Review Warwick Rockbass Streamer Standard 4 Single PU

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Quasimodo

Review Warwick Rockbass Streamer Standard 4 Single PU

Bericht door Quasimodo »

Afbeelding

Specs
  • Made in China
    Bolt-on
    Available as 4- or 5-string
    Left-handed and fretless version available*
    Carolena body
    Maple neck with Rosewood fingerboard
    Scale length: 34" (long scale)
    24 frets
    Fingerboard radius: 4-string = 400 mm (16"), 5-string = 500 mm (20")
    1 MEC Vintage humbucker
    Passive electronics
    Push/Pull volume pot for serial or parallel coil switching
    High Polish Finish
    Warwick machine heads
    Warwick one-piece bridge
    Warwick security locks
    Chrome hardware
    Just-A-Nut III
Sound

De bas heeft slechts één PU, maar wel met een push/pull potmeter voor serial of parallel stand. In serie geeft de bas een lekkere sound en klinkt wat dikker en heeft meer laag. In parallelle stand geeft de bas een verukkelijke Musicman-achtige sound. Deze stand is mijn absolute favoriet. De PU heeft wel een lagere output dan ik gewend ben bij de passieve bassen die ik tot nog tot heb gehad. Alleen de Yamaha BBG5 had dat ook. Ik heb de bas uitgeprobeerd op mijn Warwick Blue Cab 60 en op mijn Ashdown MAG300 en MAG210. Op beide heb ik wel wat mid moeten bijdraaien aangezien de bas uit zichzelf weinig mid heeft. De Ashdown heeft veel mid die ik met mijn Yamaha altijd wat terugdraai. Met deze Rockbass komt het mid van de Ashdown goed uit.

Bespeelbaarheid

De bas is goed in evenwicht en geen last van neckdive. Ook het gewicht van de bas is zeer prettig. Ik schat zo rond de max. 3,5 kilo. De hals is van maple met rosewood fretboard en is lekker bol en licht goed in de hand. De hals heeft net zoals mijn Yamaha BB604 24 medium jumbo frets. De hals is ook op de hogere posities goed bereikbaar. De volume -en toonpot reageren prima en zijn geenzins aan -en uitknoppen.

Afwerking

De bas is mooi en netjes afgewerkt. De body heeft een mooie warme licht okergele kleur. De frets steken niet uit en het fretboard is dikker dan ik gewend ben. De toonknop en volumeknop zijn helaas van kunsttof. Jammer want de rest is prima. Goeie stevige brug, zelfs een in hoogte verstelbare topkam!!!, prima stemmechanieken. Al met al voor € 199,= bij MusicStore imo een goede aankoop en prima prijs/kwaliteitverhouding. En voor de verandering eens fatsoenlijke fabriekssnaren. Ws Warwick snaren.
Laatst gewijzigd door Quasimodo op 13 okt 2009, 19:16, 4 keer totaal gewijzigd.
Bram80
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 mar 2005, 10:58

Bericht door Bram80 »

Nog voor de Rockbass series er waren, is deze bas ook een tijdje door Warwick uitgebracht als de Streamer Standard. Die bas kwam ook uit de Duitse fabriek. Ik heb er ook ooit één gehad: carolena body, ovangkol neck, wenge toets. Prima bas, maar inderdaad een vrij lage output en een beetje een 'one trick pony'. Goed om te lezen dat de Rockbass-variant een prima basje is: zo nu en dan gas ik immers op de fretless-versie.
Warwick -> SWR
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Eind jaren '90 heb ik bij Dijkman Muziek in A'dam op een échte Warwick Streamer met één PU gespeeld en die had een body die je met speciale was moest behandelen. Toen was ik al verliefd op die sound, alleen had ik geen Hfl. 1100,= want dat kostte die bas toen. Ik ben dan ook aangenaam verrast dat deze Rockbass die sound aardig benaderd. Geld voor een echte Musiman Stingray heb ik niet en deze bas heeft wel een Musiman-achtige sound. Samen met de Yamaha heb ik dus nu wel alle sounds die ik mooi vind.
Gebruikersavatar
johnbob
Berichten: 5938
Lid geworden op: 14 nov 2004, 13:42

Bericht door johnbob »

Ik heb de ouwe Thmb 5 NT gehad.
Wat een moord bas maar zwaar om te bespelen vond ik toen :mrgreen:
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Deze bas speelt erg licht met fingerstyle en smeekt bijna om op te slappen.

Fijn basje!
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Ik zeg samples :jam:
Jack

Bericht door Jack »

Dan zal die die toch ergens weg moeten zetten, het archief ligt op z'n gat weet je.. :wink:
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

aap schreef:Ik zeg samples :jam:
Kep geen opname-apparaat. :|

Pics!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Als je nog even had gewacht met kopen, was de Rockbass-lijn er ook met 2delige brug en "Warwick" op de headstock.
Persoonlijk vind ik dat net iets mooier als het cartooneske "Rock Bass"
Ziet er wel netjes afgewerkt basje uit!
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Die 2-delige bruggen van Warwick finnik dus écht niet mooi! Deze brug is zo'n zelfde soort als op mijn Yamaha en bevalt me prima. Geeft lekker veel sustain. En idd is de bas zeer goed afgewerkt.

Gisteravond alleen deze bas meegenomen naar het optreden. Heeft deze test prima doorstaan. Vooral op de parallelstand geeft ie precies het geluid waar ik naar zocht. Sehr geil :kwijl: :kwijl: :kwijl: Vooral met de stalen roundwoundsnaren (Warwick Redstrings .105-.045) geeft ie zo'n lekker geluid. Echt kicken! Een heerlijk rommelende growl, ik weet niet echt hoe anders deze sound te omschrijven. Ook 2 nummers met plectrum gespeeld en klonk in mijn oren prima. De slapsound is helemaal top. Regelmatig een plukje hier en daar gedaan. :mrgreen: Deze bas smeekt daar haast om.......
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

De lage output wordt miv heden gecompenseerd dmv een EHX LPB-1 lineair powerbooster. Dat was voor mij het enige minpuntje van deze bas. Maar nu knalt dit lekkere fijne basj, dankzij dat geweldig simpel en effectief volumeboostpedaal mijn amps uit! Vooral op de Ashdown stack klinkt ie zó lekker! :kwijl: :jam:
Gebruikersavatar
Chino
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 nov 2008, 13:19

Bericht door Chino »

Ik heb er een (een zwarte, helemaal nieuw) te koop voor 145 euro... zie aangeboden/gezocht...
Of mag ik dat hier niet plaatsen? Zo niet, sorry. :roll:
Gibson LP Junior Tribute DC bass - Epiphone Rivoli ‘97 - Contrabas - Orange AD200B - Ampeg Heritage 810E

Bands:
Them Dirty Dimes
Jonathan Rhodes
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Dé aangewezen plaats is idd aangeboden/gezocht als je iets te koop aan wil bieden.
Plaats reactie