Review Rocktile jazzbas

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Quasimodo

Review Rocktile jazzbas

Bericht door Quasimodo »

Gekocht op E-bay bij Musikhaus Kirstein voor € 119,= + € 11,90 verzendkosten. De bas is een Rocktile Pro JB-30 E-Bass (70th Deluxe).

Specs:

2 Single-Coil Tonabnehmer
2 Volume-/ 1 Toneregler
Palisander Griffbrett
Ahorn Hals
Lindenholz Korpus (Lindehout/basswood)
Chrom-Hardware
21 Bünde
Parelmoerachtige (posities)dots op de hals met een soort regenboogkleur effect (weet geen betere beschrijving)

Pictures van Ebay want ik ben een hele slechte fotograaf en de foto's met mijn mobiel zijn bovendien niet je van het.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat bevalt mij aan de bas?
Allereerst de looks. :D Maar veel belangrijker de bespeelbaarheid en de sound. Slappen en fingerstyle het gaat allebei heel gemakkelijk. Natuurlijk ook de smalle jazzhals, maakt het spelen makkelijker. Wat ik opvallend vind dat de PU's van deze el cheapo helemaal ruisloos zijn, zelfs op een versterker die in een ongeaard stopcontact is aangesloten! De bas ziet er niet alleen uit als een jazz, maar klinkt ook zo. Itt de Korn JB géén ruzie met snaren tijdens het slappen die tegen de pooltjes van de PU's aan kletteren. De bas heeft voldoende laag, lekkere mid, en veel hoog. De toonknop moet echt wel ff terug voor mijn smaak. De output van de bas is normaal en prima. Ook heeft de bas een goede sustain en geen 'dode' plekken op welke positie dan ook. De stemmechanieken hebben geen 'dode' momenten en de bas ontstemt niet snel. De volumeknoppen en toon zijn gelukkig geen aan/ uit-knoppen.

Wat vind ik minder aan de bas?
Op zich niet abnormaal maar de bas weegt toch een goede 4KG. Dan natuurlijk dat er een lakbeschadiging is bij de achterste strapholder en uiteraard de kromme stelschroeven van de brugzadels. Desondanks heb ik de bas toch prima octaafzuiver kunnen krijgen. Voor deze 2 mankementen heb ik een vergoeding van €20,= gekregen dus dat is imo heel netjes. Dan nu een punt mbt de afwerking; zoals op de middelste foto mss al een beetje te zien is er een ruimte tussen de body en de achterkant van de hals. Vrij normaal bij budgetbassen, alleen bij deze bas lijkt het of men geen keuze heeft kunnen maken om de hals helemaal op de body aan te laten te sluiten of er bewust een ruimte tussen te laten. Het strookje maple onder het fretboard is namelijk flinterdun. Mooier was het geweest om dan de hals helemaal mooi boven op de body aan te laten sluiten.

Conclusie
Het is een budget cheapo bas en voor € 119 krijg je toch een leuke bas en imo niet slechter dan een Squier Affinity o.i.d.. Dus mocht je een leuke beginnersbas zoeken, of een leuke jazz voor thuis of om te pimpen, dan is dit een aantrekkelijke optie.
Laatst gewijzigd door Quasimodo op 05 nov 2009, 07:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26351
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Dat lijkt dus een leuke aanbieding vooâh wènag. Chinees ding? 119 euro is werkelijk bijna niks voor een bas (voor rommel is elke eurocent teveel natuurlijk) en als ik bekijk wat er vroegâh voor walgelijk slechte spullen voor veel meer geld op de markt werden geslingerd, dan zijn we er toch op vooruit gegaan. Kromme brugzadelstelschroefjes mogen niet natuurlijk, maar dan nog.. Als ik zie welke dingen je als minpunt bestempelt, dan is het in wezen lang geen gek ding. :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Speciaal voor jou net helemaal naar zolder gelopen om land van herkomst te achterhalen, echter niets op de bas en ook niet op de doos. "k Ga er maar vanuit dat dit basje in China gemaakt is. Ben wel razend benieuwd naar de duurzaamheid, want daar kan ik nog niets over zeggen uiteraard.

Vooral het feit dat de singlecoil's zo stil zijn heeft mij aangenaam verrast. Toonknop open -> geen 'hum'. Alleen brugelement -> geen 'hum'. Welke combi ook; geen 'hum'.

Oh ja, ook geen uitstekende frets! Heel netjes afgewerkt!
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Aangemoedigd door dit suc6 overweeg ik daarom deze Rocktile P met 'prachtige' headstock te proberen.

Heb een omslag in mijn denkwijze gemaakt en de Yammie is voor mij genoeg als bas voor optredens en de RockBass kan ik daar ook prima voor gebruiken als het moet. Eerder moest elke bas die ik kocht 'gig-waardig' zijn. Nu niet meer.

Heb deze jazz gekocht voor thuis, omdat ik soms gewoon zin heb in een jazzsound. Zo heb ik soms ook zin om de sound van een P-bas te horen en vandaar dat ik er niet veel geld aan wil uitgeven. Ik hoef er niet zo nodig ook het podium mee op te kunnen. Meer dan € 79,90 + € 11,90 verzendkosten heb ik er eigenlijk niet voor over.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26351
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Als die P in vergelijking net zo goed is als die Jazz (kwa kwaliteit versus prijs), dan heb je voor weinig alles (nou ja, veel) wat je hartje begeert: een goeie 1e bas en 2 lekkere voor-erbij-basjes. Ik ben benieuwd naar die P. :)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Nog iets meer dan 3 uur (met samengeknepen billen zitten :lol: ) dan weet ik of ik zo'n P op Ebay gewonnen heb voor € 69,90..........

* Edit: Heb de bas idd voor € 69,90 weten te "winnen".......Er was kennelijk niemand anders gek genoeg om dat er voor te betalen. :lol:

Dit is dan het P-broertje van deze Rocktile jazzbas:

Afbeelding

Is die headstock niet prachtig? :lol: :facepalm:
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11912
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Die headstock is echt belachelijk... :lol:

Tortoise slagplaat zou mooi staan...! :jaaaaa:
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Wel een héle unieke headstock..... :lol:

Ach, ik ga deze snarenplank alleen thuis gebruiken dus geen gerommel met andere slagplaten en/of PU.

Ff weer BOT:
De sound van deze superbudget j-bas met alleen het halselement is werkelijk verukkelijk. :kwijl: Echt kickuh! Vooral die lekkere 'houterige' sound van de Ashdown MAG half-stack is een lekkere combi.
greyshaun
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2012, 15:45

jazz bas

Bericht door greyshaun »

heb zelf onlangs een iets goedkopere versie van deze bas aangeschaft en wat mij opviel is dat de hals niet goed afgesteld was en de input een beetje los zat verder wel heel erg teverede over het geluid iamand anders ok problemen met de hals gehad
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7647
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

Dit topic is 3 jaar oud; en bang dat de TS hier niet meer reageert...
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Plaats reactie