Fame Baphomet 5 (Mayones Be-5)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Ik moet nu nog ongeveer 2 weken wachten. :D
Gebruikersavatar
baskikker
Berichten: 364
Lid geworden op: 14 dec 2006, 10:30

Bericht door baskikker »

Hoe strak is de B-snaar? Speelt deze lekker strak t.o.v. een 35" hals?

Flubbert deze niet teveel?
Fender American Jazz Bass
Tune Somnus 4 string
Ibanez Talman bass
Markbass CMD121P combo
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

De B is strak. Hij "flubbert" ook niet.
Gebruikersavatar
baskikker
Berichten: 364
Lid geworden op: 14 dec 2006, 10:30

Bericht door baskikker »

Toch vraag ik me dan toch af hoe het zit. Ik heb hele forum afgezocht maar kan het niet echt vinden. Waarom heeft de ene bas een bar slechte B snaar en de andere (zelfs soms met kortere mensuur) een betere sound en strakke snaar???

Mij is altijd wijsgemaakt dat ik voor een strakke B een 35" 889mm nodig heb...

Ben blij om te horen dat de Fame niet flubbert en slap speelt!?
Het lijkt mij een ontzettend gave bas, maar het probleem is voor mij om em uit te kunnen proberen, de afstand is wat ver. Misschien is de 30 dagen money back garantie wel wat...
Fender American Jazz Bass
Tune Somnus 4 string
Ibanez Talman bass
Markbass CMD121P combo
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

mijn warwick en pedulla (beide 34") hebben beide retestrakke b's. volgens mij is de mensuur ook niet half zo belangrijk dan de bouw van het instrument zelf. en dat zal bij fame toch ook wel in orde zijn.
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Ik heb dus 2 bassen waarvan 1 een Fame. Deze is heel goed gebouwd met goed hout en een zéér degelijke (6 bolt) halsbevestiging. Mijns inziens zijn deze criteria belangrijker dan de 35" mensuur. Overigens heeft een Fame geen zuivere 34" mensuur maar een van 34¼". Dat zal ook wel iets uitmaken.
Gebruikersavatar
Gum
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 sep 2009, 14:10

Bericht door Gum »

Ik ben rond aan het kijken voor een nieuwe basgitaar. Ik hoor erg goede geluiden over de Fame Baphomet en vind het een schitterende bas, dus ik wil binnenkort eens een keer naar Keulen gaan om 'm te proberen. Ik vraag me alleen af hoe de bas zich houdt na een aantal jaren spelen. Ik heb nu een Ibaneze GSR180 die na een paar maanden spelen vrij veel fretwear heeft; wil bij m'n volgende bas dus graag wat degelijkers. Dus als iemand ervaringen heeft met deze bas dan hoor ik het graag!

En sorry dat ik zo'n oud topic omhoog schop ;)
Fame Baphomet V
Fender Precision Bass MIM
Squier Gum Modified Jazz Bass
Gebruikersavatar
yawl6
Berichten: 201
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:22

Bericht door yawl6 »

De fame baphomet komt uit de mayones "fabriek". Ik heb zelf een mayones Be 4 en die is schitterend. Ik kan me niet voorstellen dat fame van heel veel mindere kwaliteit zou zijn. Volgens mij zit er een verschil in de elementen en electronica; voor de rest zijn de specs gelijk. Ik wens je veel plezier in Keulen!
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Ik heb al enkele jaren een Fame 4str fretless, (niet de blonde versie) en ik ben er nog altijd zeer content over. Inderdaad jammer dat hij met lege batterij niet speelt. Kwestie van tijdig verwisselen. Mocht ik 'm kwijt raken dan zou ik gauw weer een nieuwe kopen.
De prijs-kwaliteitverhouding is buitengewoon te noemen.
Gebruikersavatar
BijtBas
Berichten: 892
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:57

Bericht door BijtBas »

*Kuch!* [url=urlhttps://www.musicstore.com/nl_NL/EUR/Fame-Bapho ... 004200-000]Fame 5 snaar[/url]
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

BijtBas schreef:*Kuch!* Fame 5 snaar
Dit bedoel je? :mrgreen:

Ik snap overigens niet hoe men erbij komt dat de hals 7 delig is. Ik zie er maar 5.
Gebruikersavatar
BijtBas
Berichten: 892
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:57

Bericht door BijtBas »

Wat bedoel ik? :?
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Rikkers6 schreef:Ik snap overigens niet hoe men erbij komt dat de hals 7 delig is. Ik zie er maar 5.
Ze rekenen de toets en de headstock waarschijnlijk mee :mrgreen: .
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Plaats reactie