Squier Classic Vibe 60's Jazz: een review

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

KLIK

Slap (beide elementen), fingerstyle beide, fingerstyle brug en fingerstyle neck. Even vluchtig opgenomen.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Kijk daar hebben we wat aan. Nu hoor ik een jazz bas!

Ik vind hem wel lekker klinken hoor, alles zit erop. Misschien mist ie net nog wat laag, maar dat kun je er dan op je versterker bijdraaien.
Gebruikersavatar
koentje_bassist
Berichten: 1684
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:48

Bericht door koentje_bassist »

Ik vind het heerlijk klinken!
Little Mark II - Traveler 102 - een hoop effecten - EBMM Stingray 4+5
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Ligt het nou aan mij of blaft dat ding in het begin bij het slappen nogal?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Ja, dat is de afstelling. Die E-snaar knalt een beetje... Ik ben er nog niet helemaal achter hoe ik dat oplos.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Klinkt best goed... ik vind het ook één van de mooiste bassen die er zijn in dit soort finish en pickguard enz...
Je gaat 'm niet houden want daar klinkt je review niet enthousiast genoeg voor maar ondertussen kan je alleen maar plezier hebben aan deze leuke goeie bas.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Dat zou ik niet te hard zeggen, WB... het zou wel eens een blijvertje kunnen zijn met wat upgrades.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

dat knallen van de E snaar hoorde ik ook. Je zult het voorste element wat lager moeten zetten. Veel jazz bassen (en ook de meeste Precision bassen) hebben hier last van bij het slappen. Ook hebben ze het vaak als je hard aan de G snaar trekt bij het slappen
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

koentje_bassist schreef:Ik vind het heerlijk klinken!
+1!
Gebruikersavatar
QuoVadis
Kwoo
Berichten: 3418
Lid geworden op: 30 dec 2004, 18:32

Bericht door QuoVadis »

Heb laatst ook zo'n bas bespeeld en ben het met je review eens. Gewoon een goeie bas en hij kost niet heul duur qua geld.
Gebruikersavatar
André_84
Berichten: 4977
Lid geworden op: 27 sep 2006, 09:12

Bericht door André_84 »

je kunt iig goed recensies schrijven, misschien kun je daar nog eens serieus wat mee doen :wink: ik krijg spontaan zin om zo'n ding te kopen terwijl een jazzbass wel het laatste is wat ik nu nog nodig heb (vooral aangezien ik een heule goeie heb :mrgreen: )
https://www.coninemusic.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Sandberg California JJ custom ofzoiets
Rickenbacker 4003 JG
Homebrew JazzPrecision
GK 700 RB-II
SWR Henry 8x8
SWR Goliath II 4x10 + matching zelfgebouwde 15" (te koop!)
jeebeekje
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 aug 2007, 19:59

Bericht door jeebeekje »

Ik heb die bas ook, de vorige eigenaar had de potmeters vervangen (das wel een must, anders is het echt een aan/uit schakelaar). Ik heb 300,- voor de bas betaald en het is echt een heerlijke bas! Erg veelzijdig, nu nog even leren spelen met een plectrum en je kunt bijna elke soort muziek met deze bas spelen. Voor mij echt een blijvertje.
Het scheelt dat ik ook helemaal verliefd was op Olymic White...
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

André_84 schreef:je kunt iig goed recensies schrijven, misschien kun je daar nog eens serieus wat mee doen :wink: ik krijg spontaan zin om zo'n ding te kopen terwijl een jazzbass wel het laatste is wat ik nu nog nodig heb (vooral aangezien ik een heule goeie heb :mrgreen: )
Ik ben cd-recensent maar zou het echt waanzinnig vinden voor bv. De Bassist te schrijven :)

De CV gaat er nu weer uit overigens, maar alleen omdat ik zelf een Jazz aan het bouwen ben.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
BijtBas
Berichten: 892
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:57

Bericht door BijtBas »

wombatboter schreef:Klinkt best goed... ik vind het ook één van de mooiste bassen die er zijn in dit soort finish en pickguard enz...
Je gaat 'm niet houden want daar klinkt je review niet enthousiast genoeg voor maar ondertussen kan je alleen maar plezier hebben aan deze leuke goeie bas.
He is all-knowing...

Ik ben stiekem wel geïnteresseerd in die Jazz.. Alleen de money is een beetje een probleem.
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

BassAgent schreef: De CV gaat er nu weer uit overigens, maar alleen omdat ik zelf een Jazz aan het bouwen ben.
Ik heb dezelfde kwaal als jij maar ik vond onderstaande quote wel aardig om je in herinnering te brengen.....
Dat zou ik niet te hard zeggen, WB... het zou wel eens een blijvertje kunnen zijn met wat upgrades.
:mrgreen:
Plaats reactie