Review JB van Korn Guitars (Duitse Ebay-winkel)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Quasimodo schreef:Is het trouwens normaal dat de pooltjes door de PUP-cover uitsteken? De beide P's hebben dat niet en toch ook een cover mét gaatjes.
Ja hoor!
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

De bas staat op zolder (mijn speelhok :D ), dus de afstand zal ik eens nameten als ik daar ben.
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Hals-PUP toch maar weer nóg lager gezet en idd kan je nu probleemloos op de E-snaar slappen.

Alleen de G-snaar klettert vanaf positie 7 desondanks toch nog lichtjes tegen de magneet pooltjes. Poppen moet dus héél zachtjes. De A en D snaar hebben zich steeds vanaf het begin "netjes gedragen". Alleen die dekselse G-snaar doet nog een beetje lastig.

Gelukkig speel blues en slappen doe ik eigenlijk nooit. Alleen dat intro'tje van Unchain My Heart, maar daar heb ik nu iets anders op bedacht. Nog wel goedkeuring aan de boyzz vragen. :wink:

Toen ik nog bassist van een black gospelkoor was moest ik heel wat meer slappen. Daarom heb ik toen die Yamaha gekocht. Een lekker basje voor die muziekstijl. Maar goed dit even terzijde.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Als ik terug kom uit Frankrijk (zondag) ga ik er eentje bestellen! 8)
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Zojuist besteld, nu begint het wachten... :lol:
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Mooi! Ben benieuwd wat jij ervan gaat vinden.
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Eerste indruk was: :o :shock: :shock: :shock: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :dance: :dance: :dance: :jam: :jam: :D

Zoiets ongeveer... :lol:

Ze is nog niet afgesteld, maar speelt nu al lekker soepeltjes ondanks de flinke boomstam van een hals. Maar echte mannen zijn gewend aan flinke boomstammen in hun hand. Klinkt superlekker (beter dan de Fender Jazz die ik een keer in mijn handen heb gehad).

Een dezer dagen maak ik nog wel een video-review zodat jullie een impressie van de klank krijgen. :)
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

dr. Bassvibes schreef:Eerste indruk was: :o :shock: :shock: :shock: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :dance: :dance: :dance: :jam: :jam: :D

Zoiets ongeveer... :lol:
Komt me bekend voor..... :mrgreen:
Ze is nog niet afgesteld, maar speelt nu al lekker soepeltjes ondanks de flinke boomstam van een hals. Maar echte mannen zijn gewend aan flinke boomstammen in hun hand.
Yep, deze bas is voor échte mannen!
Klinkt superlekker (beter dan de Fender Jazz die ik een keer in mijn handen heb gehad).

Een dezer dagen maak ik nog wel een video-review zodat jullie een impressie van de klank krijgen. :)
Geheel mee eens. En 'k wacht met spanning op je video review.
Gebruikersavatar
Antiklontermiddel
Berichten: 190
Lid geworden op: 14 feb 2009, 10:55

Bericht door Antiklontermiddel »

dr. Bassvibes schreef:Eerste indruk was: :o :shock: :shock: :shock: :kwijl: :kwijl: :kwijl: :dance: :dance: :dance: :jam: :jam: :D

Zoiets ongeveer... :lol:

Ze is nog niet afgesteld, maar speelt nu al lekker soepeltjes ondanks de flinke boomstam van een hals. Maar echte mannen zijn gewend aan flinke boomstammen in hun hand. Klinkt superlekker (beter dan de Fender Jazz die ik een keer in mijn handen heb gehad).

Een dezer dagen maak ik nog wel een video-review zodat jullie een impressie van de klank krijgen. :)
Eigenlijk ben ik nog wel benieuwd naar de video. :)
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11915
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Verrek! Helemaal vergeten... :oops: Vanaf morgen ben ik een kleine maand op vakantie, daarna zal ik eraan proberen te denken! :oops:

Wel kan ik nog even melden dat afgelopen dinsdagavond een (kleine) victorie voor de Korn was. Een van mijn klasgenoten had op zijn examenfeest een kleine jamsessie. Alle aanwezige gitaristen waren enthousiast over de klank en het uiterlijk van de Korn en hadden gedacht dat de bas minstens €400, €500 zou kosten. :dance: :jam:
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Yep, de gitarist van mijn band was ook zéér verrast over de sound van de Korn JB.

Achteraf heb ik nu wel spijt dat ik em heb weggedaan. :cry: :wall: Zeker nu ik in staat ben geblekenzelf PUP's en pots en jacks te vervangen......
Plaats reactie