Phil Jones Briefcase

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 650
Lid geworden op: 15 apr 2008, 09:15

Phil Jones Briefcase

Bericht door Falcon »

De PJB Briefcase wordt geleverd in een doos dat 8x zo groot is als de combo zelf. Zit lekker vol met van dat luchtkussen spul. Heb je eenmaal die grote doos open is er...ja...nog een doos. Hier zit de combo zelf in. Binnen deze mini doos zit dan weer verpakkings materiaal.

De combo wordt geleverd met een dust cover en 2 adaptors. Een voor DC stroom (normale plug), en eentje voor AC stroom (zoals in een auto). Met een beetje DHZ kun je dus deze combo op de kracht van een fiets dynamo laten werken. Heel groen dus.

De combo zelf is met tolex bekleedt en heeft aluminum hoeken en de draagband boven heeft ook houders van aluminum. De ventalatie opening hebben ook mooie covers van aluminum. Heel chique en strak uitziend dus.

De 5 band graphic EQ geeft redelijk veel flexibilteit aan de sound, maar is meer voor aanpassing op de kamer. Met alles op 0 klinkt die al heel goed, laten zo dus. Ingebouwde compressor met HEEL vel blauwe LED, houdt het weer lekker netjes. Gebrushte steel bedekt het voorpaneel en ziet er weer lekker strak uit.

Speaker zijn 5" en de cones zijn zilver geverft. Stevige grill ervoor en de logo van PJB.

Klank is HEEL diep voor 2x5". Lage B sprigt eruit en slaat je in je gezicht. :jam:

In een zin gezegt:
"Phil Jones heerscht."
Ibanez SR506
BOSS GT-6 B
Phil Jones Briefcase
10 Vingers
Dunlop Big Stubby 3mm
Get'M Get'm Strap "Corduroy Black Cord 3"
Persoonlijk
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4354
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Foto's? Iets meer te vertellen over de EQ? Volume met een band erbij?
Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 650
Lid geworden op: 15 apr 2008, 09:15

Bericht door Falcon »

Ik heb even geen fotos beschikbaar. Maak wel een paar als me vader terug is.

EQ doet wat die moet doen. Voegt geen kleur aan je sound toe.

Volume kan zeker meegaan in een bandje.
Ibanez SR506
BOSS GT-6 B
Phil Jones Briefcase
10 Vingers
Dunlop Big Stubby 3mm
Get'M Get'm Strap "Corduroy Black Cord 3"
Persoonlijk
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4354
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

EQ voegt per definitie kleur aan je geluid toe :)

Ben erg benieuwd of de EQ van de PJB's er een beetje toe doet. Vooral van belang als je zo'n klein kastje in een wat grotere setting neerzet. Heb je 'm overigens al eens naast een drummer uitgeprobeerd?
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

zoiets kun je wel makkelijk kwijt in de huiskamer lijkt me, zonder al te veel protest van vrouwlief :mrgreen:
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Haico

Bericht door Haico »

André_84 schreef:zoiets kun je wel makkelijk kwijt in de huiskamer lijkt me, zonder al te veel protest van vrouwlief :mrgreen:
Mijn 8x8" staat in vol ornaat in de huiskamer...

Voor degenen die met dit soort dingen problemen hebben: betere vrouwlief zoeken... een bassiste ofzo... ;)

*doet dansje*
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

sorry haico, noem me een zeikerd :mrgreen: maar ik zou het zelf ook niet zo sierlijk in de huiskamer vinden, zo'n 8x8 :roll: met verjaardagen of visite ofzo zet ik meestal ook even mijn bas op de daarvoor bedoelde plek, boven :mrgreen:
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

