Recensie: Hartke LH-500

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

AmericanIdiot schreef: Ik heb de Hydrive 15 + 410 getest op een LH500...het kon mij niet overtuigen. En het ontbreken van een Gain knop is me nog steeds niet duidelijk...erg onhandig. Ik was vroeger erg tevreden met de XL serie cabs. Nadat ik laatst weer eens over zo'n setje gespeeld heb begrijp ik achteraf niet waarom. Ach, smaak zal ook wel veranderen, laten we het daar maar op houden.
Je gaat te veel met Eden om :wink:
Ik vond de hydrive series behoorlijk lekker klinken trouwens.
Veul definitie, als een schaar langs de randjes en genoeg laag met behoorlijk wat druk.
Maar dan via een trace elliot top :mrgreen:
Ik heb de hydrives overigens niet op bandvolume gehoord
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6227
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

johnbob schreef:Je gaat te veel met Eden om :wink:
Ik vond de hydrive series behoorlijk lekker klinken trouwens.
Veul definitie, als een schaar langs de randjes en genoeg laag met behoorlijk wat druk.
Maar dan via een trace elliot top :mrgreen:
Ik heb de hydrives overigens niet op bandvolume gehoord
:lol:

Waarschijnlijk 'does that the trick' , een combi van Hartke en Trace. Ik ben ook geen pure Eden-freak, uit de losse spullen van verschillende merken heb ik een gelukkig huwelijk gesmeed :mrgreen: .
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Tot nu toe is dit voor mij ook zo geweest.
Toch bleek het huwelijk tussen mijn begin jaren '90 TE tops en de nieuwe 1048H cabs van Trace een "till death do you part" gehalte te hebben.
Oftewel, een rete strak geluid met heul veul knor zoals ik 't zo lekker vind :jaaaaa:
Maar dit vond ik ook terug in Eden.
Aangezien ik Eden langer ken dan de nieuwe trace cabs, koos ik voor zekerheid...nou ja, voor mijn gevoel dan.
Het zou goed kunnen dat ik volgend jaar over 2 4x10's speel van trace :cheer:
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Hey joh, stelletje topicjatters ;).

Ik ben nog steeds geen HyDrive tegen gekomen, tssk. Kreeg pas nog wel een compliment voor mijn geluid van een bezoekend geluidstechnicus :dance:
Deze vrijdag voor het eerst live met de LH-500, yeah! :jam:
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Witchfynder schreef:Hey joh, stelletje topicjatters ;)
Een grote "pardon"...ik liet me weer gaan :facepalm:
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Ik heb vrijdag mijn amp op een 4ohm Marshall 7410 (4x10 ) aangesloten voor een gig. Klonk geweldig!
Gister op 2 15" cabs aangesloten (zijn custom made dus geen idee wat het was). Klonk wel bruut, maar 15" is niet mijn geluid.

Saillant detail: het podium vrijdag was net zo groot als de drumriser zaterdag :lol:
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
Sanbass87
Berichten: 226
Lid geworden op: 25 okt 2009, 15:51

Bericht door Sanbass87 »

Bedankt voor de revieuw. Ik ben p zoek naar mijn eerste echte podium versterker en kwam deze door wat browsen en doorklikken tegen. op de ene of andere manier pakte hij me gelijk. heel gek!

Denk dat dit wel een grote kanshebber is!
Spector Performer 5
Blackstar FLY3 Bass
DiMarco schreef: maaruh... Precies! Als je ballen niet wapperen heb je niet genoeg plezier van het bassen. :jam:
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Graag gedaan! Ik gebruik hem nog steeds met plezier :).
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
Sanbass87
Berichten: 226
Lid geworden op: 25 okt 2009, 15:51

Bericht door Sanbass87 »

AAAAND i have it,

jammer dak niet genoeg geld had voor de Hydrive cab, dat zijn ook echt m*****F****** nice cabs :jam: :kwijl:
Spector Performer 5
Blackstar FLY3 Bass
DiMarco schreef: maaruh... Precies! Als je ballen niet wapperen heb je niet genoeg plezier van het bassen. :jam:
Gebruikersavatar
PeterR
Berichten: 2232
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:51

Bericht door PeterR »

Thunder schreef:Nou als het enige wat ik te bitchen heb een tuner out betreft valt het nog wel mee toch? En da's ook alleen maar omdat ik net een racktuner heb gekocht :wink:
Ik zie dat je de effectloop al gebruikt, maar ik gebruikte de send altijd voor mijn tuner. Dat ging prima! Zolang je niets in de return plugt dan gaat dat prima!
Gear: Sandberg California PM4 : Sandberg California Vs4 : TC electronic rh450
Plaats reactie