Weekendje winkelen

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Weekendje winkelen

Bericht door heskez »

Ik ben dit weekend op zoek geweest naar een nieuw oefenversterkertje, mijn oude versterker heeft nl. de geest gegeven :cry: . Dirk Heijne binnen gestapt en een paar behringers uitgeprobeerd. Daarbij kreeg ik een "testbas" in mijn handen gedrukt waar ik wel even een review bij wil maken.

Bas Spector ReBop4DLX Black Cherryburst

prijs: 999 Euro

Specs:

Deluxe Spector style genuine Mother of Pearl inlays
Fully carved and curved original NS body shape
Solid European alder body
EMG/HZ pickups made in USA
Deluxe Spector 9 volt TonePumpTM EQ circuit
Precision machined locking black plated aluminum Spector bridge
Black Plated enclosed tuners
Deep inset 24 fret rock maple / rosewood neck

Looks:
Beetje een vreemd kleurtje, Donker paars met daaronder de houtnerven zichtbaar, staat misschien wel leuk bij een witte bontjas. Zwarte hardware en paarlemoeren inlays op de hals. Verder een opvallend kleine en vooral erg smalle body, wat ik persoonlijk helemaal niks vind. En dan die gigantische EMG blokken die de pickups beschermen, geen gezicht!

Sound:
Achterlijk veel output! Ik moest de volumeknop behoorlijk terugdraaien om een "acceptabel" geluid te krijgen. Ik ben vergeten te vragen of de EMG's die erop zitten actief zijn of passief. Volgens mij passief met een actieve EQ. Maar dit kan ik mis hebben. Wel vette sound overigens, een dik slapgeluid en een lekkere knor na wat aan de koppen te hebben gedraaid.

feel:
Vooraan de hals wat stugger dan achterin, beetje hoge actie. Door die hoge EMG blokken wel lekker veel steun en de body hangt goed in balans.

De Versterkers

Heb ik eigenlijk niet veel over te zeggen, ik ben de deur uit gegaan met een gebruikte 50W Torque omdat deze goed geprijsd was en door de Celestion speaker die erin zit een erg warm geluid heeft.

Die 2 Behringers die ik heb getest, eentje van 30 en een van 60 W, hebben een goede geluidsdruk, ze kunnen hard zat om thuis te oefenen en hebben een ideaal formaat maar ik vind het geluid te blikkerig, daarom heb ik de Torque meegenomen.
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Heb je die bas ook op een fatsoenlijke versterker uitgeprobeerd?















Auw!
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Die Torque IS een fatsoenlijke versterker!
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
gothax
Berichten: 4088
Lid geworden op: 07 jun 2005, 13:51

Bericht door gothax »

hij bedoelt de behringers

dat is gewoon dikke P.O.E.P. :P
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

over torque gesproken.. ik heb er hier nog 1tje staan

150W maar die staat hier maar te nietsen...

vrij deftige staat.. pas in de winkel gedaan om alles te laten nakijken...

iemand een idee?
https://www.stereoworx.com - Live & Studio Productions
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Afbeelding
Dit is dus precies de bas waar jij het over hebt. Ik ben het niet helemaal met je eens, de body is "lekker" klein en de elementen zijn naar mijn smaak groot genoeg. Bespeeld heb ik hem (nog) niet, maar volgens mij heb je wel gelijk wat de EQ betreft.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Plaats reactie