Line6 relay G30 (draadloos bassen)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 631
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:34

Bericht door Frank »

Ik wil er ook 1 gaan halen, begin nov. Dus recencies zijn zeer welkom
Eigen Topic
Optredens zie: Backstage: 30-Sep: Jubileum / benefiet Kaatsheuvel
Gebruikersavatar
koentje_bassist
Berichten: 1684
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:48

Bericht door koentje_bassist »

Nu al 2 keer op het podium gebruikt. Geen enkele interferentie so far! Enorm gebruiksgemak. Ik gebruik batterijtjes die al gebruikt zijn in een 24u-holterapparaat (om het hartfuncties 24u lang te controleren), gratis en voor niks. Met deze batterijen kom ik ruim 5u toe. (2 x AA)
Little Mark II - Traveler 102 - een hoop effecten - EBMM Stingray 4+5
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

Hoe ver is het bereik in de praktijk?
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
koentje_bassist
Berichten: 1684
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:48

Bericht door koentje_bassist »

30 ft. staat er op het ding, en ik zal het zaterdag eens uittesten. Tot nu toe was een 6-tal meter het verste.
Little Mark II - Traveler 102 - een hoop effecten - EBMM Stingray 4+5
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

Ik heb hem binnen! Hoera hoera!

Toevoegingen aan dat van Koen:

- hij werkt met m'n ibanez adapter (dus ook met boss en one spot)
- het kabeltje tussen zender en gitaar is wel degelijk gewoon een gitaarkabeltje (ik ga er nog één op maat laten maken)
- klinkt net hetzelfde met en zonder kabel (in mijn oren althans), kabelsimulatie nog niet getest
- hij haalt vlot 10m met muren tussen (heb zoveel vrije ruimte niet in de kelder waar we repeteren)

Me = happy :jam:
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 631
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:34

Bericht door Frank »

Gelukkig is het bereik niet zo weinig als de specs, want ik vind 6 meter wel heel erg weinig. Mijn kabel is nog langer!

En het is toch meestal wel de bedoeling om een beetje rond te kunnen lopen, de zaal in, even naar de WC, enz :wink:
Eigen Topic
Optredens zie: Backstage: 30-Sep: Jubileum / benefiet Kaatsheuvel
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

30 ft = 9,14m en waarschijnlijk is dat de gegarandeerde afstand. Het kan langer, maar niet onder elke omstandigheid.

Ik heb trouwens nu ook de kabelsimulator getest. Ik hoorde weinig verschil. Wel een beetje, maar ik heb geen tweeter, dode snaren (op dit moment) en pickups zonder superveel hoog, dus misschien dat dat in andere situaties beter hoorbaar is. Ik heb die functie gewoon uitgezet voorlopig.

M'n moeder moest vandaag ook in Hasselt zijn en ze heeft me een kabeltje op maat gaan laten maken bij Jacky Claes.
Een rechte plug, een haakse plug, 65 cm. Perfect!

Wat ik wel jammer vind, en waar ik wel op gerekend had, is dat geen oplaadbare batterijen gebruikt mogen worden in de zender. Dus toch maar repeteren met een kabel... (alhoewel :twisted: )
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 631
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:34

Bericht door Frank »

Meestal worden oplaadbare batterijen afgeraden vanwege de capaciteit van die dingen. Maar tegenwoordig hebben ze zelfs 2700mah, die fototoestellen vreselijk lang van stroom kunnen voorzien, zelfs met flits. Lijkt me stug dat die niet zouden kunnen.
Tenzij iemand met meer kennis van zaken het beter weet, ik weet er niet zo veel van af, t's meer redenatie van mij.
Eigen Topic
Optredens zie: Backstage: 30-Sep: Jubileum / benefiet Kaatsheuvel
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

Gewoon eens proberen met de oplaadbaren lijkt mij.
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3029
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

AAs leveren 1.5V, oplaadbare slechts 1.2V. Sommige toestellen houden daar niet van, anderen kan het niet schelen.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

Ik heb er ook één laten komen vanbij thomann en mijn eerste indrukken zijn zeer goed. De geluidskwaliteit is mooi transparant, het bereik meer dan voldoende (getest tot het einde van onze enorme achtertuin) maar voelt het allemaal erg 'flimsy' aan en dat is jammer. Ik ben benieuwd hoelang het zal duren voordat de zender uitelkaar valt en vooral het batterij klepje.
Die bijgeleverde kabel is idd op zijn minst bizar te noemen maar het lukt wel. Er zal daar ook wel snel een andere voor komen.
Op zich ben ik er erg blij mee en ik ga hem goed kunnen gebruiken icm met mijn GT10-B of met mijn markbass klein stackje.
Of mijn Senheisser zal vervangen op mijn 'main stack' valt nog zeer te bezien.....
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

gisteren voor het eerst mee opgetreden. In het posje van thomann heb ik geen schrik voor schade. Had wel een beetje moeite om het klepje van de batterijen dicht te krijgen toen ik die ververste. Dat kan idd wel problematisch worden.


Wat me wel is opgevallen dat deze wireless véél signaal doorlaat. Met twee kabels (pedaltuner) stond m'n input gain op 5 voor ie in het rood ging. Nu op 3,5 ...
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Bij Sennheiser heet dat AF-out, of kan je niks in menu's instellen?
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

menu's? :lol:
Nee dit is gewoon 'what comes in, goes out'. Ik denk dat het grote verschil komt doordat m'n kabels gewoon versleten zijn.
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Het zijn die knopjes en that's it? :mrgreen:
Plaats reactie