Squier Vintage Modified Jazz Bass

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Gisteren toch die CTS potmeters gemonteerd op mijn VM. 250k, 0.47 condenstator. Aangesloten, wat een verschil zeg. Mijn Fender SCN's klinken nu echt waanzinnig! Thanx voor de tips guys! Alles is nu goed te regelen, mijn toon pot doet nu wat hij moet doen. Mijn output is nu ook hoger, stond ik echt van te kijken!
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
Erje
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2010, 11:34

Fretwear

Bericht door Erje »

Na een dik jaar spelen behoorlijk wat fretwear. :cry:

Afbeelding

Wel een beetje teleurstellend....
Laatst gewijzigd door Erje op 16 mei 2011, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Squier Vintage Modified '70s Jazz Bass
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Zo!! Dat ziet er slecht uit!! Na een jaar is idd wel wat snel.
Spijtig.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Erje
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2010, 11:34

Bericht door Erje »

Gelukkig heb ik de voorgestelde upgrades niet gedaan want dan had ik hier mooi gestaan met een nieuwe brug, pots, pu's en frets die meer weg hebben van de grand canyon dan van hard staal. :oops: Als je dan nog moet laten herfretten ben je haast aan een JB USA denk ik.
Of heb ik gewoon een slecht exemplaar ?
Niet getreurd hoor, als beginnersbas voldoet hij ruimschoots en is hij nog supermooi ook ! Maar de upgrades laat je imo beter zo...
Squier Vintage Modified '70s Jazz Bass
Gebruikersavatar
Len
Berichten: 1953
Lid geworden op: 17 nov 2006, 13:45

Bericht door Len »

Op mijn vintage modified precision heb ik het ook, en daar ziet het er nog slechter uit dan op jouw foto. En ook een allparts telebass neck die ik nog geen 2 maanden heb zie ik ook al de eerste deukjes verschijnen :facepalm:. Ik ben niet echt een woeste bassist maar ik begin toch wel te vermoeden dat het aan mijn speelstijl ligt..?
And the silence that followed was louder than a cannon.
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Ik heb dat helemaal niet met mijn VM Jazz en speel er nagenoeg wekelijks op...
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Bij nadere inspectie zie ik dat het bij mij ook aan het gebeuren is. Heb een all maple hals van AllParts (die zit er nu +- 1 jaar op) op mijn Squier VMP gezet en zie nu toch ook behoorlijk wat fretwear bij voornamelijk de A snaar.

Heb de Squier hals met rosewood toets gelukkig nog wel bewaard, mocht het nodig zijn kan ik ze omruilen.

Hoe kan zoiets? Ligt zoiets inderdaad, zoals Dunic zegt, aan je speelstijl?
Het zou een beetje zonde zijn om ieder jaar een herfretbeurt/nieuwe hals te moeten regelen.......
face down in the dirt
Gebruikersavatar
QuoVadis
Kwoo
Berichten: 3418
Lid geworden op: 30 dec 2004, 18:32

Bericht door QuoVadis »

Witchfynder schreef:Ik heb dat helemaal niet met mijn VM Jazz en speel er nagenoeg wekelijks op...
Same here. Je kunt aan de frets wel zien dat ze gebruikt zijn, maar het is niet zo extreem als op die foto hierboven en ik speel er al ruim 3 jaar vrijwel dagelijks op.
Gebruikersavatar
Erje
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2010, 11:34

Bericht door Erje »

Stainless Steel

The brightest material for electric strings, and has good volume electronically. The stainless steel is not as smooth to the touch as the nickel types of strings. Stainless steel is a very hard material and combined with its rougher texture causes quicker fret wear.
Dringend overschakelen op andere snaren !?
Jammer want ik vond die stainless wel goed klinken. En ze blijven altijd blinken hé :jaaaaa:
Squier Vintage Modified '70s Jazz Bass
Marcus62
TAFKACBFKAQ
Berichten: 4488
Lid geworden op: 21 mar 2011, 21:58

Bericht door Marcus62 »

Ik heb mijn Yamaha inmiddels 10 jaar en altijd met nickelwoundsnaren bespannen en geen last van fretwear. Dus ik zeg: doen!
Yamaha BB604 (modified)
Harley Benton PB20-SBK
Harley Benton MB-4 SB Deluxe

Harley Benton HBW20
Vox Amplug bass
Basnootje
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jan 2012, 12:25

squier vintage modified jazz bass

Bericht door Basnootje »

Ik lees zoveel lovende berichten over de squier vm jazz bas en krijg ook gas ( sorry als ik het fout zeg, ik ben een newbie hier ) voor deze bas. Hij klinkt geweldig en ik ben zeker dat, wanneer ik hem aanschaf, ook modificaties doorvoer zoals een bad- ass II brug, andere potmeters, e.d. Het wordt dan dus een modified modified model, of zoiets. Ik zit alleen met een vraagje en misschien dat jullie me ermee kunnen helpen. Heeft het zin om mijn aktieve Ibanez srx 700 bas met swamp ash body en alnico elementen hierop in te ruilen ? Natuurlijk kostte mijn huidige bas meer dan de squier VM. Wat is wijsheid ? Iemand ?
Ibanez SDgr srx 700
Squier jaquar bass, shortscale
Cort, fretloos gemaakt
Cort Elrick JP5 signature
Peavey combo / tvx 4 maal 10
Ibanez chorus-flanger




Er is geen plan B
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Allereerst welkom!

Wat bedoel je precies met inruilen? Bij de winkel waar je je Squier aan gaat schaffen?
Zou ik niet doen; een winkel geeft altijd minder dan een particulier. Ik zou je ibanez op Marktplaats oid gooien.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Je gaat er in kwaliteit in ieder geval niet op vooruit, lijkt mij geen goede ruil. Wat bevalt je niet aan je Ibanez?
Basnootje
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 jan 2012, 12:25

Bericht door Basnootje »

Dankjewel Bobbelmans. Ik zie geen "stel je voor'' topic op dit forum staan, dus ik dacht: laat ik maar met de deur in huis vallen. BassKees welnu, ik heb altijd met veel plezier op de srx gespeeld, maar ben op een of andere manier toch op zoek naar die "knor", die ik niet helemaal vinden kan op mijn huidige bas. Natuurlijk is de srx niet te vergelijken met een jazz bas, dat begrijp ik wel. Misschien moet ik die VM jazz er gewoon bij kopen, maarja ik ben geen miljonair, anders wist ik het wel ...
Ibanez SDgr srx 700
Squier jaquar bass, shortscale
Cort, fretloos gemaakt
Cort Elrick JP5 signature
Peavey combo / tvx 4 maal 10
Ibanez chorus-flanger




Er is geen plan B
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7894
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Een linkje naar het voorstel-topic. Heb je zelf al eens gespeeld op zo'n Squier dan?
Plaats reactie