Eden WT-300 en 2 x D112 XLT’s

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
NiVi
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 dec 2004, 13:37

Eden WT-300 en 2 x D112 XLT’s

Bericht door NiVi »

De WT-300 is uit 1994 en heb ik 2e hands gekocht. Deze versterker geeft 300 Watt bij 4 Ohm. De 2 cabs zijn beiden 250 Watt, een 12inch speaker, 8 Ohm, met een regelbare tweeter en zijn nieuw gekocht.

Afgelopen vrijdag ingevallen bij de band Dancelot om op te treden op een hockeyfeest (was één grote orgie) in Wassenaar en voor het eerst met mn nieuwe set-up op een podium te spelen.

Ben begonnen met de pre-gain op 12uur en de master op 12uur en ben daar eigenlijk niet meer overheen gegaan. Als ik de pre verder opendraaide begon de compressor te werken die helaas niet te bypassen is. De 5 bands equalizer (11 toonregelingen) stonden allen op neutraal en heb eigenlijk alleen maar met de bass en treble regelaar wat gespeeld want tijdens het slappen werd het iets TE vet. Verder is de enhance knop erg gevoelig en het boost de bass en treble en reduceert het lage mid, maar verder dan 2 streepjes op een schaal van 10 hoefde ik niet te gaan. Je kan je geluid er namelijk ook mee verzieken. Omdat er zoveel toonregelingen opzitten heb ik thuis wel wat uitgeprobeerd, maar door een koptelefoon klinkt het toch weer anders dan live on stage.

De PA versterkte mn uitgangssignaal via de XLR output en die boyz vertelden dat t signaal erg sterk overkwam dus ook dat zat goed. Wat ik wel miste was wat headroom want mn plucks kwamen er niet helemaal lekker uit, maar kan ook nog dat ik wat meer aan mn treble moet regelen of aan de tweeter in de cabs (of andere snaren). Eigenlijk zou dan ook een WT-550 een beter match zijn voor de cabs, want de output limiter flikkerde toch wel erg vaak op als we wat heftigere nummers speelden.

De cabs had ik aangesloten met de standaard speaker cables die ik erbij gekregen had. (Heb die Evidence met de Speakons besteld bij Bassmatters, maar zijn nog steeds niet binnen) en kreeg veel complimenten over het geluid wat daar uit kwam. De regelbare tweeters had ik op 3uur ingesteld, maar dat bleek al gauw iets teveel van het goede en teruggebracht tot op 1 uur. Er kwam een heerlijk laag uit en een zuiver gefinieerd mid uit de kasten. De lage B staat als een huis en ben daardoor ook wat “ruimer” gaan spelen. De drummers was ook erg blij dat hij me nu wel goed hoorde en voelde. Heb een aantal nummers met een oude Aria met halfdode snaren (van de drummer) gespeeld en zelfs dat geluid was aangenaam om te horen.

Al met al ben ik tevreden met deze set, ook omdat het zeer tilbaar is. De top past in een rugtas en ik kan met de cabs in 1 keer de trap op. De 12 inch speakers geven me genoeg warm laag en gedefinieerd mid punch. Ik wil nog wat experimenteren met de buis die in de pre-amp zit, om te horen of dat nog wat verschil maakt dus suggesties zijn welkom.
Lakland 55-01
Fender Jazz V American
Eden WT800B + 2 x Eden D112 XLT
Plaats reactie