Oefenen zonder herrie te maken

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Wickedd
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 okt 2009, 07:36

Bericht door Wickedd »

Ik zou gewoon voor optie 1 gaan.. Film de 1e keer wel, gegarandeerd een youtube hit ! " Angry hyperactive granny knocks on window "
My bass got 4 strings
Jack

Bericht door Jack »

Dazler schreef:Ik heb een tijdje heel veel met de toneport van line6 gespeel maar het geeft nooit echt het geluid wat ik wil hebben. Het klinkt toch anders dan via een versterker
Kom dan eens langs en help die van mij eens aan de praat...ik sta op het punt het ding het raam uit te flikkeren...

Gebruik nu alleen het stemapperaat ,,,mooi duur stemapperaat zo.. :evil:
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

Ach Jack, zo moeilijk issie toch niet?

Als niemand je voor 24 april heeft geholpen doe ik het op de meet wel!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
UWV
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 feb 2010, 16:50

Bericht door UWV »

Zo nou zeg, ik heb effe geoefend zonder herrie te maken... Ik heb na twee dagen eindelijk een fotootje bij me naam, het had niet langer moeten duren... :facepalm:
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

UWV schreef:Zo nou zeg, ik heb effe geoefend zonder herrie te maken... Ik heb na twee dagen eindelijk een fotootje bij me naam, het had niet langer moeten duren... :facepalm:
Er zijn er zat waar het veel langer bij duurt om een schermafbeelding te wijzigen!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
eric_wilson_is_fat
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 dec 2004, 22:29

Bericht door eric_wilson_is_fat »

Is het je onder/zij/bovenburvrouw? Omdat je over een houten vloer spreekt gok ik je onderbuurvrouw.

Met je kleine amp moet je zacht genoeg kunnen spelen om geen overlast te kunnen veroorzaken. Als je op een dergelijk volume speelt dat als je praat je de bas overstemd, dan weet je dat je goed zit. Je ampje op je bureau heeft geen effect. Het geluid moet 'gebroken' worden/ Dus zet het op een rubber matje, een paar sponsen of gewoon een hoofdkussen. Dit geld voor fingerstyl en pickstyle spel. Slappen is zelfs dan een no-go.
I tell ya 8)
Gebruikersavatar
KasperM
Berichten: 2523
Lid geworden op: 22 jul 2008, 02:31

Bericht door KasperM »

Gelukkig hebben we een alleenstaand huis.
Ik speel meestal gewoon over de computer, maar ik heb het gewoon nodig om af en toe keihard te blazen uit m'n 410
Gebruikersavatar
RedNeckBBQ
Berichten: 1188
Lid geworden op: 28 aug 2011, 21:34

Bericht door RedNeckBBQ »

marshall Class5 amp. met koptelefoon werk heel erg goed....
de marshall is een gitaar versterker maar heeft een lekker laag en hoog geluid.(hangt van je voorkeur af natuurlijk)
Instrumenten:
Rickenbacker 4003 Mapleglo '13
Fender AVRI '57 Precision Bass '88
Epiphone Blackbird IV Pro Bass
Gebruikersavatar
BlazingRiCO
Berichten: 987
Lid geworden op: 03 aug 2011, 17:19

Bericht door BlazingRiCO »

Of mss een Ampeg SVT7 Pro, kost wel zo'n 700 euro :facepalm: Maar schijnt wel een de Ampeg sound te hebben en hij heeft een headphone out. Denk dat ik deze ook maar es ga bekijken, testen en misschien kopen. Want er is te veel gezeur hier in huis dat m'n bas te hard gaat, ook al staat het volume amper open. Maar op laag volume oefenen vind ik nx aan..
Gebruikersavatar
RedNeckBBQ
Berichten: 1188
Lid geworden op: 28 aug 2011, 21:34

Bericht door RedNeckBBQ »

BlazingRiCO schreef:Of mss een Ampeg SVT7 Pro, kost wel zo'n 700 euro :facepalm: Maar schijnt wel een de Ampeg sound te hebben en hij heeft een headphone out. Denk dat ik deze ook maar es ga bekijken, testen en misschien kopen. Want er is te veel gezeur hier in huis dat m'n bas te hard gaat, ook al staat het volume amper open. Maar op laag volume oefenen vind ik nx aan..
de Ampeg PF 350/500 heeft ook een headphone out, maar ik ben er niet heel wild van.
je moet wel een koptelefoon die veel aan kan anders komt er niet zo'n mooi geluid uit.
(ik heb dus niet zo'n goede die goed werk op de Ampeg)
Instrumenten:
Rickenbacker 4003 Mapleglo '13
Fender AVRI '57 Precision Bass '88
Epiphone Blackbird IV Pro Bass
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

De Micro VR/CL hebben ook koptelefoon uitgangen, is stukje goedkoper en daar ben ik meer fan van dan van de 7pro die vond ik maar wat saaig klinken.

of zo iets Afbeelding
Klinkt best wel heel lekker maar uiteraard niet als een Ampeg.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Gebruikersavatar
Maarten_E
Berichten: 7635
Lid geworden op: 23 mei 2010, 00:38

Bericht door Maarten_E »

I don't want to spoil the party, maar dit is een topic uit 2010... :oops:
Hier trouwens een tevreden Korg Pandora PX4D gebruiker. :jaaaaa: :jaaaaa:
Your corporate villainy should not extend so far as to ignore the existence of serif fonts.


Of het leuk is om op een fretless te spelen? Mwaaaah.
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

ik gebruik gewoon m'n focusrite interface :) lekker hifi, en met plugins kan ik er meer sounds uitkrijgen dan ik ooit nodig ga hebben :D
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
JoostT
Berichten: 684
Lid geworden op: 22 aug 2010, 00:44

Bericht door JoostT »

en je kan natuurlijk ook altijd nog akoestisch spelen (je bas gewoon nergens in steken). Doe ik nog verbazingwekkend vaak 's-avonds laat, moet ook wel zeggen dat een bas die niet lekker klinkt niet ingeplugd mijn huis niet in komt :dance:
Gebruikersavatar
Hannesstinkt
Berichten: 7076
Lid geworden op: 09 jul 2009, 21:49

Bericht door Hannesstinkt »

JoostT schreef:en je kan natuurlijk ook altijd nog akoestisch spelen (je bas gewoon nergens in steken). Doe ik nog verbazingwekkend vaak 's-avonds laat, moet ook wel zeggen dat een bas die niet lekker klinkt niet ingeplugd mijn huis niet in komt :dance:
Dat heb ik dan ook weer zo daarom is mijn Rockbass corvette heel snel weer vertrokken.
Haico schreef:The jury is still out on that one. Beiden rossig, druk en sexy as hell. :facepalm:

Persoonlijk gepraat
Plaats reactie