André_84 schreef:met verjaardagen of visite ofzo zet ik meestal ook even mijn bas op de daarvoor bedoelde plek, boven
Ik zette vroeger mijn motorfiets in de huiskamer. Tegenwoordig woon ik wat geordender en de motor bij visite naar boven sjouwen ging me de keel uithangen. :mrgreen:
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22645
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Thunder schreef:
André_84 schreef:met verjaardagen of visite ofzo zet ik meestal ook even mijn bas op de daarvoor bedoelde plek, boven
Ik zette vroeger mijn motorfiets in de huiskamer. Tegenwoordig woon ik wat geordender en de motor bij visite naar boven sjouwen ging me de keel uithangen. :mrgreen:
Hele goede vriend van me had vroeger een café en zette zijn motorfiets ook altijd binnen na sluitingstijd. Dampen van de motor ontvlamden en het café ging in vlammen op. Hij stond buiten machteloos naar de vuurzee te kijken en hoorde hoe zijn twee lievelingshonden op de eerste verdieping hulpeloos huilden. Hij kon niets doen.. (sorry voor de wat sombere off topic)
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Gatverdarrie. Als ik dat zou meemaken zou ik dat nooit meer uit mijn gedachten kunnen krijgen.
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
BijtBas
Berichten: 892
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:57

Bericht door BijtBas »

wombatboter schreef:
Hele goede vriend van me had vroeger een café en zette zijn motorfiets ook altijd binnen na sluitingstijd. Dampen van de motor ontvlamden en het café ging in vlammen op. Hij stond buiten machteloos naar de vuurzee te kijken en hoorde hoe zijn twee lievelingshonden op de eerste verdieping hulpeloos huilden. Hij kon niets doen.. (sorry voor de wat sombere off topic)
Geert, waarom breng jij altijd van die abstracte en (in dit geval) lugubere afwijkingen in de topics hier. Niks negatiefs overigens.. :wink:
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22645
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik had ook kunnen schrijven dat hij na de brand twee andere honden had aangeschaft om het leed te verwerken en dat die door de buren werden vergiftigd. De ene was dood toen hij thuiskwam, de andere werd zieltogend naar de dierenarts gebracht maar viel niet meer te redden...Kreeg een spuitje. Toen hij buitenkwam bij de dierenarts keek hij toevallig in een steeg naast de praktijk en daar lag het kadaver al van zijn hond tussen andere dieren. Hij kon het niet verdragen dat het dier daar zo ontzield lag zodat hij 'm stiekem weer ingeladen heeft en 'm, tegen de Belgische wet in, in zijn eigen tuin heeft begraven.
Maar dat zou inderdaad wat te off topic zijn om hier nog in de Phil Jones topic te vertellen...
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
FC Spoiler
Freak space cadet
Berichten: 4433
Lid geworden op: 24 jul 2006, 12:12

Bericht door FC Spoiler »

Falcon schreef:Een voor DC stroom (normale plug), en eentje voor AC stroom (zoals in een auto).
:?:
DC Is gelijkstroom, zoals bv de accu van je auto.
AC is wisselstroom, zoals uit onze stopcontacten. :wink:
You say you're a doctor of minds, don't stick that syringe in my arm.
"It's just medication to help you calm down, it really won't do any harm".


Damaged Justice, Dutch 'tallica tribute: Website, Facebook, Youtube

Alembic en Mesa junkie
Gebruikersavatar
Bornlivedie
Berichten: 4354
Lid geworden op: 04 jun 2006, 00:03

Bericht door Bornlivedie »

Falcon schreef:
EQ doet wat die moet doen. Voegt geen kleur aan je sound toe.

\
Ehh.. Daar is de EQ dus juist voor.. iets toevoegen aan je geluid.. Dit zal altijd wel een eeuwige discussie blijven....
Bidet as it may
Gebruikersavatar
BijtBas
Berichten: 892
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:57

Bericht door BijtBas »

wombatboter schreef:Ik had ook kunnen schrijven dat hij na de brand twee andere honden had aangeschaft om het leed te verwerken en dat die door de buren werden vergiftigd. De ene was dood toen hij thuiskwam, de andere werd zieltogend naar de dierenarts gebracht maar viel niet meer te redden...Kreeg een spuitje. Toen hij buitenkwam bij de dierenarts keek hij toevallig in een steeg naast de praktijk en daar lag het kadaver al van zijn hond tussen andere dieren. Hij kon het niet verdragen dat het dier daar zo ontzield lag zodat hij 'm stiekem weer ingeladen heeft en 'm, tegen de Belgische wet in, in zijn eigen tuin heeft begraven.
Maar dat zou inderdaad wat te off topic zijn om hier nog in de Phil Jones topic te vertellen...
Dank je.. :finger:
Plaats reactie