Fender American standard precision model 2008

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Noob hier, maar wat is dan het voordeel van zo'n taperwound snaar? Of zie ik iets heel vanzelfsprekends over het hoofd?
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Je zou nog bevindingen posten, TS! Ik wil binnenkort het broertje met de maple hals scoren. Ik heb er één keer op gespeeld en ik ben verliefd.
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Wat een beauty. Prijs valt inderdaad erg mee. Tegen die prijs zou ze met de classic 50`s P kunnen gaan concurreren.
Je schrijft dat de hals volgens jou een poly-urethaan lak heeft. Hebben niet alle USA Fenders nitro lak? Zou in elk geval de softe feel verklaren.
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Ze kosten in Engeland op het moment €936. Ik ben er bijna :D

@Dr. Dit heb ik van de Fender site:
Graphite Reinforced Maple, Modern “C” Shape,
(Gloss Headstock Face with Satin Urethane Finish on Back of Neck)
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Roro92 schreef:Ze kosten in Engeland op het moment €936. Ik ben er bijna :D

@Dr. Dit heb ik van de Fender site:
Graphite Reinforced Maple, Modern “C” Shape,
(Gloss Headstock Face with Satin Urethane Finish on Back of Neck)
Inderdaad, en volgens de specs is de hele bas in PU lak.
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

En da's fijn. Ik ben niet zo van de nitro (stroef, het stinkt) en het verkleurt. Ik wil gewoon polyurethaan :D.
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Roro92 schreef:En da's fijn. Ik ben niet zo van de nitro (stroef, het stinkt) en het verkleurt. Ik wil gewoon polyurethaan :D.
Zoveel mensen zovaal smaken. Ik zou juyist graag nitro hebben. Het plakt wat in het begin, maar dat gaat snel over. Ik vind het glimmende van die PU meestal niet zo mooi, en het verkleuren van nitro vind ik dan weer een voordeel.
Stinken boeit me niet zo...mijn bas gear stinkt allemaal naar vieze rokerige holen.
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Dan zal je voor ongeveer evenveel een 50's P roadworn moeten scoren?
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Roro92 schreef:Dan zal je voor ongeveer evenveel een 50's P roadworn moeten scoren?
Ik heb een 50`s classic, helaas in PU. Maar ik zou hem niet ruilen voor een road worn. Die relic hé.
Een respray zou mogelijk ooit een optie zijn...
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

En je hebt geen foto's van die bas hier op 't forum staan? Schandalig Dr...
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Roro92 schreef:En je hebt geen foto's van die bas hier op 't forum staan? Schandalig Dr...
Neuh, ik heb eerlijk gezegd helemaal geen foto`s op het forum staan.
Ik vind dat gedoe met die photobucket allemaal zo lastig (ik ben van het pre-digitale tijdperk hé).
Maar dan nog, die dingen zien er allemaal hetzelfde uit toch? (oké de mijne heeft al een lakbeschadiging, dus hij is al een deel gerelict en daarom al veel meer waard dan ik er voor betaald heb).

Enige basje waarvan ik eventueel een foto zou willen plaatsen is mijn Bass Collection. Die komt niet elke dag langs in walnut.
de rest van mijn gear is allemaal plain ands simpel en met een simpele google bewerking te vinden :mrgreen:

Dat heb je overigens weer snel opgezocht dat ik er geen pheateaux van heb opstaan......
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Simpel; als er ergens staan dan is het in het persoonlijke. Daar zoeken op je nick en je hebt nada :mrgreen:.

Maar wat heb je nog meer dan naast die 50's P en die Bass Collection?
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Roro92 schreef:Simpel; als er ergens staan dan is het in het persoonlijke. Daar zoeken op je nick en je hebt nada :mrgreen:.

Maar wat heb je nog meer dan naast die 50's P en die Bass Collection?
Op dit moment:

Fender 50`s classic 2 tone burst
Bass Collection SB611 Walnut on maple
G&L L2000 Naturel
Fender JP 90
Ampeg SVT classic
Ampeg 6x10 HLF
Markbass LM250
Hartke 210XL
Boss Tu2
Boss chorus (weet het type niet, maar een oudje)
Bernardduur Bassscreamer
BBE optostomp

Dat was het denk ik wel zo`n beetje (in zo`n rijtje is het eigenlijk best wel veel) oh jah, nog een Maya verknulselde P achtige met lipstikpup (fretless) maar die doet het niet.
Ik heb zelf even plaatjes gegoogled, maar dat valt nog best tegen...ik vind niks van de Bass Collection, en mijn L2000 ook niet (tenminste niet identiek aan de mijne).

Misschien dan toch maar eens wat pics gaan toevoegen :oops:
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Heb je je gold anidozed plaat er nog opzitten? Dat wil ik zien met een echte foto ipv die stomme Fenderfoto's :mrgreen:
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Roro92 schreef:Heb je je gold anidozed plaat er nog opzitten? Dat wil ik zien met een echte foto ipv die stomme Fenderfoto's :mrgreen:
Ja, ik heb hem helemaal gelaten zoals ie was.
Wat vind je er dan van op de fender foto`s?
Ik vind hem eigenlijk wel oké.
Ben op zich niet zo heel erg bezig met de looks, alleen als het een witte was geweest, dan zou hij zeker gewisseld zijn. Ik vind het wel fijn eigenlijk dat het metaal is, dat breekt niet zo snel.
Als ik al zou wisselen dan voor een tortoise, maar dan moet het een oude zijn. Die nieuwe tortoise is nooit zo mooi als oude. Alleen op de 2 tone past dat niet zo mooi als op een 3 tone. De 2 tone is meer gelig/bruinig de 3 tone is roder, dat combineert mooier met de rode tortoise.
Die Maya heeft een mooie tortoise pickguard, maar die past niet vanwege die lipstick die daar in zit.

ik zal mijn meisje eens lief aankijken , die snapt dat met die photobucket dingen allemaal perfect....misschien dat er dan toch nog een compleet fotolijstje komt..... :mrgreen:

Edit: weet niet precies waar Zevenbergen ligt, maar als het een beetje in de buurt van Eindhoven is kun je hem 11 dec. daar live zien (en bepotelen). We spelen dan in The Rambler.
Plaats reactie