Squier Affinity P-Bass

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

drahkan schreef:Ik kan me haast niet indenken wat er mis kan zijn met een body van de juiste houtsoort.

Ik ben dan ook erg nieuwschierig naar wat Hidde bedoel met:
BassAgent schreef:Misschien, maar een plank alder kan ook héél beroerd zijn.
De ene boom is de andere niet. Hout moet je selecteren op kwaliteit. Bovendien schijnt Aziatisch hout veel vochtiger te zijn. Het hangt er dus maar vanaf wat de houtinkoper van de fabriek op de kop weet te tikken.

Oeps, ik ben Hidde niet...
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Maar wat je schrijft klopt wel. De ene boom is de andere niet en jong hout klinkt vaak minder goed dan oud hout én hout dat langer gedroogd heeft klinkt altijd beter dan hout wat dat minder lang gedaan heeft. Merken als Squier kunnen de prijzen mede zo laag houden doordat ze hout niet te lang laten drogen omdat dat veel geld kost. Dat gaat dus wel ten kosten van de kwaliteit van het hout en daarbij de sound.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
drahkan
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 apr 2007, 20:04

Bericht door drahkan »

ok cewl.

Bedankt voor de info. Ik ga het toch proberen, en als het niet bevalt zet ik alles gewoon weer terug in de hard puncher.
'Ik twijfel dus ik ben' uit de wijsheden van Droombolus

Have a Go Heroes Mijnplek
Persoonlijk Topic
Gebruikersavatar
Siepel
Berichten: 1028
Lid geworden op: 06 jan 2010, 10:57

Bericht door Siepel »

Ik heb zelf een Affinty Precision. Het was een 2e hands koopje en dus het risico waard. Er zaten al goede SD elementen op en de gesloten tuners deden het zelfs naar behoren :D Zelf heb ik er Rotosound Jazz Flats en een betere brug opgezet.
Ik gebruik hem nog redelijk vaak tijdens repetities en het klinkt goed! Mijn G&L wint het op alle fronten maar toch...... voor het geld een lekker basje!

Afbeelding
Plaats reactie