Squier Vintage Modified Jazz Bass

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Heb je de standaard pups erop zitten en de standaard pots?
Met een upgrade komt ie er echt veel strakker uit.

Hier ff een link naar het geluid van mijn bas: https://www.youtube.com/watch?v=IbySwX3V8SY
Witchfynder schreef:
Vibes2008 schreef:Hallo allemaal! Het is weer een tijd geleden dat ik iets in deze topic heb gezet! Welnu, even een update van mijn kant weer. Ik heb een hoop geexperimenteerd met de Squier VM, en nu ben ik er helemaal tevreden mee. In eerste instantie heb ik de Fender SCM Noiseless pickups geplaatst. De pups kwamen niet echt lekker uit bij sommige nummers. Ze kwamen te kort in het laag wat mij erg irriteerde. Mid tone nam teveel de overhand. Via een tip van een kennis heb ik sinds kort de Fender Custom Shop 60's pups geplaatst. Wow wow wow! Vet vet vet! De bas herken ik qua sound helemaal niet meer terug, super vet laag, gedefineerd midden en goed hoog. Komt overal super goed doorheen en maakt je sound super vintage met iets extra's. Echt een aanrader deze pups te plaatsen. De bas klinkt echt als een dure Fender Jazz en heeft echt dat klassieke vintage geluid! Super slap geluid, echt zoooooh vet! Try it out guys!
Ik weet niet zo goed wat "dat klassieke vintage geluid" is. Een Jazz ken ik vooral van Geddy eigenlijk :P. Ik vind dat mijn VM soms te weinig smerigheid heeft.
Heb je misschien een opname van je bas nu? :). Ik heb nog een Orange Drop en wellicht wel 250K pots liggen ;).
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Vibes2008 schreef:Heb je de standaard pups erop zitten en de standaard pots?
Met een upgrade komt ie er echt veel strakker uit.

Hier ff een link naar het geluid van mijn bas: https://www.youtube.com/watch?v=IbySwX3V8SY
Yep. Ik heb wel eerder gekeken naar andere pups, maar had geen idee welke ik dan wilde. Ik heb nog gedacht aan SD Hot Stacks for Jazz of Hot for Jazz, maar kon nooit een knoop doorhakken :P.
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Witchfynder schreef:
Vibes2008 schreef:Heb je de standaard pups erop zitten en de standaard pots?
Met een upgrade komt ie er echt veel strakker uit.

Hier ff een link naar het geluid van mijn bas: https://www.youtube.com/watch?v=IbySwX3V8SY
Yep. Ik heb wel eerder gekeken naar andere pups, maar had geen idee welke ik dan wilde. Ik heb nog gedacht aan SD Hot Stacks for Jazz of Hot for Jazz, maar kon nooit een knoop doorhakken :P.
Het is best lastig hoor om je eigen sound te vinden, het is en blijft een Vintage jazz Bass. Mooie is dat je met deze bas gewoon wel alle kanten uit kan, wil je wat steviger en harder geluid ga dan voor de SD pups. Hou je van het classieke fender geluidje, neem dan Pups van Fender. Ben echt tevreden nu hoe mijn bas klinkt. Ik hou van het Vintage Fender geluid, dus voor mij is ie perfect nu!
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

En als je voor Fender pups gaat, vervang dan je pots en condensator met 250K en 47uf!
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
baskruit
Berichten: 1201
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:55

Bericht door baskruit »

Vibes2008 schreef:En als je voor Fender pups gaat, vervang dan je pots en condensator met 250K en 47uf!
Nee nee nee, niet 47uf. Je bedoelt vast 0.047uf (47nf). :nono:
Druk op CTRL-W voor de advanced options
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

baskruit schreef:
Vibes2008 schreef:En als je voor Fender pups gaat, vervang dan je pots en condensator met 250K en 47uf!
Nee nee nee, niet 47uf. Je bedoelt vast 0.047uf (47nf). :nono:
Ja haha klopt!
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Plaats reactie