Fame Baphomet 5 (Mayones Be-5)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Fame Baphomet 5 (Mayones Be-5)

Bericht door Surferboy »

Hier dus mijn beloofde review:

Prijs

644 euro bij Musicstore.com

Specificaties

Ash-body
Maple-neck
Rosewood fretboard

24-frets hals
MEC JJ elementen en MEC 2-bands preamp

Schaller straplocks en tuners

Afwerking

De afwerking is perfect, ik heb nog geen foutje kunnen ontdekken. De frets zijn netjes afgewerkt, en het geheel voelt gewoon goed. Het enige minpuntje dat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat je zonder batterij niet kunt spelen.....terwijl hij toch echt een active/passive-switch heeft..

Sound

Redelijk veelzijdig je kunt van redelijk knorren naar een lekkere slapsound. Het geheel klinkt ongeveer als een warwick.....een klein minpuntje: De g-snaar komt wel erg hard door als je hem plukt.

Bespeelbaarheid

Zeer ondiepe hals, waardoor je erg makkelijk overal bijkomt. Ik vind de hals persoonlijk een stuk lekkerder spelen dan die van een Lakland 55-02. (Dit kan ook komen door de redelijk kleine stringspacing op de Fame t.o.v. de grote op de Lakland) De hogere regionen zijn ook prima bereikbaar door de kleine onderste hoorn.

Hij hangt zeer goed in balans maar hij is wel redelijk zwaar.

Conclusie

+ punten:
-Veel waar voor het geld
-Mooi afgewerkt
-Zeer goed bespeelbaar
-Mooi uiterlijk (niet onbelangrijk natuurlijk :wink: )
-B-snaar is redelijk strak

-punten

-passieve mode kan niet bespeeld worden met lege batterij
-G-snaar komt wat hard door als hij geplukt wordt
-Zwaar

Al met al ben ik er zeer tevreden mee! (Hier nog even een foto: )
Afbeelding
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Quintijn
Berichten: 79
Lid geworden op: 18 jan 2005, 23:40

Bericht door Quintijn »

Wat gaaf dat je dit ff verteld aan iedereen zo!
Ik was zelf een beetje naar Mayones bassen aan het kijken. Volgens mij komen die van de zelfde bouwers.
Maar wat ik wilde zeggen is:
Als je g snaar er te hard door heen knalt moet je gewoon de elementen aan die kant iets om laag draaien. Dan verlies je een beetje output van de g. Overigens kun je hem ook bij de e omhoog schroeven voor wat meer ballen.
Maar let wel op dat de elementen niet te dicht op de snaren staan want dan dempt het magnetisch veld je snaar.
Gr Quintijn
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Quintijn schreef:Wat gaaf dat je dit ff verteld aan iedereen zo!
Ik was zelf een beetje naar Mayones bassen aan het kijken. Volgens mij komen die van de zelfde bouwers.
Maar wat ik wilde zeggen is:
Als je g snaar er te hard door heen knalt moet je gewoon de elementen aan die kant iets om laag draaien. Dan verlies je een beetje output van de g. Overigens kun je hem ook bij de e omhoog schroeven voor wat meer ballen.
Maar let wel op dat de elementen niet te dicht op de snaren staan want dan dempt het magnetisch veld je snaar.
Gr Quintijn
Was ik ook al van plan :wink: Verder worden de Fame's gemaakt door Mayones, ik heb de directeur van Mayones gemaild en die zei dat ze idd de bassen voor Musicstore.com maakten.
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Abathur
Berichten: 339
Lid geworden op: 26 mei 2004, 18:23

Bericht door Abathur »

