Review: DiMarzio Split P

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Gerb
Berichten: 2328
Lid geworden op: 12 jun 2008, 17:55

Review: DiMarzio Split P

Bericht door Gerb »

Na dagen, weken, zelfs maanden wachten heb ik eindelijk m'n Phoenix HB-33 weer helemaal in elkaar... En dus kon ik eindelijk die DiMarzio Split P testen!!! :D

En echt: WAT EEN HEERLIJK GELUID GEEFT DAT!! Een heerlijk zompig jaren 60/70 geluid als je 't mij vraagt. Met alleen de Split P lekker romig, met de Jazz PUP erbij romig + lekker veel punch en(dit even neit terzake) alleen de JazzPUP heerlijk veel attack, zo'n slap sound.

Maar waar het hier dus om ging, de Split P, ik ben er meer dan blij mee!!

Als ik deze week nog even serieus bezig ga met kijken hoe audition werkt, dan zal hier volgende week wss een sample staan!!

Gerbens' Topic
wombatboter schreef:Maar effecten openen zeker je geest (én ledigen je portefeuille)
Sanders over m'n baard schreef:Een beetje de Chriet Titulaer van BGF, minus de zachte G.
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22171
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

:thumbsup:

Voor opnames is-ie errug lekker inderdaad. Voor live met een dikke versterker vond ik 'm te veel vullen.
Gebruikersavatar
Gerb
Berichten: 2328
Lid geworden op: 12 jun 2008, 17:55

Bericht door Gerb »

Heb zonet nog even weer geluisterd(gister sprong ineens de topkam los) en ik weet nu eindelijk wat er bedoeld wordt met "ronk" van de P elementen en de "grom" van de J's! :D

Opname staat, als alles goed gaat, morgen hier!

Gerbens' Topic
wombatboter schreef:Maar effecten openen zeker je geest (én ledigen je portefeuille)
Sanders over m'n baard schreef:Een beetje de Chriet Titulaer van BGF, minus de zachte G.
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Ik ben er ook zeer tevreden mee!! idd lekker geluidje, helemaal op een huizenbak! De combinatie van het J en P element geeft zoveel mogelijkheden. Zelfs mn elcheapo knutselsquier klinkt nu als een dijk :D
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Bericht door Bertjefred »

In vergelijking met mijn reeds verkochte fender precision 79 klinkt mijn 1980 aria primary met de originele dimarzio's romiger en ronder. Het lijkt op minder hoge tonen, maar de dimarzio heeft in mijn bas een ja moelijk te beschrijven hoog iets dat die romigheid in het laag en mid heel mooi afmaakt.
Ik speel live over een traynor yba 200(watt) en een marshall vbc8x10. Dit was in combinatie met de fender soms net iets te agressief in het hoog. Dus dat wordt nu wat meer gebalanceerd. En bevalt goed. Met andere amps kan ik die vergelijking niet maken. Maar kan me inderdaad voorstellen dat het soms iets te veel van het goede is. en een jazz element je wel kan helpen daarbij. En natuurlijk hoort er bij een topic een plaatje:
Afbeelding
Jack

Bericht door Jack »

In mijn frontier klinkt hij ook heel erg lekker, alleen vraag ik me soms af of iets anders niet beter zou zijn voor fretless..maar over de mids ben ik wel tevreden, dus ik hou het nog even zo.

Afbeelding
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22171
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Afbeelding

Het element dat Cloff heeft komt uit deze bas, hij heeft het van mij overgenomen. Het bestaat uit twee dualblade humbuckers, een heel ander beest dan de elementen in de bassen hierboven.

Hier een nummer dat ik ermee heb opgenomen
Gebruikersavatar
Bertjefred
Berichten: 3065
Lid geworden op: 20 aug 2007, 22:18

Bericht door Bertjefred »

ah inderdaad iets heel anders! Model p en split p doorelkaargehaald :oops:
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Ik heb hem ook in mijn Samick zitten en dat ding blaast heerlijk voor metal. Het heeft een mooi zwaar, rond geluid. En idd, hij vult enorm over mijn Hartke 3500 in een Ashdown 410. Volgens Ikheetbas kan ik er een "heerlijk P-geluid" uit halen. :D.
Ik mis alleen wat punch en wil graag er een J-pickup bij (zit nog de stock in de bas, maar die is zwaaar onbruikbaar).

Welke J heb jij, Cloff? Ik zat zelf te denken aan de Ultra Jazz :D.
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
Gerb
Berichten: 2328
Lid geworden op: 12 jun 2008, 17:55

Bericht door Gerb »

Ik heb zelf nog een standaard, merkloze Jazz erin zitten.. :mrgreen:

Zat ook te denken aan een Ultra Jazz, puur omdat het wss de bridge pickup was die Burton in z'n RIC had zitten! :D

Gerbens' Topic
wombatboter schreef:Maar effecten openen zeker je geest (én ledigen je portefeuille)
Sanders over m'n baard schreef:Een beetje de Chriet Titulaer van BGF, minus de zachte G.
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Ik heb de Jazz van mijn andere bas er in gezet (omdat daar een GFS ingezet is), maar dat haalt het echt niet qua output. Die Split P dondert als een gek, maar als ik die jazz erbij schakel wordt hij zo neergehaald. :P.
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
Gerb
Berichten: 2328
Lid geworden op: 12 jun 2008, 17:55

Bericht door Gerb »

Klopt, heb ik ook :mrgreen: als ik de jazz erbij draai, wordt het geluid echt enorm dun, wat opzich wel geschikt is voor metal, maar absoluut neit voor hard rock en rock oid..

Gerbens' Topic
wombatboter schreef:Maar effecten openen zeker je geest (én ledigen je portefeuille)
Sanders over m'n baard schreef:Een beetje de Chriet Titulaer van BGF, minus de zachte G.
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Cloff schreef:Klopt, heb ik ook :mrgreen: als ik de jazz erbij draai, wordt het geluid echt enorm dun, wat opzich wel geschikt is voor metal, maar absoluut neit voor hard rock en rock oid..
He? Hoezo wel voor metal en niet voor hard rock? Metal moet juist dikke output hebben. Daarom heb ik die Split P ook gekocht (en sindsdien overstuurt mijn amp :dance: ). Een Metal bas moet klinken alsof je met drie pneumatische hamers door gewapend beton aan het hakken bent, vind ik. Yeah! :jam:
Laatst gewijzigd door Witchfynder op 12 feb 2009, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
Gerb
Berichten: 2328
Lid geworden op: 12 jun 2008, 17:55

Bericht door Gerb »

Tja, wat je zegt, klopt. Die Split P is idd gemaakt voor metal :mrgreen:

Maar ik had bij m'n vorige metalband de pickups allebei aanstaan, en dat klonk gewoon goed met zo'n dunne sound! :mrgreen:

Gerbens' Topic
wombatboter schreef:Maar effecten openen zeker je geest (én ledigen je portefeuille)
Sanders over m'n baard schreef:Een beetje de Chriet Titulaer van BGF, minus de zachte G.
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Ik las gister dat de output van de Ultra Jazz gelijk moet zijn aan de Split P en ook volgens DiMarzio een goede combi is. Guess that's the way to go for us. ;)
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Plaats reactie