Squier Vintage Modified Jazz Bass

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Heb je trouwens de potmeters nog vervangen of niet?
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Vibes2008 schreef:400 euro is exclusief bas, dus de totale kosten van de onderdelen. Ik heb hem eff onstage getest, wow! Zoveel strakker dan de bas ooit was. Echt Fender geluid ook! De badass is zo chill, betere aanslag, betere sustain! Die Geddy Lee Jazzer heeft hem ook, dus zeker een aanrader.
Poeh, da's pittig! Had je dan niet beter meteen een Fender Std. JB MiM met maple fretboard kunnen halen?
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Vibes2008 schreef:Hij klinkt en speelt veeeel beter dan de MiM!
Blijkbaar niet dus. :)
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Na een upgrade van € 400,= ws wel.
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Ik vind deze bas echt veel beter dan de Fender std. De pots heb ik vervangen, heb alleen een probleem met mijn output die erg laag is. Ligt niet aan de hoogte van de pups want die liggen zowat tegen mn snaren aan. Iemand een idee, waarschijnlijk verkeerde pots en condensator. Iemand een idee welke ik moet hebben voor de Fender samarian cobalt Jazz bass pickups?
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

De condenstator en pots zijn goed. Die pups hebben gewoon minder output.
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Vibes2008 schreef:Ik vind deze bas echt veel beter dan de Fender std. De pots heb ik vervangen, heb alleen een probleem met mijn output die erg laag is. Ligt niet aan de hoogte van de pups want die liggen zowat tegen mn snaren aan. Iemand een idee, waarschijnlijk verkeerde pots en condensator. Iemand een idee welke ik moet hebben voor de Fender samarian cobalt Jazz bass pickups?
Ik geloof dat die SC pick-ups van Fender vooral bedoelt waren voor hun aktieve bassen, die dus met hun pre-amp een grotere output zouden kunnen hebben als met gewoon passieve toonregeling.

Heb ook eens gelezen dat te dicht tegen de pick-ups ook niet goed zou zijn, maar dat er een "sweet-spot" is qua hoogte.
Is al wel lang geleden, dus zo zeker ben ik er niet meer van...
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Gebruikersavatar
ph3nom
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 jan 2008, 23:17

Bericht door ph3nom »

Zoals sommigen onder jullie weten heb ik deze bass ook.
En zou enkel de potmeters willen vervangen omdat dat nu gewoon aan/uit is.

Iemand tips welke ik best kan kopen?

Alvast bedankt :)
Bass: Vintage EJM96 - Squier Pete Wentz Precision Bass w. Nate Newton Riffblasters
Amp: Darkglass Microtubes 900 Limited Edition Medusa - Ampeg SVT-410HLF - Hartke 810XL

SALE: Ampeg PF-500
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Ik denk dat de meeste mensen nu CTS gaan roepen. :)
Gebruikersavatar
ph3nom
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 jan 2008, 23:17

Bericht door ph3nom »

dr. Bassvibes schreef:Ik denk dat de meeste mensen nu CTS gaan roepen. :)
En is dat ook uw gedacht? :mrgreen:
Bass: Vintage EJM96 - Squier Pete Wentz Precision Bass w. Nate Newton Riffblasters
Amp: Darkglass Microtubes 900 Limited Edition Medusa - Ampeg SVT-410HLF - Hartke 810XL

SALE: Ampeg PF-500
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Heb er zelf geen ervaring mee, maar wanneer ik in de toekomst de potmeters van mijn bassen gaan vervangen: CTS. Gewoon vanwege de vele positieve geluiden hier op het forum. :)
Gebruikersavatar
ph3nom
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 jan 2008, 23:17

Bericht door ph3nom »

Mercikes voor de reacties dr. :)
Bass: Vintage EJM96 - Squier Pete Wentz Precision Bass w. Nate Newton Riffblasters
Amp: Darkglass Microtubes 900 Limited Edition Medusa - Ampeg SVT-410HLF - Hartke 810XL

SALE: Ampeg PF-500
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Ik heb zelf ook de CTS potmeterupgrade gedaan, en de condensator vervangen door een Sprague orange drop, en alles klinkt "opener" en evenwichtiger, en de knoppen zijn nu echte regelaars ipv schakelaars... Dikke aanrader!
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Ik vind de potmeters op mijn Squier wel meevallen, ze draaien evenwichtig weg.
Ik heb alleen wel de condensator vervangen voor een 0,47mf ipv de standaard en dat scheelde al veel.
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Gister een Gotoh 201 op mijn VM Jazz gezet. Staat gaaf en klinkt geweldig! Geeft de bas toch veel meer ademruimte. Zelfde snaren zitten er nog op, maar alles klinkt veel frisser nu (terwijl de bas al helemaal niet, uh, onfris klonk ofzo). Blij!

Met dank aan Peter voor het verhandelen van de brug ;).
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Plaats reactie