Fender "Road Worn" Jazz Bass

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Fender "Road Worn" Jazz Bass

Bericht door Erelid »

€ 1630 moet ie inmiddels kosten nieuw....
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Fender "Road Worn" Jazz Bass

Bericht door rensbass »

Net zo duur als een USA standard dus..... flinke stijging. k zou zelf liever voor een Classic-serie gaan. Dat scheelt een slok.
Failure is always an option.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Fender "Road Worn" Jazz Bass

Bericht door Erelid »

Ik heb er nieuw nog iets van € 1100 voor betaald een jaar of 5 geleden.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Fender "Road Worn" Jazz Bass

Bericht door PMJ »

Ik heb sinds enkele dagen een sunburst Road Worn in huis. Het uiterlijk van de slijtageplekken valt me erg mee, maar mijn exemplaar is dan ook alweer 8 jaar oud. Het basje speelt juist zo lekker als ik me van de classic 60s herinner. De actie kan ook op deze bas erg laag. De klank is ook goed, evenwichtig en karaktervol. Ik heb er wel net nieuwe snaren opzitten (Fender nps 45-105) en er nog geen half uur op kunnen pingelen, dus de metalige nieuwheid moet er nog even af.
Normaal heb ik echt niets met relics, maar stiekem vind ik het toch wel gaaf ogen zo.

Eigenlijk had/heb ik mijn zinnen gezet op een AVRI 60s jazz, ik ben nu alleen bang dat deze niet veel beter gaat zijn dan de road worn. Van beide lijnen begrijp ik dat de kwaliteit wel redelijk constant dik in orde is. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om ze 1-2-3 te vergelijken, of uberhaupt een avri te testen. Hier iemand die ze naast elkaar heeft gehoord?
Plaats reactie