Squier Vintage Modified Jazz Bass

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Basnootje
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jan 2012, 12:25

Bericht door Basnootje »

Nou, gespeeld niet nee. Maar ik lees toch dingen als dunne hals, makkelijk te bespelen, etc. Op you tube is er ook veel te zien omtrent de VM jazz. Vandaar mijn interesse in deze bas. Daarbij is Geddy Lee een van mijn inspirators op basgebied, dus ... :jaaaaa:
Ibanez SDgr srx 700
Squier jaquar bass, shortscale
Cort, fretloos gemaakt
Cort Elrick JP5 signature
Peavey combo / tvx 4 maal 10
Ibanez chorus-flanger




Er is geen plan B
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Slankere halzen dan die Ibanez basjes ga je niet snel vinden denk ik... :) Denk ook niet dat je er qua kwaliteit op vooruit gaat, maar ga maar eens zo'n VM proberen zou ik zeggen. Als je er eentje in handen hebt merk je snel genoeg of het iets voor je is of niet.
Basnootje
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jan 2012, 12:25

Bericht door Basnootje »

Yep, ik ga er dus gewoon eens eentje proberen en kijken of het wat voor me is. :wink: Persoonlijk vind ik de blanke VM jazz van topicstarter wel heul errug mooi. :kwijl:
Ibanez SDgr srx 700
Squier jaquar bass, shortscale
Cort, fretloos gemaakt
Cort Elrick JP5 signature
Peavey combo / tvx 4 maal 10
Ibanez chorus-flanger




Er is geen plan B
Basnootje
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jan 2012, 12:25

Bericht door Basnootje »

Nieuwsupdate: Nou, ik heb de jazz bass en de jaquar bas geprobeerd en ik moet zeggen dat de p-j configuratie me beter bevalt. Het is dus niet de jazz maar de squier vintage modified jaquar bas geworden. :D

See ya'll :mrgreen:
Ibanez SDgr srx 700
Squier jaquar bass, shortscale
Cort, fretloos gemaakt
Cort Elrick JP5 signature
Peavey combo / tvx 4 maal 10
Ibanez chorus-flanger




Er is geen plan B
Gebruikersavatar
elrinden
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 okt 2008, 11:11

Squier Vintage Modified Jazz Bass

Bericht door elrinden »

Ben verre van lui...weet het gewoon niet zeker...

Wil mijn Squier VM Jazz Bass voorzien van:

nieuwe pots (CTS?)
nieuwe condensator
nieuwe jack connector
bridge (Gotoh 201)

Echter weet ik niet helemaal zeker welke pots en condensator nodig heb (klopt het bijvoorbeeld dat het beste 250K pots gebruikt worden?).

Dus als iemand me voor is geweest en me kan helpen...
Heb in ieder geval gezien bij Banzai dat ze de meeste (alle) onderdelen kunnen leveren.

:worship:
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7647
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

elrinden schreef:Ben verre van lui...weet het gewoon niet zeker...

Wil mijn Squier VM Jazz Bass voorzien van:

nieuwe pots (CTS?)
nieuwe condensator
nieuwe jack connector
bridge (Gotoh 201)

Echter weet ik niet helemaal zeker welke pots en condensator nodig heb (klopt het bijvoorbeeld dat het beste 250K pots gebruikt worden?).

Dus als iemand me voor is geweest en me kan helpen...
Heb in ieder geval gezien bij Banzai dat ze de meeste (alle) onderdelen kunnen leveren.

:worship:
CTS pots zitten ook in mijn VM Jazz Bass, stuk beter dan de standaard pots!
Condensator kan je het beste Orange Drop of Mallory nemen, alletwee goed. Tip: Neem er geen van 25 euro, dat verschil hoor je niet. :lol: :lol:
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Jack

Bericht door Jack »

Maar zie je wel...

op je bankrekening..
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7647
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Jack schreef:Maar zie je wel...

op je bankrekening..
Klopt, daarom geef ik het even aan ;)
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
elrinden
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 okt 2008, 11:11

Bericht door elrinden »

Hoewel de Squier VM Jazz Bass van zichzelf al een hele mooie bas is, is het toch de moeite waard om voor niet al te veel geld een waardevolle update te doen.

Mijn upgrade bestaat uit:

3x nieuwe pots (CTS Potentiometer 250k log)
nieuwe jack aansluiting (Neutrik jack, open, Mono)
nieuwe condensator (TAD Orange Drop 0,047uF)

Alles bij elkaar nog geen € 10,= voor een upgrade waarbij je heel veel terug krijgt. Eindelijk in staat het volume van de pick-ups instellen in plaats van aan/uit (de 500K pots waren niet zo goed gekozen).

