praktijkervaringen met cabs

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Pff, geen idee. Ver voor mijn bas carrière in ieder geval. :D De mijne is nieuw gekocht ergens in de jaren 90, pak hem beet rond 95, gok ik. XLR speakerkabels zijn volgens mij niet/nauwelijks te krijgen en zelf maken of laten maken is inderdaad wel de oplossing. De Glockenklang Heart-Core top, die bij de kast hoorde, had ook een XLR aansluiting. Later is het allemaal overgegaan op speakon. Je zou kunnen overwegen om alsnog speakon in te bouwen, is maar een kleine ingreep.

De speakers zijn al tijden niet meer te krijgen inderdaad, maar een paar jaar geleden kon Glockenklang nog wel een recone-set leveren.
Hartke XK4
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 mei 2009, 19:23

Bericht door Hartke XK4 »

deevit schreef:Pff, geen idee. Ver voor mijn bas carrière in ieder geval. :D De mijne is nieuw gekocht ergens in de jaren 90, pak hem beet rond 95, gok ik. XLR speakerkabels zijn volgens mij niet/nauwelijks te krijgen en zelf maken of laten maken is inderdaad wel de oplossing. De Glockenklang Heart-Core top, die bij de kast hoorde, had ook een XLR aansluiting. Later is het allemaal overgegaan op speakon. Je zou kunnen overwegen om alsnog speakon in te bouwen, is maar een kleine ingreep.

De speakers zijn al tijden niet meer te krijgen inderdaad, maar een paar jaar geleden kon Glockenklang nog wel een recone-set leveren.
Mijn speakers hadden wat schimmel op de conussen, waarschijnlijk in een vochtige ruimte gestaan. Dat heb ik weggehaald, en nu blijft het ook weg, maar het zou zonde zijn om de cab daarom af te schrijven. De combinatie van bas, versterker en cab geeft me precies het geluid wat ik zoek. Ik hoop nog eens tegen een Heartcore top aan te lopen, ben erg benieuwd wat die uit de cab haalt.
Kramer 450B met aluminium hals
Status Series 4000 met Graphite hals
Nemesis N-400 met Glockenklang Heartcore Box
Robbedoes
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 jul 2004, 23:19

Bericht door Robbedoes »

Ik speel sinds een tijdje op de EBS Classic top met bijbehorende 410 cabinet. Deze is gewoon perfect voor mij en niet te groot maar wat een geluid zeg. Ik heb voorheen verschillende cabinetjes gehad maar de EBS staat als een huis en blijft heel definieerbaar en duwt gewoon de groove de zaal in. Voor mij nooit meer iets anders en ik heb mijn zoektocht naar het beste geluid voor mij definitief beeindigd, :wink:
Aria Pro II 1983
Squier Jazz 1987
Fender Precision USA 2009
Fender American Pro II Jazz Bass 2023
GRbass ONE 800
GRbass 212 Tslim cabinet
Gebruikersavatar
RANURA
Berichten: 680
Lid geworden op: 03 jan 2006, 21:04

Bericht door RANURA »

ik vond de EBS classic nogal tegenvallen ik hed eerst een SVT HLF
maar die had ik geruild voor een EBS classic.. slechte ruil vond ik.. speakers konden niet veel hebben
en vervormde geluid vrij snel.. ik zou zeggen probeer ooit eens een "bag end" en dan snap je mijn punt wel

Fender J-Bass USA, MarkBass LM II, FAD, BAG END

https://www.myspace.com/AutoPilotSwalmen" onclick="window.open(this.href);return false; (coverband)
Plaats reactie