StageClix review !! Update 8 april 2010

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

StageClix review !! Update 8 april 2010

Bericht door Madmac »

Eerst de foto's:

Afbeelding

Zo werd hij binnengebracht door UPS.

Afbeelding

Dan kwam deze door er uit en ik vond 'm nogal groot voor zo 'n klein apparaat.

Afbeelding

Verder uitpakken...

Afbeelding

... om dan te merken dat er een prachtig koffertje bij hoort :yes:

Afbeelding

Afbeelding

Inhoud netjes op zijn plaats.

Afbeelding

Vandaag mijn eerste live gig gedaan met de StageClix, nu kan ik dus eindelijk relevante info geven !

Ik heb de Jack vandaag ingeplugd zonder 'm eerst bij te laden, en dat terwijl ik al twee repetities (ong. 6 uren) ermee gedaan heb. Tijdens de soundcheck onmiddellijk de zaal in om mix te checken en ik heb tijdens mijn wandeling nooit een hapering gehad in het geluid.

Wat krijg je: een zender in de vorm van een (stereo!) jackplug met kantelbaar systeem, de ontvanger, de adapter, een opschroefbare antenne en een Cordeal kabeltje met één rechte en één haakse Neutrick plug.

De zender: Er zit geen antenne op en slechts één knopje, dat tevens een LEDje bevat. Dit knopje is aan/uit en tegelijk wordt de ontvanger op mute gezet als je de Jack uitzet. Ditzelfde knopje dient ook om van kanaal te veranderen indien nodig. De jack in verlengd, waardoor hij perfect in de, diep verzonken, output van mijn Yamaha John Myung gaat. Eens ingeplugd kun je 'm knikken en zo draaien dat je niet een merkt dat ie er is. De Jackplug heeft een ingebouwde, oplaadbare, batterij. Dus geen geprul met batterijwissels...

De ontvanger: Deze is klein, 8 cm op 12 cm en 3,5 cm dik, en is van metaal gemaakt. De antenne is los en schroef je er gewoon op. Er zit slechts één antenne op omdat bij de StageClix diversity niet van toepassing is. Op de ontvanger staan drie LEDjes: Power, Signal en Battery. Deze zijn tijdens gebruik geel, groen en rood, terwijl ze bij mute allemaal rood zijn.
Dan heb je vooraan een jack input met 'Charge', daarin steek je de Jack om 'm op te laden. Het LEDje op de zender begint eenst héél snel te flikkeren, tot hij in laadfunctie schakelt. Dan knippert hij traag.
Op de achterkant heb je de jack-input om naar je versterker te gaan en de aansluiting voor de adapter.

De adapter: iedereen kent ze wel, maar die van StageClix heeft een rood LEDje dat aangaat als de adapter in een stroombron wordt ingestoken. Simpel en efficiënt !

Hoe werk je ermee ? Het kan echt niet simpeler ! Je steekt alles in zoals het hoort, drukt op het knopje op de Jackplug-zender, en je hebt onmiddellijk signaal. Ik speel in dropped-C met nog een extra lage A erbij en ondervind geen enkel toonverlies t.o.v. mijn kabel. De StageClix heeft ook even weinig/veel ruis als een kabel. Je kan van kanaal switchen door op het knopje van de zender te drukken (even inhouden) en de LED's op de ontvanger geven, via combinaties, aan in welke frequentie je zit. Dit kun je nagaan via het piepklein gebruiksaanwijzingetje.

Ik ben in ieder geval verkocht ! Dit ding gaat vanaf nu mee op iedere gig en, waarom niet, zelfs regelmatig op repetities.
Zoek je een Wireless zonder toonverlies, gebruiksvriendelijk en voor een eerlijke prijs, dan is de StageClix wat je nodig hebt.
Ik kan als nadeel enkel bedenken dat het mogelijk is dat hij op een dag niet geladen blijkt te zijn, net voordat je gig begint, en je een kabel moet gebruiken doordat je niet even de batterij kunt wisselen. Maar vermits hij in een uur genoeg kan laden om een optreden vol te houden, denk ik dat dit muggenziften is. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Madmac op 08 apr 2010, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
yawl6
Berichten: 201
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:22

Bericht door yawl6 »

Helder verhaal. Krijg er veel zin in.
Het blijft wel afwachten wat de levensduur van de oplaadbare batterij is en hoe moeilijk/makkelijk die te vervangen is.
Maar het ziet er wel heel erg fool proof uit.
Mooie review, bedankt.
Gebruikersavatar
AnTz0r
Berichten: 406
Lid geworden op: 31 jan 2004, 20:31

Bericht door AnTz0r »

de levensduur van de batterij is zo'n 15 uur. je moet dus wel heel dom zijn (10 optredens, 4 repetities) wil je m leegtrekken. als je tijdens t oefenen tijdens de drankpauze de plug in de receiver prikt, of tussen de soundcheck en de gig, zit je nooit zonder stroom.

de batterij is in principe te vervangen. er zit een standaard batterij in en de specificaties zijn op de stageclix site te vinden. als je stageclix mailt kan je vast wel te weten komen hoe dat moet. mits voorbereid is een lege stageclix dus geen probleem; ik weet alleen niet hoe lang het wisselen duurt.

