ook akoestische optredens haal ik er met gemak mee. De grotere versies kan ik helaas niets over vertellen, maar ga er zeker een proberen zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1795
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Bericht door Madame Clapotis »

De 175 heeft een 15inch speaker.

Ik weet niet waar jij 'm wilt gaan gebruiken, Laikes; in een repetitieruimte, op je kamer, op kot....
Comboversterkers 15inch speaker vind ik minder leuk, zeker voor thuis, omdat hun geluid te weinig 'afgelijnd' is, ze klinken nogal wollig en ze alles doen meetrillen. :D
Voor de prijs zou ik ook zeker eens naar andere versterkers kijken, ook tweedehands.


Welkom trouwens! :wink:
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: CIOKS Schizophrenic PSU

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
BijtBas
Berichten: 892
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:57

Bericht door BijtBas »

Rieno schreef:
BijtBas schreef:Don't do Line 6 kids.. Its bad for you..
Zegt de man met een Behringer versterker ;)

Ik hoor eigenlijk best goeie dingen over Line 6 versterkers, maar heb het nog niet geprobeerd.
Meteen Bitchen :cry: Hoe dacht jij hoe ik me voel met mijn Gear;)

Maar Line 6 is gewoon niet iets wat ik aanraad. Ik heb versterkers van hun in de winkels zien staan waar de helft van de Effecten niks deed. En ik hoor van redelijk wat mensen dat er altijd wel wat mis mee is. Dan zou ik gewoon liever voor iets duurders gaan als beginnende bassist. En nee, Behringer is ook geen aanraader.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

BijtBas schreef:
Rieno schreef: Zegt de man met een Behringer versterker ;)

Ik hoor eigenlijk best goeie dingen over Line 6 versterkers, maar heb het nog niet geprobeerd.
Meteen Bitchen :cry: Hoe dacht jij hoe ik me voel met mijn Gear;)

Maar Line 6 is gewoon niet iets wat ik aanraad. Ik heb versterkers van hun in de winkels zien staan waar de helft van de Effecten niks deed. En ik hoor van redelijk wat mensen dat er altijd wel wat mis mee is. Dan zou ik gewoon liever voor iets duurders gaan als beginnende bassist. En nee, Behringer is ook geen aanraader.
Als je een gefundeerde mening had laten blijken in de eerste post was het puur bij verwondering gebleven van mijn kant :P

Dat ze vaak kapot zijn heb ik nog niks van gehoord, maar het zou kunnen met een nieuwe lijn natuurlijk.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
BijtBas
Berichten: 892
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:57

Bericht door BijtBas »

Haha, oke. Mijn bericht was ook niet echt verhelderend.

Maar over het ''er is vaak wat mis mee'' gedeelte. De modelen die ik gezien en gehoord heb. Hadden vaak kleine dingen die het gewoon niet deden zoals ze moesten doen. Ik vind het merk vaak ook wat duur.. Maar dat kan mijn gierige kant zijn.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Ook ik heb een Lowdown 110. Ooit gekocht voor acoustische cafe-optredens, omdat-ie mee kan op het transportrek van m'n fiets. (De parkeerproblemen in Den Haag)

Inmiddels niet meer nodig, MAAR zo'n te gek dingetje met een waanzinnnig punchy geluid en zelfs PRACHTIGE LAAGWEERGAVE VAN DE LAGE B! Dus heb ik 'm gehouden... Hij is degelijk en betaalbaar (@bijtbas!).

Grotere gig met PA? Gebruik de ingebouwde DI naar de PA voor de zaal en het combootje als monitor.

Modelling-amp. Tja, zal me worst wezen of-ie op een Ampeg met 8x10 kast wil lijken of een Eden of... Uiteindelijk hoor ik het ding zelf en dat klinkt goed en bruikbaar. Alle mogelijke effecten bass-synths e.d. gebruik ik niet, behalve de compressor.

Verder speel ik buitenshuis over een Markbass 121 combo of combo-amp met 2x 2x10". Voorheen respectievelijk Hartke en Ampeg gehad, dus een beetje vergelijken kan ik wel...
Laatst gewijzigd door HNZ op 14 jan 2008, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BijtBas
Berichten: 892
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:57

Bericht door BijtBas »

Nou oke.. Ik zat er compleet naast. My Bad ^^
Gebruikersavatar
Vaze
Berichten: 1287
Lid geworden op: 01 mar 2006, 23:11

Bericht door Vaze »

Ik heb wel enkele vrienden met een Line6 (geen lowdowns, maar spiders II en een vetta) en ik heb nog niemand horen klagen over de degelijkheid.
Dat die lowdown 110 punchy is wil ik best geloven (door de 10"er erin), maar ik heb over die lowdown 150 gespeeld en die vond ik maar niks, niet strak maar wel veelzijdig (al kreeg ik er niet echt een geluid uit naar mijn zin).
Voor de duidelijkheid; ik heb er nooit een gehad, maar was wel geïntereseerd en heb hem dus wel gaan testen.
Gear:
Dean Metalman V
Richwood P-bass (met Fender Prodigy '91 element van FC in)
Harley Benton jazz kopie

LAB series L4
Ashdown MAG 410T
laikes
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2007, 11:38

Bericht door laikes »

Bedankt voor de reacties.

OK, laten we de doos van pandora effe op een kier zetten ...

Ik ben een beginner die niets van versterking afweet. Aleen dat mijn huidig versterkertje (Ashdown After eight 15W) te klein en te zwak is.
Ik volg muziekschool & bas les. Ik wens de versterker te gebruiken om te oefenen, te experimenteren en af en toe eens met anderen te spelen.
Mijn voorkeur gaat momenteel naar blues maar wie weet ...
Ik had een artikel gelezen in "Meet music" waaruit bleek dat de Line6 LowDown een aanrader was voor iemand die "op zoek" was naar
zijn eigen sound.

Aangezien de Line6 LowDown volgens de meeste hier geen al te goede keuze wat raden jullie dan wel aan?

Alvast bedankt voor jullie "wijze" raad.

Groetjes,

Alain.
Plaats reactie