Oefenen zonder herrie te maken

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
DiMarco

Oefenen zonder herrie te maken

Bericht door DiMarco »

Het is herfst. Dit betekent dat mijn buurvrouw het komende half jaar weer depressief is. Ze heeft ADHD ook nog.
Voor mij is dit vervelend want ik oefen op een micro basscube (4x4", 2.5 watt) en ze staat meteen op mijn raam te hengsten zodra ze ook maar 1 bastoon gehoord heeft (ook overdag).

Ik kan hiermee twee kanten op:

1. Ik zeg sterf, trut! en haal mijn 4x10 in huis.
2. Ik ga oefenen met een koptelefoon op.

Omdat ze niet zelf voor haar gebrek (adhd) heeft gekozen neig ik sterk naar optie 2.

Omdat die basscube geen speaker modelling doet klinkt dat ding voor geen meter met een koptelefoon.
Op mijn laptop heb ik wat modellers geinstalleerd maar ik kan niet spelen met 10ms vertraging in het geluid, ben dan volledig de groove kwijt.

Ik heb op google een korg pandora, pod x3 en die vox ampplug bass gevonden.
Iemand ervaringen met die vox ampplug? Die is namelijk maar 4 tientjes.

Wat voor opties heb ik dan verder nog en welke klinken goed?

Groet, Marco
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15087
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

Ik heb sinds kort een Amplug en ben daar heel tevreden over. (maar ik heb dan ook nog nooit over een "échte" versterker gespeeld ...)
Leuke optie is dat ie over een line-in beschikt, zodat je met CD, mp3-speler of PC kan meespelen.
Bovendien plug je het rechtstreeks in je bas, zodat je geen extra kabels nodig hebt en dus flink wat bewegingsvrijheid hebt (wat je niet hebt met versterker i.c.m. koptelefoon)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hJh2I4J7YIc[/youtube]

Ik vind wel dat, als je de gain helemaal opendraait zelfs het "cleane" kanaal al flink overstuurt.
Jack

Bericht door Jack »

DiMarco schreef: 1. Ik zeg sterf, trut! en haal mijn 4x10 in huis.
2. Ik ga oefenen met een koptelefoon op.

Omdat ze niet zelf voor haar gebrek (adhd) heeft gekozen neig ik sterk naar optie 2.


Groet, Marco

Ik noteer een optie 3, ondanks dat ze er zelf niet voor heeft gekozen..

Leen Jack zijn V8 + 215 - 410.

Gegarandeerd dat je haar nooit meer hoort klagen als je daarna je oefen amp gebruikt. :jaaaaa:
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

Ik gebruik vaak een klein mengpaneeltje en gesloten koptelefoon des avonds laat. Om te oefenen zou je wat mij betreft juist geen effecten moeten gebruiken, maar je kan er altijd een preamp of pedaal tussen hangen!

Steeds vaker gebruik ik gewoon m'n 15w versterkertje heeeel zacht, maar da's uit gemakszucht. Zo'n amplug lijkt me een ideaal ding (hoewel er verschillende meningen zijn over de kwaliteit)...

Wat ook steeds vaker gebeurt is dat ik de muziek zo zacht mogelijk zet en onversterkt meespeel. Da's ook een goeie manier om te oefenen...
Gebruikersavatar
tjoepatjoep
Ban wegens Jazz
Berichten: 20322
Lid geworden op: 28 mar 2009, 20:36

Bericht door tjoepatjoep »

POD X3 ben ik erg tevreden over, maar is wel heel uitgebreid. Ik zou voor een amplug kijken!
Joep

Rickenbackerfetisjist - Vintage gearfreak - Überspammer - Essaydeserteur

Rickenbacker | Fender | Gibson

Stunning Suzy | Pigtail
Gebruikersavatar
SnarenPlankPlukker
Berichten: 1918
Lid geworden op: 05 sep 2005, 18:12

Bericht door SnarenPlankPlukker »

