Line6 relay G30 (draadloos bassen)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
koentje_bassist
Berichten: 1684
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:48

Line6 relay G30 (draadloos bassen)

Bericht door koentje_bassist »

Hallo geïnteresseerden allerhande!

Vandaag kwam mijn bestelde draadloze dingdatzonderdraadwerkt aan. Ik heb hem besteld bij Thomann (hier zo). Alhoewel de volgende levering pas op 30.08.2009 aankomt, ontving ik een dag na bestelling een SMS met daarin het bericht dat hij Thomann verlaten had en naar Aarschot op komst was. Op de site staat nog steeds dat de volgende levering pas op 30.08.2009 is. Daarom een klein beetje vrees dat het het verkeerde product zou zijn, of een 'retour' van een andere klant. Maar die zekerheid gaan we niet hebben.

De doos was zoals we verwachtten weer veel te groot
Afbeelding
Het uitpakproces.Mooi pakketje, alles zit leuk opgeborgen, niets kan verplaatsen tijdens het transport. Met mijn hand erbij op de foto, zodat je kan zien hoe klein het wel niet is. Alles zit erbij wat je moet hebben, maar het kabeltje dat van de transmitter naar je bas gaat (of beter: omgekeerd) lijkt me nogal heel stroef.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

De beltpack dan. Heel klein, heel licht. Maar eigenlijk voelt het wat goedkoop aan. De plastic kan je wat verschuiven. Ik geloof dat bij veel en intens gebruik, je wel eens ducktape zou kunnen nodig hebben om alles bijeen te houden. On/off te zetten zodat je zonder klikken van basgitaar kan veranderen. Ledlampjes geven aan of er geluid doorkomt en of er nog genoeg batterijvermogen is.
Afbeelding

De ontvanger is ook niet geweldig groot en is opvallend licht. Duidelijk afleesbare ledjes die aangeven of je goed ontvangt en of je batterij nog lang zal meegaan. Ook hier kan je een kanaal instellen. Speciale functie die line 6 hier nog extra bij geeft is de cable tone shaper. Ofwel staat die af, ofwel doet ie alsof je door een 5m of 9m lange kabel speelt. Of gewoon huiskamervolume geeft het alleszins amper verschil hier met mijn musicman. Misschien hoor je beter het verschil bij een passieve, maar dat probeer ik straks pas. Volgens het boekje maakt het gebruik van kabel je geluid wat ronder, zachter.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Meer volgt nog als ik hem uitprobeer op repetitie en op optredens.
Little Mark II - Traveler 102 - een hoop effecten - EBMM Stingray 4+5
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

Ben benieuwd!

EDIT: wat ik me heel hard afvraag is hoeveel volt en hoeveel ampère de adapter levert en hoeveel ampère de receiver nodig heeft? Het zou nl handig zijn als de adapter zowel de receiver als m'n pedal tuner van stroom kan voorzien.
Laatst gewijzigd door The Fourth Horsemen op 26 aug 2009, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
drahkan
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 apr 2007, 20:04

Bericht door drahkan »

Audio-range 10 - 20.000 Hz

Dat is erg netjes, daarmee moet je een 6 snaar nog goed door kunnen zenden.
Ik ben erg benieuwd wat het doet.
up to 30 Meter (free sight)

Ik vraag me alleen af wat ze hier met free sight bedoelen?
'Ik twijfel dus ik ben' uit de wijsheden van Droombolus

Have a Go Heroes Mijnplek
Persoonlijk Topic
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22171
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Dat-ie het minder doet door muren.
Gebruikersavatar
Antiklontermiddel
Berichten: 190
Lid geworden op: 14 feb 2009, 10:55

Bericht door Antiklontermiddel »

The Fourth Horsemen schreef:Ben benieuwd!

