Fender "Road Worn" Jazz Bass

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

Dan heb je geen nitro. Dat is voor sommigen die paar honderd euro meer waard.
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Bericht door jeroentg »

bumperdebump.

heb sinds een paar dagen een Roadworn Jazz in fiesta Red. Tweedehands gekocht. En dan wordt de prijs interessant.
Ik had al eerder wat vergelijkende tests tussen Precisions en tussen Jazz bassen gedaan bij KeyMusic en de Roadworns wonnen steeds!
Ben er superblij mee. Morgen DR Hi-Beams erop en :worship: .
Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
Master of Bass
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 sep 2007, 13:18

Fender Road Worn Bass

Bericht door Master of Bass »

Heb sinds donder een fiesta red Jazz Bass uit de Road Worn series. Heb een mooi kapje over het voorste element gezet, helemaal cool. Gaatjes waren voorgeboord.
Heb bij Kees Dee in Amersfoort de Custom Shop N.O.S. van 2395 ernaast gehad, ook alle American Standard series gehoord en gespeeld. Alles gauw weer teruggezet. De |Road Worn won het ruimschoots, erg vet geluid, erp open ook. Super slap sound, ook al slap ik zelden. (Niet dat ik niet kan slappen, integendeel zelfs, maar vind het niet zo leuk in een bandsetting)
Voor 1150 was ik dus helemaal blij. Mijn zoontje van 2 zei: "Oranje bas". Hij is natuurlijk Fiesta Red!
EBS Microbass en In Ear(Live)
Hartke HA 4000 + Peavey 2 x 10 inch
Fender Precision 1972 maple neck/flatwounds
Yamaha TRB 5P fretloos/Nordstrand pickups
Allparts "Fender"P/J-Seymour Duncan
NS Design NXT Double Bass
Gebruikersavatar
jeroentg
Berichten: 592
Lid geworden op: 04 apr 2007, 17:46

Bericht door jeroentg »

Heel herkenbaar!

Ik heb er nu een aantal optredens mee gedaan en het is echt een superbas.
Dichter bij een origineel uit de 60's kun je niet komen denk ik, dus: prijs/kwaliteit: top!
Fender LE Lightweight Ash Am. Prof. J Bass • Fender AS P Bass • Yamaha Superbass 1200S • Yamaha BB414 • Yamaha BB415 • Kala UBass • RMI/Lehle Basswitch IQ DI • Tech21 Bass Fly Rig • SansAmp BDDI V2 • Fender Rumble 100 •
Gebruikersavatar
riotriot
Berichten: 1708
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:18

Bericht door riotriot »

De mijne is terug naar de vorige eigenaar die er spijt van had de bas verkocht te hebben.
Het is een geweldige bas die voelt en speelt als geen ander, maar ik miste de power en ik had geen zin om er andere pu's in te leggen, dus terug ermee..

Mocht ik er ooit weer een tegen komen voor een heeeel zacht prijsje, dan zal ik er toch weer over nadenken.
Riot riot, it doesn't matter who!
Riot riot, what are you gonna do?
Gebruikersavatar
BPCH
Berichten: 1514
Lid geworden op: 07 dec 2007, 10:06

Bericht door BPCH »

Ik heb er antiquity II's in gelegd. Klinkt een stuk beter nu. Maar ik mis toch de power van mijn P.
Master of Bass
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 sep 2007, 13:18

Bericht door Master of Bass »

Ik denk erover om er EMG JVX in te planten. Kan zonder solderen, werkt met stekkertjes.
Kijk ook op de EMG site bij EMG TV. Bobby Vega speelt een Roadworn met deze elementen. Erg goed!
EBS Microbass en In Ear(Live)
Hartke HA 4000 + Peavey 2 x 10 inch
Fender Precision 1972 maple neck/flatwounds
Yamaha TRB 5P fretloos/Nordstrand pickups
Allparts "Fender"P/J-Seymour Duncan
NS Design NXT Double Bass
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Stekkertjes lijken mij eerlijk gezegd makkelijker en betrouwbaarder dan solderen
Gebruikersavatar
Rupert
Berichten: 588
Lid geworden op: 05 dec 2005, 17:59

Bericht door Rupert »

Makkelijker zeker, lijkt me een gaaf systeem, zeker als je veel wisselt van elementen! Nog nooit eerder van gehoord!

(maar waarom betrouwbaarder?)
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Bericht door janbasmanjan »

Heb er ook een ,overgnomen van Lex(THX man)
Tot nu toe prima voor in mijn studio en wat het belangrijkste was het gewicht is prima .(voor mijn artrose)
Kan weer een paar uurtjes spelen YESSSSSSSS.
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

Bij Thomann is de Fiesta Red RW Jazz Bass nog 'maar' 998 euro :kwijl:
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

De nep relic plekken tsja daar moet je van houden. Ik zie ook wel eens mensen op heel goede relics spelen custom shop etc waarvan de relic plekken ook vreemd zijn of totaal neit aansluiten bij de speelstijl va nde bespeler. Al heb je dat laatste ook bij ee noude tweedehands bas natuurlijk.

Als ik mijn eigen '73 musicmaster kijk e nhoe die met name de afgelopen 5 jaar speelsporen heeft gekregen zou menigeen als die zo was "nagemaakt" niet geloven dat het echte plekken zijn. Dus de plaats waarop wel of juist niet plekken zijn zegt mij niet zo heel veel.

Het prijsverschil hoewel redelijk fors vind ik nog best te rechtvaardige door de nitro lak en ook het extra werk wat in het relic proces gaat zitten. Zeker gaat dat veelal dan niet geheel machinaal maar toch.

Wat mij vaak opvalt bij die relic gitaren is dat ze spelen als een droom. Met name de "ingespeelde"halzen vind ik vaak heel erg lekker. maar voor mij is er altijd nog het punt van linkshandig zijn.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

Ik houd persoonlijk helemaal niet van fake relic maar ik heb ooit eens op zo'n RW gespeeld en dat is mij nog altijd positief bijgebleven. Vooral de klank...
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Gebruikersavatar
Roro92
ex-ex-gek
Berichten: 8625
Lid geworden op: 14 aug 2007, 09:13

Bericht door Roro92 »

En wat Sef al zei: de ingespeelde hals.
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

road worn

Bericht door janbasmanjan »

Speel op een bas die je voegt.
Koop wat je mooi vind.
Ik ben blij met de road worn
Het gewicht is prima i.v.m mijn artrose.
Een oude lichte zat e financieel voor mij niet in.
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Plaats reactie