Fender "Road Worn" Jazz Bass

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

:D
Laatst gewijzigd door Erelid op 06 mei 2013, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Ik heb ooit een HW1 een een RW geprobeerd naast elkaar en ik vond die HW1 vele malen lekkerder klinken en spelen.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Volgens mij geldt voor de RW serie wel dat er veel verschil in kan zitten. Meer als bij andere modellen. Uitkijken welke je neemt dus.
Gebruikersavatar
The Vliesbonk EXP
Berichten: 59
Lid geworden op: 26 jul 2012, 18:21

Bericht door The Vliesbonk EXP »

Erelid schreef:Volgens mij geldt voor de RW serie wel dat er veel verschil in kan zitten. Meer als bij andere modellen. Uitkijken welke je neemt dus.
mexicanen hè..
En God sprak...."ontdek eens je innerlijke Pino"

Fender Standard Jazz '11| Epiphone Powerbass '92| Harmony H-906| Hartke HA3500 | Warwick Yellow line 4x10" | EBS CS 30
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

RW zijn USA volgens mij.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
chaney
Berichten: 620
Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:41

Bericht door chaney »

Hannesstinkt schreef:RW zijn USA volgens mij.
Ehh, nee. Mexicaans.
BaCh BJB Jazz (relic)
BaCh '54 Precision
Harley Benton mv-4 PJ
Ashdown ABM C210-300
Roland Cube Bass 30
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Ah dan had ik dat verkeerd begrepen.
T kan ook wel schelen dat ik niet zo van de vintage jazz halzen ben en die van de HW1 lekker stevig en breed is.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Hannesstinkt schreef:Ah dan had ik dat verkeerd begrepen.
T kan ook wel schelen dat ik niet zo van de vintage jazz halzen ben en die van de HW1 lekker stevig en breed is.
Volgens mij worden de body's en halzen in Corona gemaakt en gaan dan naar Mexico om afgewerkt/mishandeld te worden en in elkaar gezet.

Zit inderdaad superslank halsje op en daar hou dan juist weer van. Maar ja, heb toch geen talent dus wat maakt het eigenlijk uit! :dance:
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Hannesstinkt schreef:RW zijn USA volgens mij.
Je hebt toch een beetje gelijk. Dit schrijft Paul's Bassmatters er over:

"This instrument has everything stock, straight from the Fender factory in Mexico. The bass is pre-produced in the US from US materials and then finished and lightly reliced in Mexico."

Het schuurpapiertje er over halen hebben de Mexicanen dus gedaan. :worship:

https://youtu.be/icEy0HaklWM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

Als ze nou nog eens 2 of 300 van de prijs af halen rag ik hem zelf wel af dan hebben we een deal :mrgreen:
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Ik ben benieuwd hoe de RW jazz zich verhoudt tot de Sandberg California MarloweDk..
ook geen foute bass volgens mij. Iemand ervaring met de Sanberg?
download.jpeg
janbasmanjan
Berichten: 427
Lid geworden op: 05 okt 2008, 11:14

Bericht door janbasmanjan »

Hannesstinkt schreef:Als ze nou nog eens 2 of 300 van de prijs af halen rag ik hem zelf wel af dan hebben we een deal :mrgreen:
De mijne gaat voor 750 weg :roll:
Squier Jaguar Shortscale
Cort Curbow FL.
Gretsch electromatic
Fender Rumble 500 met Genz benz focus 2X10,
Tc Corona,ELH Metaphors,Digi Bass synth wa, Ibanez PH 7,Boss O C 3, Pedaltrain nano.
A lot of Sneakers :D
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Hannesstinkt schreef:Als ze nou nog eens 2 of 300 van de prijs af halen rag ik hem zelf wel af dan hebben we een deal :mrgreen:
Zo. Sterker nog:
We zijn inmiddels een jaartje of 2 verder. De geteste bas hier is inmiddels zo'n € 400 duurder geworden (€ 1592). Ik ben blij dat ik 'm nog voor € € 1179 heb gekocht bijna 5 jaar geleden. Ik heb 'm nog steeds al moet ik wel bekennen dat er sinds kort Fralins in liggen.
erikjrnk
Berichten: 458
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:32

Bericht door erikjrnk »

Kun je omschrijven wat het verschil nu is tussen de originele elementen en de Fralins?

Of nog beter.... toevallig soundsamples??
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Om te beginnen is de output duidelijk hoger. Met de originele pu's was dat altijd al een stuk zachter dan al mijn andere bassen.
Met de Fralin's klinkt de bas en stuk voller en heeft een lekkere houten knor. Dat had de bas al wel maar maar dat is nog veel beter geworden. Al bij het eerste stukje spelen had ik meteen dat jaaaah gevoel. Bas heeft veel meer ballen gekregen.
Ik ga er ook nog stacked knobs in zetten zodat ik de toonregeling voor en achter apart kan instellen. Ben ik ook wel benieuwd naar.

Soundsamples van de oude pu's heb ik niet. Stom want vlak voor ik de pu's ging vervangen heb ik nog wel even op de oude gespeeld. Dan heeft een sample van de nieuwe ook niet zo veel zin.. Vergelijken kan niet.
Plaats reactie