Squier Vintage Modified Jazz Bass

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Squier Vintage Modified Jazz Bass

Bericht door Vibes2008 »

Hoi ik wil graag een Squier Vintage Modified Jazz Bass kopen. Heeft iemand ervaring met deze bas? Volgens de recenties schijnt het een aangename verassing te zijn! Ik vind het een supermooie bas, daarom wil ik hem graag kopen.

Het gaat om dit model:

Afbeelding
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
AppleMies
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 dec 2007, 10:29

Bericht door AppleMies »

Ik heb 'm ook sinds een week of zo. Nieuw uit de doos verschrikkelijk slecht afgesteld. Is nu in de goede handen van De Gier in Schiedam voor een goede afstelbeurt + plaatsen van een benen topkam.

Dus aan het echt grondig misbruiken van deze VM ben ik nog niet aan toegekomen.
DEAN Q4 Bartolini TGE • Kramer XL9
Now: Tech21 SansAmp Bass Driver DeLuxe • ART PS 4x4 • TC Electronic G-sharp
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Geen eerste indruk? :)
kingel
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2009, 11:53

Bericht door kingel »

Ik heb m ook sinds anderhalve week, zgan. Ziet er fantastisch uit, voelt super, klinkt lekker,.. afstelling was niet geweldig en nu nog steeds wat buzz, deze week andere snaren er op en ik denk dat ik er binnenkort een keer ergens mee langs ga om naar die buzz te laten kijken, eerst maar eens op vakantie vrijdag :)
 - squier vm jazz / ibanez atk405 - tc electronic rh450/rs210
Gebruikersavatar
stephanbass
Berichten: 202
Lid geworden op: 23 mei 2006, 18:36

Bericht door stephanbass »

Ik heb hem al jaren en het is en blijft een juweeltje! :jam:
Bas: Fender Player P
Amp: Boss Katana 210
Gebruikersavatar
AppleMies
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 dec 2007, 10:29

Bericht door AppleMies »

dr. Bassvibes schreef:Geen eerste indruk? :)
Lekkere dunne jazz-hals. Echt wel mooi afgewerkt voor het geld. Beetje ruim om de pups maar ach.

Ik heb hem aangeschaft omdat ik een jazz wilde. Ik ga deze upgraden. Nu afstelbeurt+topkam van been. De "echte" jazz knoppen zijn onderweg van Hans58. Daarna wil ik nog de brug vervangen, de pups en (misschien) de tuners met één D-tuner van Hipshot. Dan is ie "af"
DEAN Q4 Bartolini TGE • Kramer XL9
Now: Tech21 SansAmp Bass Driver DeLuxe • ART PS 4x4 • TC Electronic G-sharp
kingel
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2009, 11:53

Bericht door kingel »

Wat voor een knoppen zet je er op applemies? En wat voor een brug zo je als vervanging nemen?

Ik las op een buitenlands forum dat de potmeters niet zo denderend waren, overweeg je die ook te vervangen?
 - squier vm jazz / ibanez atk405 - tc electronic rh450/rs210
Gebruikersavatar
AppleMies
Berichten: 2205
Lid geworden op: 08 dec 2007, 10:29

Bericht door AppleMies »

kingel schreef:Wat voor een knoppen zet je er op applemies? En wat voor een brug zo je als vervanging nemen?

Ik las op een buitenlands forum dat de potmeters niet zo denderend waren, overweeg je die ook te vervangen?
Gewoon de originele zwarte jazz knoppen. En mochten de pots na verloop van tijd gaan kraken? Tja, dan vervang ik die ook. Als brug een Fender regular...de Leo Quan BadAss II in chrome.

P.S. en natuurlijk nog de huidige touwtjes vervangen door mijn favo Rotosound RS 66LD's
DEAN Q4 Bartolini TGE • Kramer XL9
Now: Tech21 SansAmp Bass Driver DeLuxe • ART PS 4x4 • TC Electronic G-sharp
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Ok das als ik het goed begrijp is dit wel een goede keus dus, beetje customizen en dan heb je echt een vette bas? Ik was een beetje huiverig over squier, maar die hoorde dat die vintage modellen wel bijzonder waren. Ik ga hem in het weekend halen, meteen laten afstellen. Thanx voor de reacties!

Oh ja, iemand ervaring met de fretloze?
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
stephanbass
Berichten: 202
Lid geworden op: 23 mei 2006, 18:36

Bericht door stephanbass »

"beetje customizen en dan heb je echt een vette bas?"

Zonder customizen heb je al een vette bas! Maar door het te verbeter wordt het natuurlijk véél vetter! :jam:
Bas: Fender Player P
Amp: Boss Katana 210
kingel
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2009, 11:53

Bericht door kingel »

Idd. die knoppen zien er wijs uit, eens in mijn achterhoofd houden. Die rotosound had ik al besteld, net nieuwe snaren op mijn ibanez liggen en ik dacht op de squier weer wat anders te proberen.
 - squier vm jazz / ibanez atk405 - tc electronic rh450/rs210
kingel
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2009, 11:53

Bericht door kingel »

Vibes2008 schreef:Ok das als ik het goed begrijp is dit wel een goede keus dus, beetje customizen en dan heb je echt een vette bas? Ik was een beetje huiverig over squier, maar die hoorde dat die vintage modellen wel bijzonder waren. Ik ga hem in het weekend halen, meteen laten afstellen. Thanx voor de reacties!

Oh ja, iemand ervaring met de fretloze?
De fretloze wordt hier besproken viewtopic.php?f=7&t=15742" onclick="window.open(this.href);return false;
 - squier vm jazz / ibanez atk405 - tc electronic rh450/rs210
Jazzor
Berichten: 606
Lid geworden op: 20 mar 2006, 16:55

Bericht door Jazzor »

Yep, ik heb deze ook sinds ruim een jaar. Ik wilde ook eens een Jazz voor niet teveel geld.....
Echt een prima bas, speelt ontzettend fijn, heerlijke hals, killer looks!
Heb wel meteen Rotosound groundwounds erop gelegd, dat scheelt een stuk!! Ook de brug vervangen door een massiever model. Meer sustain, maakt de sound iets voller. Originele PU's zijn prima, heb wel de potmeters vervangen.
En ja, even de originele zwarte knoppen erop, ik heb ook nog een halskap erop gezet en het ziet er echt mega goed uit, speelt erg fijn en klinkt zeer behoorlijk. Er zijn bassen die minimaal het dubbele kosten en die niet zo fijn spelen en klinken.
Oh ja afwerking op mijn bas is perfect. Afstelling uit de doos, zwaar kut! Maar dat is een fluitje van een cent, even afstellen en gaan.
https://www.myspace.com/coyotebutts" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Ok ik heb de Vintage Jazz gehaald vandaag bij Dijkman in Amsterdam (319 euro). Hij speelde best wel zwaar, heb de set snaren vervangen en hij speelt nu echt super lekker. Ik moet nog erg aan de hals wennen omdat ik geen 4 snarige jazzers gewend ben.
Het is zeker een super vette bas, mooie sound en knor, alleen het slappen vind ik wat dof.

Afbeelding
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Plaats reactie