Recensie: Hartke LH-500

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Witchfynder schreef:Die HyDrive dingen bedoel je? Ik ook, maar waar ik ze heb zien staan zijn ze inmiddels alweer verkocht (Feedback Rotterdam bijv).

Hij bedoeld deze. De AK is een papercone serie.
https://www.samsontech.com/products/prod ... &brandID=3
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Witchfynder schreef: Misschien is zo'n HyDrive ideaal voor mij, maar nog niet kunnen testen (en sowieso geen geld voor komende tijd).
Ik heb de Hydrive 15 + 410 getest op een LH500...het kon mij niet overtuigen. En het ontbreken van een Gain knop is me nog steeds niet duidelijk...erg onhandig. Ik was vroeger erg tevreden met de XL serie cabs. Nadat ik laatst weer eens over zo'n setje gespeeld heb begrijp ik achteraf niet waarom. Ach, smaak zal ook wel veranderen, laten we het daar maar op houden.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

dr.nonzero schreef:Edit: even spammen....ik heb een 4,5 XL te koop....... :mrgreen: (een HA 3500 ook trouwens)
De HA3500 zou ik nog wel willen proberen op mijn Ashdown cabs, maar de 4.5XL..........

:rofl: :silenced: :rofl: :silenced:

:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Quasimodo schreef:
dr.nonzero schreef:Edit: even spammen....ik heb een 4,5 XL te koop....... :mrgreen: (een HA 3500 ook trouwens)
De HA3500 zou ik nog wel willen proberen op mijn Ashdown cabs, maar de 4.5XL..........

:rofl: :silenced: :rofl: :silenced:

:lol: :lol: :lol:
Feel free, je kan hem anytime komen uitproberen. (zelfs met de xl. je zal zien dat die niet alleen maar beroerd geluid kan voortbrengen)
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

AmericanIdiot schreef: Ik heb de Hydrive 15 + 410 getest op een LH500...het kon mij niet overtuigen. En het ontbreken van een Gain knop is me nog steeds niet duidelijk...erg onhandig. Ik was vroeger erg tevreden met de XL serie cabs. Nadat ik laatst weer eens over zo'n setje gespeeld heb begrijp ik achteraf niet waarom. Ach, smaak zal ook wel veranderen, laten we het daar maar op houden.
Toen ik het model aangekondigd zag worden, dacht ik nog w00000t, maar achteraf mis ik het niet zo. Misschien een onorthodoxe workaround, maar ik kan de input een beetje regelen met mijn compressor :finger:

Ik heb wel een geschiedenis van dingen leuk vinden die anderen niks vinden, dus ik ga wel een keer een HyDrive proberen, maar aangezien ik nu toch geen geld over heb voor een nieuwe cab en tot nu toe mijn Ashdown prima presteert, laat ik het ff een tijdje liggen :).
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

dr.nonzero schreef:
Thunder schreef:Leuke review en leuk ook dat het zo'n lekkere no nonsense versterker is. Daar hou ik wel van. Maar waarom in godsnaam bij een rackversterker geen 'tuner out' aan de achterkant? Dat had de prijs toch niet substantieel omhoog gedreven?
+1 en waarom nog steeds geen speakon aansluitingen? Verder een prima review.
Prima review inderdiet ! Dank .......

En heren Dr & Thunder: dit is gewoon een olderwetse no-nonsense versterker voor een heel sympatiek prijsje maar ook op dure hi-end zooi blijft altijd wel wat te bitchen over ..... :mrgreen: Speakon aansluitingen op een bas gear vind ik zowiezo luxe bull. Ik zet mijn gear in 99.99% van de optredens tegen een muur, knappe jongen die mijn speakersnoeren eruit loopt ......... Het enige minpunt bij deze amp vind ik het ontbreken van een gain, maar ja dat zat op m'n ouwe Marshall JMP ook niet ........ :mrgreen:
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

Nou als het enige wat ik te bitchen heb een tuner out betreft valt het nog wel mee toch? En da's ook alleen maar omdat ik net een racktuner heb gekocht :wink:
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Droombolus schreef: Prima review inderdiet ! Dank .......
Just giving back to the community ;).

Ik heb mijn tuner tussen mijn compressor en amp aangesloten en hoor niet heel veel verschil in geluid. Misschien ligt dat aan mij, maar zoals het nu is vind ik mijn geluid heerlijk, dus de zeikerds kunnen de pot op ;).
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Droombolus schreef: En heren Dr & Thunder: dit is gewoon een olderwetse no-nonsense versterker voor een heel sympatiek prijsje maar ook op dure hi-end zooi blijft altijd wel wat te bitchen over ..... :mrgreen: Speakon aansluitingen op een bas gear vind ik zowiezo luxe bull. Ik zet mijn gear in 99.99% van de optredens tegen een muur, knappe jongen die mijn speakersnoeren eruit loopt ......... Het enige minpunt bij deze amp vind ik het ontbreken van een gain, maar ja dat zat op m'n ouwe Marshall JMP ook niet ........ :mrgreen:
Bitchen? :shock:
deze reactie riekt dan weer naar een onterechte verdediging op een aanval die er niet is. mijn persoonlijke menig over hrtke is positief, en persoonlijk heb ik ook nooit last gehad met mijn jack aansluitingen. Maar als de standaard steeds meer speakon wordt zou je toch verwachten dat een firma minimaal beide aansluitingen aanbrengt.
Noem het maar bitchen, elke review is dus een bitch verhaal als er een kritisch puntje instaat?
Haico

Bericht door Haico »

Hela... we blijven wel lief bitsjen hè.

Check the smilies. :D
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Haico schreef:Hela... we blijven wel lief bitsjen hè.

Check the smilies. :D
Ik blijf heel erg lief.....(te lief volgens sommigen) :mrgreen:
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

De Hartke Kilo heeft zowel een tuner out als speak on-connectors. Ik denk dat Hartke heel tactisch gekozen heeft deze alleen op hun vlaggeschip in te bouwen en niet in hun LH-versies. Ik vind het ook wel jammer, vooral van de tune out, maar ach. Ik heb voor 395,- een toffe amp, dus screw it :finger:
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

En anders pak je ff de boormachine en boor je een gaatje en zet je het er zelf in.
Speakon heeft wel een nuttig effect op je geluid door de lagere contactovergangsweerstand waardoor je geluid strakker wordt.
Mechanisch ook wel sterker en je kan er een dikkere kabel in kwijt.

Laten we wel wezen. De genen die geen belang aan speakon of een pregain hechten kopen de amp. of bouwen zelf de speakon in. Er is voor elke smaak wel iets in de markt te vinden en anders pas je het aan.

Niets mis mee, toch?

Ik vind wel dat op elke amp speakon zou moeten zitten vanwege bovenstaande argument.. :wink:
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Als de markt dat gaat eisen, zal dat vanzelf wel gebeuren ;).
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Daar hebt u, mijn waarde, wellicht gelijk. :wink:
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Plaats reactie