Ik ga ook voor optie 3.
Jij kunt er ook niets aan doen dat zij ADHD zou hebben en een winterdepressie.
Dan gaat ze maar naar de dokter.
Als jij s'middags oefent heeft ze dat te accepteren mits jij een redelijk volume aanhoudt.
Laat haar maar een keer de politie bellen overdag. Dan komt ze er wel achter dat jij geen last hoeft te hebben van haar ziekte.
Voor winterdepressie kan ze in lichttherapie. Voor de ADHD kan ze aan de Retalin en anders van het dakterras af.
Ze is niet zielig. Ze loopt er kennelijk mee te koop anders had jij niet geweten dat ze het heeft en dat is nog maar de vraag.
Al zou ze het hebben is dat haar probleem en niet de jouwe. Als ze zegt dat ze er niets aan kan doen dat ze er niet tegen kan dan manipuleert ze. Ze kan lichttherapie doen en een pilletje voor de ADHD krijgen.

Ik oefen hier gewoon op 4x10 met Trace als ik daar zin in heb. Zonder problemen.
Dan gaat er echt wel een beetje gas op. Ik wil kunnen kicken van mijn geluid. :twisted:
Heb uiteindelijk meer last van de buren dan zij van mij.
'S avonds, na 18.00 uur, gebruik ik mijn basstrainer met Sennheiser HD200.
Proud to play Cheap ass garbage gear like: Basscollection SB320 en SB331, Hartke HA5500a, modified Vx410, vx115. Modified met van den Hul kwaliteits kabels.
Trace Elliot AH200GP12, Roland GP16 multi fx, Sennheiser G1. Ashdown 410 T Deep Classic.
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Be ik de enige die heel veel speelt zonder enige vorm van versterking?
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

deevit schreef:Be ik de enige die heel veel speelt zonder enige vorm van versterking?
nope.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Is erg goed voor je sound ook.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Nou ja, je leert vertrouwen op je bas voor het geluid dat je zoekt, in plaats van vertrouwen op de versterker die bepaalde dingen misschien makkelijker maakt door het volume :D
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

Nou het is gewoon makkelijk, als je 'akoestisch' goed klinkt klink je versterkt nog beter. Mijn visie in ieder geval. :wink: Je krijgt er ook een lekker pittige aanslag van.
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Niet mee eens. Door de versterking krijg je juist de vibe die je creativiteit kietelt.

Ik heb het 4x4 combootje op mijn bureau gezet zodat er minder contactgeluid is (heb een houten vloer) en de speakers recht in mijn gezicht blazen.
Hoop dat ik hiermee van het gezeur af ben, anders wordt het alsnog een amplug.

Bedankt voor de suggesties tot zover.

Marco
Gebruikersavatar
Petr@
Berichten: 269
Lid geworden op: 20 aug 2007, 14:02

Bericht door Petr@ »

Ik gebruik een Korg Pandora als ik stil wil oefenen. Daar sluit ik ook een ipod op aan en een goede koptelefoon. Prima geluid. Toch vind ik het fijner om gewoon met versterking te spelen, gevoelskwestie. Maar dat doe ik ook overdag en niet na 18 uur. De versterker staat op een stuk schuim en in de aangebouwde keuken, dus geen rechtstreekse muur naar de buren. De Pandora staat ook nog vol met effecten (die ik niet gebruik). Er zit ook een stem-mogelijkheid op.
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Bericht door rensbass »

Rubber matje onder je amp zou ook moeten helpen.
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Dominee
Berichten: 2543
Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:16

Bericht door Dominee »

ik gebruik 's avonds de TEAC bass trainer
herintreder,55 jaar
Classic-Rock band met gelijkgestemde oudere jongeren.
Fender Precision-bass '79, Squier JV Precision, Peterbuilt CS-P, Epiphone Thunderbird Classic
Darkglass Microtubes 900 Amp, TecAmp 210 600W
Plaats reactie