EDIT: wat ik me heel hard afvraag is hoeveel volt en hoeveel ampère de adapter levert en hoeveel ampère de receiver nodig heeft? Het zou nl handig zijn als de adapter zowel de receiver als m'n pedal tuner van stroom kan voorzien.
Lijkt mij handig wanneer je met dat soort spullen gewoon op safe speelt en elke partij zijn eigen adapter geeft (één voor de tuner en één voor de receiver). Als die laatstgenoemde het niet trekt, ben je de klos.
Gebruikersavatar
koentje_bassist
Berichten: 1684
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:48

Bericht door koentje_bassist »

Het is een 9volt DC pedaaltje. Dus ik denk dat ik hem gewoon kan daisy-chainen en van electriciteit voorzien via men one-spot. Alleen, ik heb het niet gedaan. Simpelweg omdat ik het niet durfde. Alleen als Bernarduur hier post "Ja Koen, het mag" maar dan in grote vette drukletters, dan doe ik het :roll: Ik heb er geen idee van hoeveel ampère die trekt. Staat ook niet in de handleiding.
De adaptor levert 100mA.
Little Mark II - Traveler 102 - een hoop effecten - EBMM Stingray 4+5
Gebruikersavatar
The Fourth Horsemen
Berichten: 1985
Lid geworden op: 27 apr 2006, 17:43

Bericht door The Fourth Horsemen »

Ik maak me daar nooit zoveel zorgen om. M'n ibanez adapter levert 500 mA, dus als de receiver max 100 mA nodig heeft, gaat het nooit mis kunnen lopen denk ik zo.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7351
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

koentje_bassist schreef: Speciale functie die line 6 hier nog extra bij geeft is de cable tone shaper. Ofwel staat die af, ofwel doet ie alsof je door een 5m of 9m lange kabel speelt. Of gewoon huiskamervolume geeft het alleszins amper verschil hier met mijn musicman.
Hoor je wel een verschil als je de line6 vergelijkt met een echte kabel?
Gebruikersavatar
Gerb
Berichten: 2328
Lid geworden op: 12 jun 2008, 17:55

Bericht door Gerb »


Gerbens' Topic
wombatboter schreef:Maar effecten openen zeker je geest (én ledigen je portefeuille)
Sanders over m'n baard schreef:Een beetje de Chriet Titulaer van BGF, minus de zachte G.
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Voor zover je Harmony kunt vertrouwen, Cloff ;).
Gebruikersavatar
koentje_bassist
Berichten: 1684
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:48

Bericht door koentje_bassist »

Ik ging mijn relay uittesten op de repetitie gisteravond. Pedalboard met de receiver mooi in de flightcase gestopt. Alles aangesloten in het repetitiehok. Wat blijkt? Transmitter niet meegenomen :facepalm:

Dus nog geen nieuwe bevindingen.
Little Mark II - Traveler 102 - een hoop effecten - EBMM Stingray 4+5
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Dat probleem heb ik met de StageClix niet, alles zit in een mooi koffertje :whistle:
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
koentje_bassist
Berichten: 1684
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:48

Bericht door koentje_bassist »

Gisteren dan toch de relay kunnen uittesten. Super apparaat, ik hoor werkelijk geen verschil tussen kabel of met het apparaat, zelfs niet met de kabelsimulator die erop staat. Ik ben niet ver weg gelopen, maar er was op geen enkel moment interferentie of eender welke andere storing. Ik huppel nu veel meer rond dan met kabel en dat vind ik best prettig. Het is trouwens grappig om samen met de gitarist broodjes te gaan halen op het tuinfeest, wanneer we gewoon verder spelen.
Enkel vind ik de kabel en het kastje in mijn broekzak ietwat 'vervelend'. Zoals ik al zei is de kabel niet echt los, maar eerder een heel strakke kabel, waardoor die (door lang opgerold in de verpakking te zitten) een krullend effect heeft. Je let er niet echt op, maar hij loopt niet zo mooi naar de output van men basgitaar. In dat opzicht is de stageclix misschien leuker.
Little Mark II - Traveler 102 - een hoop effecten - EBMM Stingray 4+5
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Onze gitarist heeft die kabel al vervangen door eentje van eigen maak (iets langere kabel, en ook zachter), met een neutrik plug aan de ene kant, en een (ik weet niet welke) aansluiting voor in de zender aan de andere kant. Die originele kabel is inderdaad echt te stug.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
koentje_bassist
Berichten: 1684
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:48

Bericht door koentje_bassist »

Ah, is het niet een gewone mono-gitaarkabel? Ik merkte nog geen verschil op tussen beide uiteinden.
Little Mark II - Traveler 102 - een hoop effecten - EBMM Stingray 4+5
Plaats reactie