Review: MarkBass NY604

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

nouja afgezien van het budget vertel ik hiermee wel dat een kleine cab prima kan volstaan. Als iemand geen andere mogelijkheden voor vervoer heeft, kan dit best een goed alternatief zijn.

Voor sommigen zal de transportfactor wel zwaar tellen, of het is een klein draagbaar iets, of helemaal niets. Gelukkig kan ik prima uit de voeten met groot en zwaar materieel :mrgreen:
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
LHJ
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jul 2009, 00:51

Bericht door LHJ »

johnbob schreef:
Deels wel...ik denk dat de ene bassist veel meer laag in zij geluid wil dan de andere.

Toch begrijp ik dat hele "kleine" concept niet (puur uit het oogpunt van een bassist bekeken)
Tuurlijk is het een verademing qua vervoer, tuurlijk is het leuk als je een bascubus achter op de fiets kunt vervoeren.
Maar eenmaal op de plaats van bestemming ben ik weer "bassist".
En dan hebben de mensen en bandleden maling aan het feit dat ik mijn cab zo soepeltjes vervoerd heb.
Ze willen toch wel dat ik als bassist de dragende factor ben.
En dat wordt moeilijk, zoniet onmogelijk met deze Markbass.
:wink:
Ben ik het helemaal mee eens, ik investeer geld in speakers en versterkers om mijn eigen geluid te vinden of gewoon installatie die ik toepasbaar vind in een bepaalde situatie; langs die zoektocht let ik dan enigzins op grootte en gewicht. Ik ga niet een speakerkast met schijt geluid kopen (voor 800,- !!!!!!! ) die dan zogenaamd transporteerbaar is (maar eigenlijk ook weer niet in het bijzonder omdat hij maar 5 cm kleiner als een 2x10 die alles wel fatsoenlijk trekt en draagt). Tis gewoon een kastje voor acoustische spelers lijkt mij zo :roll:
Yamaha TRB6jp2 6 string @Elixir
Yamaha RBX775 5 string Modified @Rotosound
MarkBass 106HR + MarkBass 102HF @ Hartke HA3500
Jazzor
Berichten: 606
Lid geworden op: 20 mar 2006, 16:55

Bericht door Jazzor »

Precies, voor veel minder dan 800 euro krijg je een fantastische 2x10 cab, die wel lekker kan blazen en die niet heel veel groter is dan deze Markbass. We hebben het wel over bas heren, en om een deftige bas sound te maken heb je nu eenmaal een deftige kast nodig.
https://www.myspace.com/coyotebutts" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

+++++1 ik dacht al zijn bassisten nou gek geworden :mrgreen:
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Ik dacht het zelf ook al....
Wat is de volgende uitvoering....de Markbass Pygmee 4x4" :shock:
Of "The Gnome Cube" :facepalm:

Ik zou een dergelijke 4x6 wel degelijk willen hebben, voor thuis als oefencab.
Maar die prijs "maarliefst" 800 euro
In die prijsklasse is de concurrentie moordend.
Als ie de helft kostte, had ik 'm al in de woonkamer staan.

Maar zoals eerder gezegd lijkt het me niets om serieus mee te gaan bassen.
Als de drummer aan komt zetten met z'n stokken, 2 bongo's en een schellenraam...zou ik ook raar opkijken :lol:
Oke oke tis wel anders natuurlijk...maar toch, het klonk leuk :wink:
Gebruikersavatar
yawl6
Berichten: 201
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:22

Bericht door yawl6 »

Ik heb ruim een jaar geleden de markbass minimark gekocht; gebruik deze thuis en op de repetities van mijn band. Daar komt hij prima mee (maar wij spelen niet overdreven hard). Voor optredens dacht ik aan de 604, die door markbass ook aangeprezen wordt als extensie kabinet). Ik heb hem geprobeerd en vergeleken met de NY112. Het viel me tegen, de 112 gaat flink wat dieper, is kleiner en minder duur.
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Ik zou er idd een 12, maar liever nog een MBass 15" onder hangen.
Die laatste vond ik behoorlijk goed te pruimen.
Gebruikersavatar
yawl6
Berichten: 201
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:22

Bericht door yawl6 »

Idd, maar die is wel een keer zo zwaar (en mijn ambitie ligt meer bij bassen dan bij trainen .....)
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Bassen is ook mijn ding, trainen is slechts een bijwerking :wink:
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik de 12" en 15" van Markbass hun enigste goede cabinetten vind...
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

albi schreef:Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik de 12" en 15" van Markbass hun enigste goede cabinetten vind...
+1 :wink:
pol
Berichten: 1079
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Bericht door pol »

-1 :mrgreen:

markbass 15 incher kopen iemand ?
Gebruikersavatar
superbas42
Berichten: 1255
Lid geworden op: 06 okt 2003, 16:49

Bericht door superbas42 »

Ikzie ook geen voordeel in een prijzige 4 x 6, dan liever ( zoals ik nu ook heb ) een 1 x 12 voor repeteren en 2 of 3 extra van die voor optreden. gestapelde kasten geven aardig wat druk; en zijn gemakkelijk te plaaten en te vervoeren.
let's JayDee !
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Nou als afmeting en trnasportabelheid de argumenten zijn kun je beter met een DI en in ear gaan spelen.
Dan past het allemaal in je binnenzak.
Inclusief je beleving. :facepalm:
Nu nog een opvouwbare bas en je bent compleet.

Voor grotere cabs had ooit iemand wieltjes uitgevonden, dacht ik. :wink:
Je moet niet sterk zijn maar slim. :mrgreen:
Basisten, drummers en geluidstechnici hebben u eenmaal een gemotoriseerd voetuig nodig.
DIe hebben zelfs 4 wielen. :cheer:
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

SnarenPlankPlukker schreef:Basisten, drummers en geluidstechnici hebben u eenmaal een gemotoriseerd voetuig nodig.
DIe hebben zelfs 4 wielen. :cheer:
Mijn motor had er maar 2! :shock:
Plaats reactie