Faber Paddle Bass: de review!

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Ik ben 1.88, maar houd er wel van als mn bassen lekker hoog hangen :)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

:lol: Alleen dat had ik helegaar niet in de gaten :mrgreen:
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

BA is zo tof geweest om een vertaling van z'n review op Talkbass te zetten:

https://www.talkbass.com/forum/showthrea ... ost8062877

Heeft me een lieve duit gekost :facepalm: maar het is elke cent waard! Dank Hidde! :worship:
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Arnoud op TB schreef:It's a pity the Euro is so expensive. It's only 850 euro's but the USD is only worth 0,69 euro's these days.

Wrijf het ze nog eens in Arnoud :mrgreen: way to go! :P
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Jack

Bericht door Jack »

Grainger schreef:
Arnoud op TB schreef:It's a pity the Euro is so expensive. It's only 850 euro's but the USD is only worth 0,69 euro's these days.

Wrijf het ze nog eens in Arnoud :mrgreen: way to go! :P
:lol: :lol: die had ik gemist tijdens het doorlezen...
You're making friends for life overseas Arnoud.. :dance:
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23323
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Goede review, het maakt me allen amar nieuwsgieriger om m zelf eens te bepotelen...
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
koekjebakker
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 feb 2010, 12:46

Bericht door koekjebakker »

Het idee erachter, geniaal...

kwaliteit (tot hoever ik dat kan beoordelen met mijn minimale bass kennis :wink: ) geniaal...

prijs voor een costum bass (en nitro lak als ik dat goed las :lol: ) geniaal...


maar ja de vorm is mij nu net iets tè, mischien komt er in de toekomst ruimte voor een unieke bass die toch niet zoveel op een peddel lijkt, neem bijvoorbeeld een modulus of musicman stingray bass die zijn ook anders dan de fender en wat meer algemeen geaccepteerd. Als die tijd aanbreekt pak ik een hamer en sla ik mijn spaar biggetje stuk.
Maar ik vrees dat ik nu weet tegen de zin van de hele paddle bass in ga.
en helemaal uniek zul je nooit wezen https://www.jedistar.com/images/flag/usa_flag.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
ook redelijk paddleachtig
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Er zit inderdaad een heel ander model in de pen, ergens tussen een Jazz, een Rick en een Stingray in, maar wel volgens de principes van de Paddle. Maar eerst komt er nog een variant die nog wel op de Paddle lijkt maar toch iets meer rondingen heeft.

Overigens blijkt het dat de Paddle erg goeie reacties ontlokt bij mensen die 'm bespeeld/gehoord hebben dus ik ben er erg tevreden over. De looks is iets waarin ik me vergist heb. Muzikanten zien hun instrument niet zozeer als gereedschap, het is meer een mode-accessoire voor op het podium.

Ik heb serieus onderschat hoe belangrijk een instrument is voor het imago van de muzikant. Men geeft liever heel veel geld uit aan een "vintage" klassiek ogend middelmatig instrument dan een normaal bedrag aan een stuk goed klankgereedschap dat er wat ongewoon uit ziet maar wel erg handig is...

Affijn daar heb ik van geleerd dat mijn voorkeur zeker niet de gemiddelde is :)
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

Klank is altijd subjectief, en voor de band / toehoorders is het al snel goed genoeg. vandaar dat uiterlijk van de bas ook in mijn ogen wel degelijk belangrijk is :jaaaaa:

Ik zou haast zeggen "een goeie bassound is overrated" :mrgreen:
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22641
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Het is inderdaad heel bizar maar zo'n Westone of Bass Collection, enz...mogen nog zo knap klinken, ik vind ze niet mooi dus ik ga het ding ook niet echt een kans geven. Heel onrechtvaardig..
Maar eerlijk : ik vind de Paddle niet lélijk maar ook niet echt mooi (het eigenwijze geeft het ding dan weer wat meer charme dan de bovenvermelde merken). De geluidsfragmenten zeggen wél "ja" voor mij. Er zit een klank in die me ongetwijfeld bevalt.
what fools these mortals be
koekjebakker
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 feb 2010, 12:46

Bericht door koekjebakker »

ik ben benieuwd naar dat nieuwe ontwerp!...
En weet je ook of het nog lang duurt want anders wacht ik nog even met investeren in een nieuwe bas. :o
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

wombatboter schreef: De geluidsfragmenten zeggen wél "ja" voor mij. Er zit een klank in die me ongetwijfeld bevalt.
Dat had ik dus ook toen ik het ding bespeelde. De klank is écht heel lekker (al denk ik niet dat ik 'm in mijn bands kwijt zou kunnen), en daarom is het zo zonde dat voor veel mensen de looks te zwaar wegen.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Dat is inderdaad erg jammer, dat de looks voor de meerderheid de doorslag geven. Ik heb ooit in een heel ver en donkergrijs verleden in een punkband gespeeld. En dat gewoon op een keurige jazzbas met een 2mm Dunlop plectrum :mrgreen: ...nou de reacties die ik daar op kreeg waren echt hilarisch. Varierend van "dat kan toch niet" t/m "het ziet er niet uit maar klinkt wel heel vet". In die tijd (en misschien nog wel, ik houd me niet meer met punk bezig) moest je toch echt minimaal een Rick hebben anders hoorde je er volgens de "ingewijden" niet bij; een Fender P kon nog net...wat een complete bullshit eigenlijk, net zoals het hele punk-gebeuren.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
koekjebakker
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 feb 2010, 12:46

Bericht door koekjebakker »

Maar is er ruimte voor een paar ruwe schetsen next gen paddle basses? :oops:
Gebruikersavatar
steekie
PADDLEMAN
Berichten: 3521
Lid geworden op: 23 dec 2007, 22:57

Bericht door steekie »

Toch krijg ik juist over de looks positieve opmerkingen,ik heb hem nu 2 weken en 2 X live gebruikt
en heb van zowel muzikanten als bezoekers gehoord dat ze het eigenlijk wel apart,maar best mooi vinden!
De zanger van mijn countryband vond het echt niet mooi,maar toen hij hem hoorde was hij wel onder de indruk van het geluid!
Wel moet ik er dan bij zeggen dat er nog geen bassisten tussen zaten maar toch als van de 14 muzikanten
die hem inmiddels gezien hebben er slechts 1 zegt dat hij het niet mooi vind,laten er dan nog 2 zijn die het niet durven zeggen vind ik het toch niet verkeerd.
Nog steeds goed bezig....
Plaats reactie