Zo werd hij binnengebracht door UPS.

Dan kwam deze door er uit en ik vond 'm nogal groot voor zo 'n klein apparaat.

Verder uitpakken...

... om dan te merken dat er een prachtig koffertje bij hoort

Inhoud netjes op zijn plaats.

Vandaag mijn eerste live gig gedaan met de StageClix, nu kan ik dus eindelijk relevante info geven !
Ik heb de Jack vandaag ingeplugd zonder 'm eerst bij te laden, en dat terwijl ik al twee repetities (ong. 6 uren) ermee gedaan heb. Tijdens de soundcheck onmiddellijk de zaal in om mix te checken en ik heb tijdens mijn wandeling nooit een hapering gehad in het geluid.
Wat krijg je: een zender in de vorm van een (stereo!) jackplug met kantelbaar systeem, de ontvanger, de adapter, een opschroefbare antenne en een Cordeal kabeltje met één rechte en één haakse Neutrick plug.
De zender: Er zit geen antenne op en slechts één knopje, dat tevens een LEDje bevat. Dit knopje is aan/uit en tegelijk wordt de ontvanger op mute gezet als je de Jack uitzet. Ditzelfde knopje dient ook om van kanaal te veranderen indien nodig. De jack in verlengd, waardoor hij perfect in de, diep verzonken, output van mijn Yamaha John Myung gaat. Eens ingeplugd kun je 'm knikken en zo draaien dat je niet een merkt dat ie er is. De Jackplug heeft een ingebouwde, oplaadbare, batterij. Dus geen geprul met batterijwissels...
De ontvanger: Deze is klein, 8 cm op 12 cm en 3,5 cm dik, en is van metaal gemaakt. De antenne is los en schroef je er gewoon op. Er zit slechts één antenne op omdat bij de StageClix diversity niet van toepassing is. Op de ontvanger staan drie LEDjes: Power, Signal en Battery. Deze zijn tijdens gebruik geel, groen en rood, terwijl ze bij mute allemaal rood zijn.
Dan heb je vooraan een jack input met 'Charge', daarin steek je de Jack om 'm op te laden. Het LEDje op de zender begint eenst héél snel te flikkeren, tot hij in laadfunctie schakelt. Dan knippert hij traag.
Op de achterkant heb je de jack-input om naar je versterker te gaan en de aansluiting voor de adapter.
De adapter: iedereen kent ze wel, maar die van StageClix heeft een rood LEDje dat aangaat als de adapter in een stroombron wordt ingestoken. Simpel en efficiënt !
Hoe werk je ermee ? Het kan echt niet simpeler ! Je steekt alles in zoals het hoort, drukt op het knopje op de Jackplug-zender, en je hebt onmiddellijk signaal. Ik speel in dropped-C met nog een extra lage A erbij en ondervind geen enkel toonverlies t.o.v. mijn kabel. De StageClix heeft ook even weinig/veel ruis als een kabel. Je kan van kanaal switchen door op het knopje van de zender te drukken (even inhouden) en de LED's op de ontvanger geven, via combinaties, aan in welke frequentie je zit. Dit kun je nagaan via het piepklein gebruiksaanwijzingetje.
Ik ben in ieder geval verkocht ! Dit ding gaat vanaf nu mee op iedere gig en, waarom niet, zelfs regelmatig op repetities.
Zoek je een Wireless zonder toonverlies, gebruiksvriendelijk en voor een eerlijke prijs, dan is de StageClix wat je nodig hebt.
Ik kan als nadeel enkel bedenken dat het mogelijk is dat hij op een dag niet geladen blijkt te zijn, net voordat je gig begint, en je een kabel moet gebruiken doordat je niet even de batterij kunt wisselen. Maar vermits hij in een uur genoeg kan laden om een optreden vol te houden, denk ik dat dit muggenziften is.