Op de site van Seymour Duncan het schema gezocht: Standard Jazz Bass

Het (foto)verslag kan je hier vinden.
André van der End Custom JB5 - Fender P+J Frankenstein - Fender Precision Bass Lyte (2x) - Spector NS-2A - Squier Jazz Bass Vintage Modified

Vanderkley 210MNT - TC Electronic RS 212 - 2x GR Bass ONE 350 - Green Audio BassBall
aker
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 jan 2012, 11:49

Bericht door aker »

Ik heb in 2009(dacht ik) twee dagen een VM thuis gehad en toch weer terug gebracht en ingeruild voor mijn Ibanez RD500, wat een verschil.
Die Ibanez koste 130 euro meer maar dat verschil was ie ook meer dan waard. Die Ibanez kon ik trouwens meer naar Marcus Miller zijn sound laten klinken dan die Squier VM....

Wat ik niet goed vond aan de VM:
-frets waren niet level = ticket to buzz-city!
-sound viel tegen

De RD500 kan ik daarintegen trouwens zeer laag afstellen zonder al te veel frettbuzz.
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Hallo allemaal! Het is weer een tijd geleden dat ik iets in deze topic heb gezet! Welnu, even een update van mijn kant weer. Ik heb een hoop geexperimenteerd met de Squier VM, en nu ben ik er helemaal tevreden mee. In eerste instantie heb ik de Fender SCM Noiseless pickups geplaatst. De pups kwamen niet echt lekker uit bij sommige nummers. Ze kwamen te kort in het laag wat mij erg irriteerde. Mid tone nam teveel de overhand. Via een tip van een kennis heb ik sinds kort de Fender Custom Shop 60's pups geplaatst. Wow wow wow! Vet vet vet! De bas herken ik qua sound helemaal niet meer terug, super vet laag, gedefineerd midden en goed hoog. Komt overal super goed doorheen en maakt je sound super vintage met iets extra's. Echt een aanrader deze pups te plaatsen. De bas klinkt echt als een dure Fender Jazz en heeft echt dat klassieke vintage geluid! Super slap geluid, echt zoooooh vet! Try it out guys!
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Zoals net besproken, probeer de Custom Shop 60;s pups! It has got the Miller sound! Believe me!
aker schreef:Ik heb in 2009(dacht ik) twee dagen een VM thuis gehad en toch weer terug gebracht en ingeruild voor mijn Ibanez RD500, wat een verschil.
Die Ibanez koste 130 euro meer maar dat verschil was ie ook meer dan waard. Die Ibanez kon ik trouwens meer naar Marcus Miller zijn sound laten klinken dan die Squier VM....

Wat ik niet goed vond aan de VM:
-frets waren niet level = ticket to buzz-city!
-sound viel tegen

De RD500 kan ik daarintegen trouwens zeer laag afstellen zonder al te veel frettbuzz.
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Yep de 250k pots moet je zeker hebben! Is gewoon een must bij deze bas!
elrinden schreef:Hoewel de Squier VM Jazz Bass van zichzelf al een hele mooie bas is, is het toch de moeite waard om voor niet al te veel geld een waardevolle update te doen.

Mijn upgrade bestaat uit:

3x nieuwe pots (CTS Potentiometer 250k log)
nieuwe jack aansluiting (Neutrik jack, open, Mono)
nieuwe condensator (TAD Orange Drop 0,047uF)

Alles bij elkaar nog geen € 10,= voor een upgrade waarbij je heel veel terug krijgt. Eindelijk in staat het volume van de pick-ups instellen in plaats van aan/uit (de 500K pots waren niet zo goed gekozen).

Op de site van Seymour Duncan het schema gezocht: Standard Jazz Bass

Het (foto)verslag kan je hier vinden.
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Als er geinteresseerde zijn voor de Fender SCN Noiseless pickups!? Ik doe ze weg voor 50 euries!
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Vibes2008 schreef:Hallo allemaal! Het is weer een tijd geleden dat ik iets in deze topic heb gezet! Welnu, even een update van mijn kant weer. Ik heb een hoop geexperimenteerd met de Squier VM, en nu ben ik er helemaal tevreden mee. In eerste instantie heb ik de Fender SCM Noiseless pickups geplaatst. De pups kwamen niet echt lekker uit bij sommige nummers. Ze kwamen te kort in het laag wat mij erg irriteerde. Mid tone nam teveel de overhand. Via een tip van een kennis heb ik sinds kort de Fender Custom Shop 60's pups geplaatst. Wow wow wow! Vet vet vet! De bas herken ik qua sound helemaal niet meer terug, super vet laag, gedefineerd midden en goed hoog. Komt overal super goed doorheen en maakt je sound super vintage met iets extra's. Echt een aanrader deze pups te plaatsen. De bas klinkt echt als een dure Fender Jazz en heeft echt dat klassieke vintage geluid! Super slap geluid, echt zoooooh vet! Try it out guys!
Ik weet niet zo goed wat "dat klassieke vintage geluid" is. Een Jazz ken ik vooral van Geddy eigenlijk :P. Ik vind dat mijn VM soms te weinig smerigheid heeft.
Heb je misschien een opname van je bas nu? :). Ik heb nog een Orange Drop en wellicht wel 250K pots liggen ;).
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Plaats reactie