Squier Standard Jazz Bass

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Hey Hidde, ik heb nog een doorzichtige, weer 's wat anders ;)

En inderdaad, met Squiers is tegenwoordig niks mis vergeleken met Fenders
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
Antiklontermiddel
Berichten: 190
Lid geworden op: 14 feb 2009, 10:55

Bericht door Antiklontermiddel »

Grainger schreef:Hey Hidde, ik heb nog een doorzichtige, weer 's wat anders ;)

En inderdaad, met Squiers is tegenwoordig niks mis vergeleken met Fenders
Ik moet inderdaad zeggen dat ik na het bespelen van een aantal Squires het geluid van m'n Mexciaanse jazz flink tegen vind vallen. En dat terwijl dat kreng toch 650 euro heeft gekost...
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Inruilen voor ene nieuwe Squier?
Gebruikersavatar
Antiklontermiddel
Berichten: 190
Lid geworden op: 14 feb 2009, 10:55

Bericht door Antiklontermiddel »

Roro92 schreef:Inruilen voor ene nieuwe Squier?
Da's dus een punt. Ergens, in een verborgen hoekje van mijn verdorven geest, zegt iets mij dat Squire minder goed is dan Fender Mex. Misschien dat met een aantal aanpassingen die Mexicaan wel lekkerder zal klinken (andere brug en topkam).
Gebruikersavatar
Eric Damstra
Berichten: 733
Lid geworden op: 19 jun 2008, 17:19

Bericht door Eric Damstra »

Is mischien toch wel erg veel lof voor Squier. Naar mijn gevoel mis je toch wel het diepere laag met zo'n Squier. Heb een tijdje geleden bij Feedback verschillen de Squier en Fender bassen zitten te proberen en het viel mij op dat je veel laag mist bij een Squier. Nu kan je dat op je versterker wel bijvoegen, maar dat klinkt dan toch niet zo als een Fender.
"It takes a pretty great drummer to be better than no drummer" -Chet Baker
Verzameling
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Hier ben ik het helemaal mee eens. Die Squiers zijn best goede bassen voor het geld. Maar echt niet te vergelijken met een Amerikaanse Fender. Mensen zeggen dat vaak omdat ze dan denken dat ze voor weinig geld dezelfde kwaliteit menen te hebben. Maar dat is jezelf iets wijs maken natuurlijk.
Als het echt op details aan komt hoor en voel je het verschil wel degelijk.
Jack

Bericht door Jack »

:nono: , jij hebt het alweer over US fenders, terwijl Eric het over fenders in het algemeen had.
Uiteraard zijn de goedkopere Squiers geen partij voor US fenders, maar de duurdere kunnen het de mexen het vuur na aan de voeten leggen.
Zeker wanneer je er een paar mods tegenaan gooit.
De wijze koper gaat natuurlijk voor de JV od SQ series, en daartegen kunnen de mexen zowiezo inpakken, en met een heel aantal exemplaren krijgen ook de US modellen het zwaar voor hun kiezen.

Persoonlijke smaak en voorkeur Komt daar ook nog eens bij, en niet te vergeten het financiële plaatje.
Lang niet iedereen heeft 1500 euri in de knip om uit te geven aan een bas.
Ik kan mij zo wel 100 andere dingen bedenken die noodzakelijker zijn voor dat geld.
Zeker in deze tijd.

Just my 2cnts..
Gebruikersavatar
Eric Damstra
Berichten: 733
Lid geworden op: 19 jun 2008, 17:19

Bericht door Eric Damstra »

Blijft bij instrumenten natuurlijk dat het hout een grote rol speelt in de klank, over het algemeen worden duurdere bassen van een betere kwaliteit hout gemaakt. Daarom zit er altijd veel verschil tussen de kwaliteit van bassen.

Door het drogen van het hout klinken oudere bassen vaak ook beter dan nieuw uit de winkel. Volgens mij zit daar vooral het verschil in. Dus als je een Squier treft die uit een paar mooie stukkken is samen gelijmd en een Mexicaan die toevallig uit een minder stuk gemaakt is dan kan een Squier beter klinken dan een Mexicaan. Maar de kans dat het andersom is is volgens mij groter. Die mexicanen klinken over het algemeen zo slecht nog niet.

Maar voor alle bassen geldt dat je er zo veel mogelijk moet proberen en degene kopen die het mooiste klinkt.
"It takes a pretty great drummer to be better than no drummer" -Chet Baker
Verzameling
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 23026
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Eens... ik heb vorige week ook zitten dubben tussen een Amerikaan en een Mexicaan - maar 1400 euro vond ik echt meer geld dan het verschil waard was. Squiers waren toen niet bij de hand, maar ik heb wel een Vintage fretless jazz in handen gehad. Die klonk zeker niet onaardig in de vergelijking, maar na pas wat kloten met de knoppen (ook op de amp), en hij voelde toch wat 'popperig' (als in poppenhuisachtig) aan. Kan me zomaar voorstellen dat dat met de verkeerde Squier ook gebeurd, terwijl een goede in de buurt van de Mexicaan komt. Daar bovenop heb ik ook meer dan eens gehoord dat op dezelfde manier een goede Mexicaan weer in de buurt van een Amerikaan komt.

Onder de streep maakt het uiteindelijk (voor mij) geen drol uit: ik wil gewoon spelen op een bas die lekker klinkt voor wat ik doe!
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Angelo schreef: Onder de streep maakt het uiteindelijk (voor mij) geen drol uit: ik wil gewoon spelen op een bas die lekker klinkt voor wat ik doe!
Ja hoor, voor mij ook. En wat die Mexen betreft: die Classic 50's Precisions zijn Mex-series en ik heb uit die serie de zwarte Classic 50 van William Sanders in mijn handen en aan de versterker gehad. Dat was een superding en ik wil er nog steeds een keer eentje hebben.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Vanmiddag bij Tonika even 2 Squiers uit het rek gepakt: de Vintage Modified en de Classic Vibe 60.

Kort gezegd was de VM complete bagger (nee, lag niet aan de afstelling, hij klonk gewoon goedkoop) en de CV een heeeeeeeeeeeeeeerlijke bas.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

:whistle:
EDIT: Oh, het ging over de Jazz hè? Daarvan heb ik alleen de fretloze VM in mijn handen gehad en die was wel aardig. Maar het is te lang geleden dat ik regelmatig op een Jazz speelde, dus echt goed beoordelen/vergelijken kon ik het niet..
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Jack

Bericht door Jack »

Hans58 schreef::whistle:
EDIT: Oh, het ging over de Jazz hè? Daarvan heb ik alleen de fretloze VM in mijn handen gehad en die was wel aardig. Maar het is te lang geleden dat ik regelmatig op een Jazz speelde, dus echt goed beoordelen/vergelijken kon ik het niet..
Afbeelding :wink:
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Hans58 schreef::whistle:
EDIT: Oh, het ging over de Jazz hè? Daarvan heb ik alleen de fretloze VM in mijn handen gehad en die was wel aardig. Maar het is te lang geleden dat ik regelmatig op een Jazz speelde, dus echt goed beoordelen/vergelijken kon ik het niet..
Nee, ging om P's :) Had ik er even bij moeten zetten idd.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Oh, da's wat anders. Ik ging twijfelen omdat dit van oorsprong een Jazz-topic was, vandaar. In dat geval staat die CV natuurlijk boven elke verdenking, "ik heb 'm zelf ook", en er heeft een VM het veld moeten ruimen.
Heerlijk basje, die CV Squier.
En ja, Jack, ik ken 'm: :wink:
Afbeelding
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Plaats reactie