praktijkervaringen met cabs

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
basske
Berichten: 450
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:47

Bericht door basske »

is dit beter of slechter, ...... kweet het niet,
De Markbass cabs hebben in een "bezetting" een beter eindresultaat,
Ze drukken meer, klinken voller en prikken beter door de mix..........
EBMM SR5 LTD 2008 -- KSD705
Markbass Mini CMD 121P + 121 NewYork -- LM250
EBS Valve Drive
https://users.telenet.be/edwinbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Heb hier juist de tegenovergestelde ervaring mee (als ik dat nog zeggen mag)
Ze lijken beter door het bandgeweld heen te komen omdat je ze veel mids kunt geven, maar niet al te veel laag want dan gaat het mis.
Voller klinken en drukken doen ze in mijn optiek dan ook zeker niet
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22568
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Ik heb vorig weekend de Tecamp Puma 1000 eens ten volle gebruikt tijdens een optreden. Ik had twee speakers mee : een Epifani 4X10UL en een 2X10UL en ik heb de 2X500 W van de Puma wat verdeeld over de beide speakers.
Ik had mijn Wal mee om eens te kijken of dat prominente mid goed versterkt ging worden en niet ging vervormen.
De grootste verrassing na al die jaren spelen blijft toch het hoge volume dat je nodig hebt om op een podium comfortabel en krachtig te kunnen spelen. De impact van een groep is echt immens. Volumes die je thuis gebruikt (en ik speel thuis niet stil) zijn een lachertje als je die hanteert op een podium.
Ik heb alleszins heel comfortabel kunnen spelen en was blij dat ik deze combinatie mee had, gaf me een veel beter gevoel dan alleen de 4x10.
Ik had nog genoeg reserve en stond nog niet op de helft van mijn volume.
Ik had eerst wat bezwaar tegen het vrij bassig geluid maar later bleek dat de PA op het podium stond wat de klankbalans serieus beinvloedde.
Ik ben érg tevreden met de Tecamp.. Bediening is super-eenvoudig en afgestemd op mensen die niet te veel willen prutsen met schuivers en parametrische toestanden en zo iemand ben ik.
Er zijn wat extra features maar de basisklank is zo goed dat ik die extra boost enz niet nodig heb.
Een versterker met een goeie punch, genoeg power, no nonsense toonregeling en een gewicht van minder dan drie kilogram.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Super om te lezen dat hij zo goed bevalt :wink:
pol
Berichten: 1079
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Bericht door pol »

johnbob schreef:Heb hier juist de tegenovergestelde ervaring mee (als ik dat nog zeggen mag)
Ze lijken beter door het bandgeweld heen te komen omdat je ze veel mids kunt geven, maar niet al te veel laag want dan gaat het mis.
Voller klinken en drukken doen ze in mijn optiek dan ook zeker niet
Ik ben wel redelijk tevreden met mijn markbass 410, het mocht wel iets opener en duidelijker klinken.
maar het blijft een doorsnee basreflex 4x10 cab, uit andere merken van die grootte zal niet veel meer laag komen.
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

O jawel hoor :wink:
Gebruikersavatar
basske
Berichten: 450
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:47

Bericht door basske »

John niet opnieuw hé?!
EBMM SR5 LTD 2008 -- KSD705
Markbass Mini CMD 121P + 121 NewYork -- LM250
EBS Valve Drive
https://users.telenet.be/edwinbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

jawel. :dance:
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

basske schreef:John niet opnieuw hé?!
Waarom "john" niet opnieuw?
Als iemand beweerd dat een 4x10 niet veel lager kan omdat hij/zij nog geen ander merk bespeeld heeft wat dat wel kan....moet ik dan wachten tot een ander reageerd want gut o gut...ik heb er ooit een keer over doorgmolken :shock:
Markbass wordt door Pol gewoon gelijk getrokken met Epifani, Mesa of Eden met die uitspraak.
En als dit in mijn ogen niet klopt, mag ik toch reageren zeker :?

Wees niet bang, die discussie ga ik verder zeker niet aan...
Als Pol ooit een keer de kans heeft om een 4x10XST of Epifani op het podium te krijgen zal hij vanzelf op deze post terug komen :jaaaaa:
Sterker nog.
Bij deze bied ik hem mijn 2 eden2x10XST's te leen aan als hij een keer hier in het zuiden moet bassen :wink:
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

+1 John Eden XST gaat echt laag. Ook de enige cabs die gehoord heb, waar geen ander merk 10 inch cabs tegen op kan. Vooral in het laag. Zeker voor 10 inch is dat heel bijzonder vind ik.
Gebruikersavatar
basske
Berichten: 450
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:47

Bericht door basske »

laat maar.........
EBMM SR5 LTD 2008 -- KSD705
Markbass Mini CMD 121P + 121 NewYork -- LM250
EBS Valve Drive
https://users.telenet.be/edwinbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
basske
Berichten: 450
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:47

Bericht door basske »

basske schreef:laat maar.........
alles mag vernoemd worden, als het maar niet te geel ziet.....
Kheb nu al spijt dat iets wou zeggen,
Nooit reageer ik nog eens op jou "unieke" mening
EBMM SR5 LTD 2008 -- KSD705
Markbass Mini CMD 121P + 121 NewYork -- LM250
EBS Valve Drive
https://users.telenet.be/edwinbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Waar gaat dit over, je quote jezelf hahahaha :worship:
Kom op joh, zo erg is het niet.
En als je het over mijn mening hebt...die is zeker uniek.
En dat geldt voor ieders mening hier.

Maar het is meer dan een mening dat de XST's nou eenmaal wel lager gaan, ik durf dit zelfs als feit te bombarderen.
Ik bied om die reden dan ook mijn 2 cabs aan, aan Pol om zich er van te overtuigen :wink:
Laatst gewijzigd door johnbob op 04 jun 2009, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22568
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

basske schreef:
basske schreef:laat maar.........
alles mag vernoemd worden, als het maar niet te geel ziet.....
De exacte quote die mijn ex-vrouw bitsig hanteerde toen het eens over onze wekelijkse was ging..
:?
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Ga gewoon eens een XST beluisteren en dan weet je dat het een feit is. Als er Aldi opstond vond ik het ook prima, gaat me niet om dat het een Eden is. Vind bijvoorbeeld Mesa ook 1 van de zeldzame goede cabs en Tecamp(zeker voor de neospeakers die er in hangen!).
Plaats reactie