Warwick Profet 5.1

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sander.bass
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 sep 2009, 14:53

Warwick Profet 5.1

Bericht door sander.bass »

Omschrijving:

De Profet is de goedkoopste serie van Warwick, en is een behoorlijk ''basic'' versterker. De amp geeft 500watt bij 4ohm en is 2u hoog. Controls van links naar rechts zijn: contour, compressor, eq (laag, laag-mid, hoog-mid, hoog) en daarna nog knoppen voor deep, bright en mute.
Ik gebruik hem met de pro 4.11 kast van Warwick.

Klank:

De klank van deze versterker laat zich omschrijven als droog, strak en drukvol. Helaas heb ik alleen 2 jazz style bassen (actief en passief, dat wel), en ik kan zeker zeggen dat de amp zeer geschikt is voor de sound die ik zoek. Door het strakke geluid kom je makkelijk door de bandmix heen en ben je altijd goed te horen. Omdat het geluid erg clean is kan ik me wel voorstellen dat rockers een overdrive pedaaltje er voor willen zetten.

De compressor is behoorlijk subtiel, extreme compressie is totaal niet mogelijk. Verder vind ik de contour zeer bruikbaar voor slappen, dit klinkt echt een stuk strakker met de contour halverwege.

De deep switch vind ik zeer goed bruikbaar voor bijvoorbeeld reggae. Van de bright knop kan ik weinig zeggen, deze zal wel prima zijn maar het is gewoon niet iets wat ik gebruik.

Ik zet meestal alles op het midden maar een beetje laag-mid boost , contour uit en een beetje compressie.

Overige

Een poosje geleden had ik steeds kraak in mijn versterker. Of het geluid viel zonder waarschuwing ineens weg en kwam ook ineens weer terug. Toen ik goed keek bleek dat de input een beetje los zat. Deze heb ik vast gedraaid en sindsdien heb ik dit probleem niet meer gehad. Helaas was dat pas eerder deze week dus erg veel vertrouwen heb ik er nog niet in.

Een dingetje wat ik heel handig vind is dat er een tuner output op de achterkant zit, die actief wordt als je de mute knop gebruikt.

Er is nu een nieuwe versie uit. 5.2, maar het is me niet duidelijk waar deze versterker verschilt van de 5.1, voor zover ik kan zien nergens.

Conclusie:

Veelzijdige versterker voor een zeer goede prijs. Hij lijkt me bruikbaar voor de meeste muziekstijlen en heeft vermogen genoeg.
Laatst gewijzigd door sander.bass op 04 nov 2009, 00:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

sander.bass schreef: De amp geeft 500watt bij ohm
Ehm hoeveel ohm ?
Gebruikersavatar
Antiklontermiddel
Berichten: 190
Lid geworden op: 14 feb 2009, 10:55

Bericht door Antiklontermiddel »

KvE schreef:
sander.bass schreef: De amp geeft 500watt bij ohm
Ehm hoeveel ohm ?
500 watt bij 4 ohm.
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Ik zou deze amp weleens naast een Hartke LH500 willen houden. Hij heeft geen buis toch? Wel wat andere features die mij tof lijken. Althans, meen er één te hebben zien staan in een winkel. Helemaal bekeken, maar niet kunnen testen. D'oh.
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Gebruikersavatar
sander.bass
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 sep 2009, 14:53

Bericht door sander.bass »

KvE schreef:
sander.bass schreef: De amp geeft 500watt bij ohm
Ehm hoeveel ohm ?
Inderdaad, 4 ohm.
Witchfynder schreef:Ik zou deze amp weleens naast een Hartke LH500 willen houden. Hij heeft geen buis toch? Wel wat andere features die mij tof lijken. Althans, meen er één te hebben zien staan in een winkel. Helemaal bekeken, maar niet kunnen testen. D'oh.
Klopt, geen buis.
Plaats reactie