nieuw stemapparaat gekocht

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cocofrio
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:39

nieuw stemapparaat gekocht

Bericht door cocofrio »

Hiermee kan iedereen gelijk welk snaarinstrument stemmen , electrisch of acoustisch . Het herkent zelf de snaar , dus geen knopjes , op de gitaar klippen en de snaar beroeren, das al . 21 euro in Belgie. Merk Cool

Afbeelding
Laatst gewijzigd door cocofrio op 30 nov 2008, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

En werkt het goed? Snel? Nauwkeurig? Gaat een lage B lukken?

Dit is wel de TESThoek natuurlijk, niet gewoon een 'moet je dit eens zien'-topic :P
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik heb laatst zo'n ding gebruikt. Ook voor bas gaat het prima! Nauwkeurig en stabiel. Al heb ik 'm met een viersnaar gebruikt en weet ik niet of-ie een lage B goed aan kan. Ik twijfel alleen even of het 't zelfde merk was als hier gepost staat.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
cocofrio
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:39

Bericht door cocofrio »

ik heb hem gewoon getest EADG , werkt heel nauwkeurig. Ik ben zelf een beginner.
Is ook voor de beginners gemaakt. Echt goeie gitaristen-bassisten zullen wel profesionelere dingen gebruiken. Op een podium lijkt het me niet zo handig.
Veel is er niet over te vertellen , het gaat allemaal vanzelf , en daar is het ook voor bedoeld. Goedkoop en makkelijk en simpel in gebruik.
Ik ben blij dat ik nu zonder altijd hulp te roepen , zelf mijn bas kan stemmen. Dus test geslaagd. Later.....hopelijk zal ik ook ooit......................................................... :jam:
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Die dingen zijn zeer handig omdat ze de trilling van het hout ook meenemen, volgens mij zit er ook een basoptie op.
Gebruikersavatar
Marthais
Berichten: 2060
Lid geworden op: 31 mei 2006, 17:14

Bericht door Marthais »

Volgens mij gebruikt Jay-Tee ook zoiets.
Gebruikersavatar
quicksilver
Berichten: 943
Lid geworden op: 31 mei 2006, 21:13

Bericht door quicksilver »

Heb pas hetzelfde getest in Deinze bij Piens. Deze test vooral omdat onze dochter op kamers zit in Leuven en er beetje op mijn ouwe pro martin wil tokkelen. zo kan ze het ding toch een beetje in tuning houden zonder telkens papa te moeten opzoeken met het ding. Werkte erg snel en volgens mij ook accuraat. omdat ze op 300 meter van Leo Caerts in Leuven zit heb ik ze maar doorverwezen. Wat ze uiteindelijk gedaan heeft hoor ik vrijdag...

Volgens mij is Cool gewoon het huismerk van piens want er wordt serieus promo gedaan voor die cool-dingen. Ze hebben cools voor vanalles en nog wat, gitaren, versterkers, tools, standaards, .... ( gewoon crtl+C en dan Ctrl+V spullen denk ik.)
zie ook : https://www.cool.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Beter verslijten dan verroesten /// In de winter bassen, in de zomer gassen
midlifecrisis-herintreder Sandberg JM4 - Fender J-2008
aguilar AG500- TECAMP M212/4 - KD600Ti mini PA- DTR2000BL, Cube-30 Bass oefenaartje
Gebruikersavatar
cocofrio
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:39

Bericht door cocofrio »

Klopt helemaal , heb hem ook bij Piens daar gekocht .
Gebruikersavatar
ikheetbas
Berichten: 2124
Lid geworden op: 06 feb 2008, 14:42

Bericht door ikheetbas »

ik heb er laatst 1 op de kam van mijn/onze contrabas gezet (ik heb hem samen met 'n goede vriend). het is niet dezelfde, maar het concept is gelijk. werkt perfect!
die hier zo nu en dan weer is
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Maar met zo'n ding kan ik niet ravotten als ik met m'n bas in m'n handen sta, da's stom!
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Daar is-ie toch ook niet voor bedoeld? 't Is een stemapparaat, geen ravotapparaat...
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie