Fender "Road Worn" Jazz Bass

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

bass.player schreef:Proficiat met jouw aankoop! Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor een USA maar deze Road Worn heeft toch een onuitwisbare goede indruk achtergelaten. Als ze dezelfde bassen nu eens zouden produceren met wat minder worn en made in de USA... :jaaaaa:
:facepalm: sorry, maar wat is nou de meerwaarde van "made in usa" als het gewoon een goeie bas is?
Dat iemand die relic een reden vind om hem niet te kopen, dat kan ik me voorstellen, maar of ie made in USA is is toch geen reden om een bas te kopen of te laten staan?
Dat de prijs niet helemaal mex is, ok, dat vind ik ook.

Proficiat Jan, een hele toffe bas.
Gebruikersavatar
Jandekker
Berichten: 187
Lid geworden op: 21 jul 2008, 16:59

Bericht door Jandekker »

Thanks:) Ons eerst volgende optreden is pas in mei, dus moet nog even wachten op een live ervaring... (album release party in de grote zaal van de boerderij in zoetermeer, daarover later zeker meer!!!)

Land van herkomst vind ik over het algemeen niet zo boeiend. bijv. lakland skylines komen ergens uit azie en klinken tof. Fender japan is de shit, en naar mijn mening over het algemeen beter als hun amerikaanse broertjes en zusjes. De enige mexicaan die ik voor de roadworn relaxt vond was een mike dirnt signature, terwijl ik wel genoeg mexicanen in mn handen gehad heb. Wat ik vaak storend vind aan de mexicanen is dat het een vrij hoge "net niet" factor heeft, omdat het naar mijn mening wat cheap aanvoelt. Klank is meestal gewoon wel ok.
Met dat in mn achterhoofd was ik al helemaal verbaasd over de roadworn:) Dure grap maar goed, tis een hele fijne bas:)

Heb er volgens mij wel eens snel (overheen?) gelezen, maar is het nou zo dat de roadworns het zelfde zijn als die classic serie, maar dan met relic en andere lak?
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Jandekker schreef:Thanks:) Ons eerst volgende optreden is pas in mei, dus moet nog even wachten op een live ervaring... (album release party in de grote zaal van de boerderij in zoetermeer, daarover later zeker meer!!!)

Land van herkomst vind ik over het algemeen niet zo boeiend. bijv. lakland skylines komen ergens uit azie en klinken tof. Fender japan is de shit, en naar mijn mening over het algemeen beter als hun amerikaanse broertjes en zusjes. De enige mexicaan die ik voor de roadworn relaxt vond was een mike dirnt signature, terwijl ik wel genoeg mexicanen in mn handen gehad heb. Wat ik vaak storend vind aan de mexicanen is dat het een vrij hoge "net niet" factor heeft, omdat het naar mijn mening wat cheap aanvoelt. Klank is meestal gewoon wel ok.
Met dat in mn achterhoofd was ik al helemaal verbaasd over de roadworn:) Dure grap maar goed, tis een hele fijne bas:)

Heb er volgens mij wel eens snel (overheen?) gelezen, maar is het nou zo dat de roadworns het zelfde zijn als die classic serie, maar dan met relic en andere lak?
Ja, de specs zijn hetzelfde, alleen de relic en de nitro lak verschillen.
Ik heb van verschillende mensen gehoord dat de RW iets opener klinkt..ik zou dat persoonlijk aan de nitro lak toeschrijven, maar daar verschillen de meningen ook over.
Het bodyhout is in principe hetzelfde als de classic, maar de roadworns die ik vast heb gehad waren allemaal wel wat lichter in gewicht dan mijn classic. (Dat kan natuurlijk ook liggen aan mijn P.)
Dat zou ook een verklaring kunnen zijn voor de sound, een betere partij hout.

Overigens had mijn classic ook last van een iets verlopende brugafstelling. Ik heb dat opgelost met een druppie nagellak (forumtip).
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

dr.nonzero schreef:
bass.player schreef:Proficiat met jouw aankoop! Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor een USA maar deze Road Worn heeft toch een onuitwisbare goede indruk achtergelaten. Als ze dezelfde bassen nu eens zouden produceren met wat minder worn en made in de USA... :jaaaaa:
:facepalm: sorry, maar wat is nou de meerwaarde van "made in usa" als het gewoon een goeie bas is?
Dat iemand die relic een reden vind om hem niet te kopen, dat kan ik me voorstellen, maar of ie made in USA is is toch geen reden om een bas te kopen of te laten staan?
Dat de prijs niet helemaal mex is, ok, dat vind ik ook.
Voor de één geen meerwaarde, voor de ander wel, al was het maar gevoelsmatig.
Rationeel: Ondanks dat ik deze bassen zéér goed vind voor zover ik ze een half uurtje heb kunnen testen heb ik grote moeite om 1200 euro uit te geven aan MiM. Wat er tot nu toe uit de MiM fabrieken is gerold zal zeker zeer correct zijn voor de lagere prijs en ik ga zeker niet zeggen dat het slechte bassen zijn maar voor 1200 euro ga ik voor een MiA. Dan spreek ik nog niet over mogelijke herverkoopwaarde.

Ontopic: nogmaals, prima bassen die RWs
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

ok, maar hier zeg je eigenlijk dat 1200 te veel is voor een MIM bas.
Ik kan met je mee als ik de RW vergelijk met de classic die in wezen hetzelfde is, maar slechts 730 kost. Je betaald dus 470 euro voor nitrolak en relic.
Dat vind ik ook waanzin.
Persoonlijk vind ik dat een bas zijn prijs waard moet zijn, meer niet, en of ie dan uit usa of uit mex of japan komt boeit me niet.
Ik geef geen stuiver meer voor een bas als ie uit de USA komt maar de kwaliteit de mex niet overschrijdt. In de meeste gevallen zal ie dat wel doen, maar in het geval van de classic en de RW mijns inziens niet.
Ik heb ook al USA bassen vast gehad die ik de prijs absoluut niet waard vond, en getuige de slechte naam die Fender heeft betreffende zijn kwaliteitsconstante denk ik dat er meer mensen met die ervaring zijn.
Een USA met poly-lak zou ik bijvoorbeeld never kopen. Voor de extra centen wil ik er dan wel ook iets extra aan hebben, en niet alleen de wetenschap dat de mexicanen die hem in elkaar geschroefd hebben toevallig in de states wonen, of `s morgens met een busje de grens over gereden zijn. Waar de mexicanen in de MIM fabriek met de fiets konden gaan werken.

Overigens heb ik hetzelfde met de Ampegs amps. Voor mij is nog niet bewezen dat de vietnam exemplaren slechter zijn dan de USA`s. Tot dat bewijs vaststaat vind ik het onzin om het dubbele voor een USA te betalen.
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

Het gaat mij niet om de fabriek of het land van herkomst maar ik zie/vergelijk het een beetje als volgt:

Je hebt Volkswagens en je hebt Skoda's. Skoda's worden gemaakt in een andere fabriek met voornamelijk dezelfde VW/Audi onderdelen maar 10.000 euro goedkoper dan een vergelijkbaar VW model én van prima kwaliteit.
Stel, Skoda brengt opeens een model Passat uit van 10 jaar geleden, op voorhand al doorgeroest met deuken en krassen voor dezelfde prijs als een nieuwe VW Passat van vandaag. Mijn keus zal duidelijk zijn.

Mijn keus of redenering is niet noodzakelijk dezelfde als die een ander en dat hoeft ook niet. Laat ik het daar op houden :D
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

dr.nonzero schreef: Een USA met poly-lak zou ik bijvoorbeeld never kopen. Voor de extra centen wil ik er dan wel ook iets extra aan hebben, en niet alleen de wetenschap dat de mexicanen die hem in elkaar geschroefd hebben toevallig in de states wonen, of `s morgens met een busje de grens over gereden zijn. Waar de mexicanen in de MIM fabriek met de fiets konden gaan werken.

De hardware is anders. Zware brug, lichtere mechanieken e.d.
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

Mexicaan of niet.. ik sta nog elke keer versteld van de kwaliteit en de feel van de bas. Ik ben er super blij mee en dan is hij me het geld meer dan waard!
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

:thumbsup:
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Roro92 schreef:
dr.nonzero schreef: Een USA met poly-lak zou ik bijvoorbeeld never kopen. Voor de extra centen wil ik er dan wel ook iets extra aan hebben, en niet alleen de wetenschap dat de mexicanen die hem in elkaar geschroefd hebben toevallig in de states wonen, of `s morgens met een busje de grens over gereden zijn. Waar de mexicanen in de MIM fabriek met de fiets konden gaan werken.

De hardware is anders. Zware brug, lichtere mechanieken e.d.
Zal best. Ik beweer ook niet dat elke mex net zo goed is als elke USA.
Die high mass brug zit overigens niet op alle USA bassen en die tuners ook niet.
Op een 60`s model zou ik ze in elk geval niet willen hebben, daar zie ik liever de ouderwetse meuk op zoals het hoort.
Voor de RW zou ik in elk geval de USA standard laten staan (alleen die 1200€ vind ik ook belachelijk in vergelijking met de classic)
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Ik was trouwens gisteren nog even bij Feedback, daar hing een Roadworn P. Wat een moord heeft feedback begaan omdat ding af te stellen, zeg. Evenals élke andere bas die ik vastgehad heb. Echt beroerd, hals veel te bol...
Gebruikersavatar
QPumaLocoQ
weet niet wat-ie wil
Berichten: 7887
Lid geworden op: 23 feb 2009, 23:47

Bericht door QPumaLocoQ »

Ik wil die Road Worn Jazz nog wel eens goed uitproberen.
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22942
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Niks moord gedaan, gewoon niet afgesteld.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Ze hebben dat ding vermoord!
koekjebakker
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 feb 2010, 12:46

euhm

Bericht door koekjebakker »

kan je niet beter gewoon een MIA kopen en hem overal naartoe meenemen waar veel drank bij betrokken is, dan heb je binnen de kortste keren een echte roadworn bass.
Plaats reactie