Oefenen zonder herrie te maken

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Siepel
Berichten: 1028
Lid geworden op: 06 jan 2010, 10:57

Bericht door Siepel »

BumP!

Ik kwam gisteren tot de ontdekking dat ik gewoon een hoofdtelefoon kan prikken in de output van mijn el cheapo Harley Benton BDI2000 Preamp Drive pedaaltje. Prima regelbaar geluid met lekkere drive! Nu heb ik al een Ampeg SVT7 head met headphone out maar dit is toch wel handiger spelen aan de keukentafel :D
FLSTC
Berichten: 629
Lid geworden op: 05 jun 2010, 09:49

Bericht door FLSTC »

...of van zuks :facepalm:

https://www.youtube.com/watch?v=pAJk5s45B2I" onclick="window.open(this.href);return false;
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Ben ondertussen verhuisd. Buurman links is gitarist en die rechts bassist. Heb een herrie zolder waar ik met 250 watt combo of 600 watt stack kan spelen (niet op standje windkracht 10 natuurlijk) en dat is super!
Gebruikersavatar
EDV
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 jan 2013, 14:05

Bericht door EDV »

Ik heb een oefenhok achteraan m'n garage, maar ik merk dat ik liever met een amplug in door 't huis loop. Toch wat gezelliger.

M'n buren heb ik weleens gevraagd of ze last van me hebben. Ze horen 't wel maar hebben er nooit last van (nee, ze zijn niet bang voor me, we komen op elkaars feestjes ;)). Terwijl ik zelf 't volume al gauw te hoog vind :?
Met vriendelijke groet,

Albert

"assumption is the mother of all fuck-ups"
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Ik steek m'n bas ook wel een in de USB interface, Focusrite in mijn geval, en dan koptelefoontje op. Of heel zachtjes door de KRK speakertjes. ook lekker. Kun je er nog wat muziek achter hebben ook.
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Thuis over Tascam GB-10 en werkt perfect voor mij.
Wegens medische redenen gestopt met bassen
AntonZ
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 okt 2006, 10:32

Bericht door AntonZ »

Hier een Tascam GT-R1. Een beetje vreemd in sommige aspecten van de bediening, maar er zit dan ook heel veel functionaliteit in zo'n klein doosje gepropt. Heel fijn apparaat, wordt gebruikt voor van alles en nog wat. De jog-dial voor heen en weer scrollen in een nummer is heerlijk voor oefenen of snel even een fragmentje opzoeken. Dat zou zo veel onhandiger zijn als het ding alleen FFWD en REW buttons had. De kwaliteit van de opnames die je er mee kunt maken vind ik opmerkelijk.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Tascam GT-R1 is inderdaad een heel prettig en veelzijdig ding. Heb hem zelf een jaar of 2 nu en bevalt nog steeds. Hij kan naast opnemen o.a.
-Toonhogte aanpassen
-Met muziek meespelen en dit weer opnemen.
-Er zit een een berg drumpatterns in
-Tuner
Een meer handige dingen.

Schermpje vind ik wel wat klein op dit soort dingen.
AntonZ
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 okt 2006, 10:32

Bericht door AntonZ »

De tuner in de GT-R1 vind ik ruk, maar dat is misschien ook omdat ik verwend ben met een tuner die "vanzelf" de snaar herkent. De GT-R1 moet je via het menu naar tuner krijgen, en dan ook nog omzetten voor iedere snaar. En zo zitten er vast nog een heleboel dingen in die ik niet gebruik (de effecten bijvoorbeeld), maar de dingen die ik wel gebruik doet ie prima. Ook handig: vertragen zonder toonhoogte verandering. Handig om snelle lastige dingen rustig aan te oefenen en dan langzaam op snelheid te brengen. Goeie kwaliteit opnames (vooral naar 24-bit WAV, dat is het meest geschikt voor nabewerking).
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Ik heb geen koptelefooningang in mn amp...dus geeft de amplug oplossing. Ik vind het een prima apparaatje voor op de bank. Lekker klein en makkelijk in gebruik. Ik krijg wel altijd kneiterwarme oren van de koptelefoon :lol:
Britsie
Panta Rhei
Berichten: 3023
Lid geworden op: 27 jan 2006, 12:23

Bericht door Britsie »

AntonZ schreef:De tuner in de GT-R1 vind ik ruk, maar dat is misschien ook omdat ik verwend ben met een tuner die "vanzelf" de snaar herkent. De GT-R1 moet je via het menu naar tuner krijgen, en dan ook nog omzetten voor iedere snaar.
Mijn GT-R1 herkent de snaar die ik aan het stemmen ben zonder problemen.
Bandwerk ook op Feestboek, rockband
De meningen in deze post dienen enkel als tijdsverdrijf en mogen onder geen enkele voorwaarde worden gezien als een officiëel standpunt van de schrijver (behalve als het over het klimaat gaat).
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Britsie schreef:
AntonZ schreef:De tuner in de GT-R1 vind ik ruk, maar dat is misschien ook omdat ik verwend ben met een tuner die "vanzelf" de snaar herkent. De GT-R1 moet je via het menu naar tuner krijgen, en dan ook nog omzetten voor iedere snaar.
Mijn GT-R1 herkent de snaar die ik aan het stemmen ben zonder problemen.
Yep, bij mij ook. Je moet alleen wel via het menu naar de tuner; klein schermpje > eerst leesbrilletje opzetten :shock: (in mijn geval dan)
AntonZ
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 okt 2006, 10:32

Bericht door AntonZ »

Oeps, dank voor de aanvulling. Ik heb de tuner in de GT-R1 slechts één keer gebruikt en vond het zo onhandig dat ik gewoon de kleine losse Korg tuner ben blijven gebruiken. Doet het altijd en maar 1 knopje nodig: aan/uit.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

:offtopic: Maar een headstock tunertje is toch wel het allermakkelijkst.
Gebruikersavatar
Anthony
Berichten: 1374
Lid geworden op: 10 aug 2010, 19:00

Bericht door Anthony »

Ik oefen bijna nooit versterkt....woon in een app in Den Bosch en wil mijn buren niet tot last zijn...speel vaak via mijn laptop/line6 toneport. Werkt perfect! In het rep hok kan ik lekker op volume oefenen....echter mis ik het soms wel...op volume oefenen. Vooral omdat ik nu steeds meer ga zingen in de band. Dan is oefenen met koptelefoon irritant :wink:

Toen ik nog thuis woonde kon ik vollebak op volume oefenen. Mijn ouders hebben een vrijstaan huis dus dat was ideaal :)
Plaats reactie