Klein vraagje... jij hebt de baphometh blonde... en je hebt ook nog de gewone...
Nu is het verschil geloof ik eigenlijk alleen de body (blonde= ash gewoon = mahogany? ). In ieder geval, heb je nog de kans gehad de ander ook te bespelen? Wat vond je ervan? en waarom heb je uiteindelijk voor de blonde gekozen?
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Volgens mij is bij de blonde de hals van esdoorn terwijl de "gewone" een mahonie hals heeft. Volgens mij heeft dat meer impact voor het geluid dan de bodymaterialen maar dit terzijde. Ik vind de klantenservice van musicstorekoeln zeeeeeeeer belabberd! :evil: Heel irritant dat ik meer dan een week moet wachten op antwoord! Geen Fame voor mij, hoe goed ze ook zijn!
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Abathur schreef:Klein vraagje... jij hebt de baphometh blonde... en je hebt ook nog de gewone...
Nu is het verschil geloof ik eigenlijk alleen de body (blonde= ash gewoon = mahogany? ). In ieder geval, heb je nog de kans gehad de ander ook te bespelen? Wat vond je ervan? en waarom heb je uiteindelijk voor de blonde gekozen?
De gewone heeft een Bubinga-body als ik het goed heb, en heeft net als die van mij een Wengé fretboard, alleen heeft hij een 7-piece laminated neck, en de Blonde een 5-piece.
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Darell
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 dec 2004, 07:21

Bericht door Darell »

Ik heb de vier snaar versie hiervan
toen ik mijn fame ging kopen twijfelde ik ook tussen de blonde en de andere. Ik heb de blonde gekozen omdat ik die mooier vond...

Hier mijn fame:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb um nu een maandje of 2 en hij bevalt me steeds meer! Het is echt een goede bas.
Fame Baphomet Blond 4
Squier P-Bass
Stagg BC300L
Zelfbouw fretless

Trace Elliot V-Type
Ashdown ABM410

MXR M-80
Samson Stage 5 Wireless
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Maken ze ook 6 snarige fretless fame-pjes?
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Ehmz, als je ze bij Mayones besteld wel waarschijnlijk....maar daar moet je Dawid even voor mailen......(moet je op de site www.mayones.com naar het poolse gedeelte gaan en dan naar de online-shop, daar staan ze sowieso wel)
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Bericht door Squire »

Heb je toevallig ook een fretless Fame bespeeld?
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
Surferboy
Bas-Hobbit
Berichten: 1835
Lid geworden op: 17 dec 2003, 20:28

Bericht door Surferboy »

Nee maar ik zit er zelf ook over te denken.......*checkt bankrekening* :cry:
Gear:
Jazz 4
Gumika '70 Jazz (Fretless-proj.)

Peavey T-Max!!!
Eden NSP 410

Korg G5
Nobels ODRB
Gebruikersavatar
kars
Berichten: 617
Lid geworden op: 26 mar 2006, 12:20

Bericht door kars »

heb eens even op die site gekeken.. die Mayonaise (enige nadeel aan het merk, die associatie) zijn wel errrrg mooi!!!
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Olaf Reijnders schreef:Volgens mij is bij de blonde de hals van esdoorn terwijl de "gewone" een mahonie hals heeft. Volgens mij heeft dat meer impact voor het geluid dan de bodymaterialen maar dit terzijde. Ik vind de klantenservice van musicstorekoeln zeeeeeeeer belabberd! :evil: Heel irritant dat ik meer dan een week moet wachten op antwoord! Geen Fame voor mij, hoe goed ze ook zijn!
Ik kom terug op mijn woorden. Ik heb een besteld. :D
Gebruikersavatar
bootsy collins
Berichten: 252
Lid geworden op: 12 sep 2006, 21:28

Bericht door bootsy collins »

hoe laag is het allerlaagste geluid dat je uit ooon fame krijgt? laag? lager? laagst? zo vreselijk laag dat alleen olifanten het kunnen horen?
dean edge 4 bas
hughes and kettner basskick 707 (250 watt)
hartke 210 tp
een slome akoestische gitaar

www.esevensharp9.nl
tegenwoordig geupdate met echt .nl domein!!
Gebruikersavatar
Boldey
Berichten: 1118
Lid geworden op: 01 jun 2004, 03:23

Bericht door Boldey »

Ik heb bij Annotherbassist even op zijn 5 snarige Fame kunnen spelen, echt een hele gave bas, speelde erg soepeltjes en makkelijk... en erg mooi, hij heeft een blonde. Ik gas eigenlijk een beetje op zo'n bas :D

Concert- en bandfotografie

::::Soundgear SR3005:::::
::::Richwood Precision + SD SPB-1::::
:::Richwood Jazz + SDQP:::
::Westone Spectrum series II fretless::
:::::Traynor YBA200:::::
:::HH Electronic 215BL:::
Plaats reactie