de lader is een snellader; in principe moet je in zo'n 3 uur tot de volledige capaciteit kunnen laden. als je een gig hebt van een uur zou ik na een half uur laden wel het podium ermee opdurven. als je zelfs zo weinig tijd hebt tussen het moment dat je bedenkt dat ie leeg is en je gig, moet je maar je kabel pakken en het als leerboete beschouwen. volgende keer thuis weer even de stageclix in de ontvanger en klaar. je kan thuis ook met t ding spelen, lekker makkelijk :)
Gebruikersavatar
Henry
Berichten: 4229
Lid geworden op: 12 jul 2005, 15:04

Bericht door Henry »

Is wel een hoop geld om een kabeltje te vervangen, maar da's mijn mening....
| Sire MM V3 | MB Little Mark II | MB STD 102 HF - 4 |

"You´re As Good As The People You Play With"
Gebruikersavatar
AnTz0r
Berichten: 406
Lid geworden op: 31 jan 2004, 20:31

Bericht door AnTz0r »

je vervangt niet de kabel, je creeert ruimte om op het podium te bewegen en je moet zelf maar beslissen hoeveel dat je waard is.
Gebruikersavatar
yawl6
Berichten: 201
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:22

Bericht door yawl6 »

iedere accu en een oplaadbare batterij is dat ook, kan een aantal cycli van opladen en ontladen doormaken. op een gegeven moment is het dus op. en dan is het wel prettig om bij zo'n duur apparaat de batterij te kunnen vervangen (over een paar jaar).
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

De issues met actieve basgitaren zijn blijkbaar nog steeds niet opgelost. Als ik de Jack rechtstreeks inplug, zoals bedoeld, krijg ik pieptonen op mijn basgitaren. Op de Ibanez een constante high-mid toon die weg is als ik de StageClix zender vastneem (shielding probleem) en bij mijn Yamaha een heel hoge, moeilijker te horen pieptoon die soms weg is bij contact met de snaren.

Dit probleem heb ik uitvoerig naar StageClix gemaild en ze gaan er aan werken om dit op te lossen. Eén oplossing heb ik al gekregen: Met een verlengkabel, waarbij je de zender als mini-beltpack gebruikt, is de pieptoon weg. Maar dat vind ik een minder bevredigende oplossing. Het handige aan de Jack is net dat je 'm gewoon in je bas plugged zonder kabeltje en gedoe.

Ik hoop echt dat het probleem opgelost geraakt, maar ben echt tevreden als ik bekijk hoeveel inspanning StageClix levert om zulke punten op te lossen. Vooral omdat die 'problemen' niet bij alle (bas)gitaren voorkomen.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Bericht door klaasvaak »

Madmac schreef:De issues met actieve basgitaren zijn blijkbaar nog steeds niet opgelost. Als ik de Jack rechtstreeks inplug, zoals bedoeld, krijg ik pieptonen op mijn basgitaren.
+1
Is minder, ik zal ze ook op de hoogte stellen, misschien heeft het effect. Als de problemen opgelost zijn kunnen ze hem misschien aanpassen.
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
PaulPp
Berichten: 260
Lid geworden op: 11 feb 2008, 12:31

Bericht door PaulPp »

Wat ik me nog steeds af vraag, maar wat jij misschien ook niet weet;
Wat gebeurd er wanneer je meerdere ontvangers aan hebt staan (andere muzikanten), en je dan je ontvanger inschakeld? Hoe weet StageClix dan bij welke ontvanger hij hoort zonder instellingen? Wie heeft hier ervaring mee?
Fender, GB Shuttle 6.0, PJB 4B, Eden N2121RS ...
(Te) veel inspiratie!

DHZ bas projectje
Out of the box...Torzal Headless
Gebruikersavatar
AnTz0r
Berichten: 406
Lid geworden op: 31 jan 2004, 20:31

Bericht door AnTz0r »

je kijkt of het stoort, en zo ja dan druk je de plug in de ontvanger, druk je op de knop en kan je aan de lampjes op de ontvanger zien welk kanaal hij dan heeft (ze knipperen 2x bijv.).
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Ja, er zijn meerdere kanalen mogelijk.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

@Madmac, blijft het zendertje mooi op zijn plaats zitten? Ik ken een gitarist met een AKG wireless met ook zo'n jackplug zender en die zwengelde alle kanten uit, hij moest ze vastzetten met een elastiekje :?
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Bericht door klaasvaak »

@bass.player: Bij mij zit de plug er best stevig in, tijdens het spelen zakt de plug naar beneden. Maar ik kan er geen loopings mee maken... :jam:
Elastiekjes heb ik nog niet nodig gehad, gelukkig!!!
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
PuttPutt
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2009, 16:26

Bericht door PuttPutt »

Is er al iets meer duidelijk over de actieve bassen?

Ik heb zelf een Yamaha RBX A2 en ben erg geinterresseerd in dit draadloze setje, maar durf het nog niet aan vanwege dat actieve probleem...
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

@Bassplayer: ik kan me niet voorstellen dat ronddraaien een probleem is, tenzij je jackplug zo oud is dat er geen spanning meer op zit. Bij mij blijft hij zitten zoals ik 'm hang.

@PuttPutt: in mijn geval is er nog niets opgelost, maar op de laatste meeting hebben we 'm ingeplugged in meerdere actieve bassen en het probleem doet zich vooral voor bij bassen met actieve elementen. Heb je passieve elementen, maar actieve elektronica, dan heb je het probleem niet.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Plaats reactie