EHX Octave Multiplexer ?

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Whetterkloat
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 sep 2005, 18:08

EHX Octave Multiplexer ?

Bericht door Whetterkloat »

Hallo allemaal,

Na wat zoek werk kwam ik erachter dat een aantal van jullie over een multiplexer beschikken. Zou iemand hierover misschien een korte review kunnen schrijven met evt samples ? Hoor namelijk veel verschillende dingen over dit pedaal.

Ik heb helaas in de buurt niet de mogelijkheid deze te testen... dus vandaar.
Laatst gewijzigd door Whetterkloat op 14 jan 2010, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Wat ten eerste belangrijk is om te weten denk ik, is dat dit de analoge variant is. Analoge octavers staan er om bekend dat ze niet super tracken (nauwkeurig zijn in het weergeven van octaven), maar wel een bijzondere klank hebben. Ze klinken iig wezenlijk anders dan moderne digitale octavers, zoals de POG en micro POG.

Je hebt dit filmpje gezien?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mER6GQyQ ... feature=iv[/youtube]
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Whetterkloat
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 sep 2005, 18:08

Bericht door Whetterkloat »

Okeej dat van dat tracken wist ik niet ;)

Filmpje had ik gezien ja... Persoonlijk vind ik hem wel cool, vind alleen jammer dat hij (nagenoeg) niets van zijn E-snaar laat horen, daar zitten hem meestal de problemen in. Kan me tenminste herinneren dat de Boss die honderden jaren geleden eens had het daar ook niet zo fijn mee had.
Gebruikersavatar
WouterN
Berichten: 1959
Lid geworden op: 13 jun 2005, 10:43

Bericht door WouterN »

Er is ongetwijfeld een reden dat ze dat niet laten horen. Ook laten ze hier nergens horen hoe t klinkt als je meerdere snaren tegelijk doet (zoals met akkoorden). Het geluid gaat dan wat haperen en stotteren. Dat kan ook zn charme hebben als je er van houdt.

Het ligt eraan wat je wilt. Als je een superstrakke octaaf onder je gespeelde noot wilt zou ik persoonlijk naar de POG of microPOG kijken. Als je de foutjes en gestotter niet erg vind kun je uit zo'n analoge waarschijnlijk een wat organischer geluid krijgen.
Paper Motion
Pian0maN schreef:Ik zat te twijfelen of ik voor of tegen zou zijn, maar WouterN heeft me toch wel overtuigd :wink: ...
Whetterkloat
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 sep 2005, 18:08

Bericht door Whetterkloat »

dat het pedaal niet meer dan 1 noot tegelijk aankan staat wel netjes in de handleiding etc. vermeld.

Een te gelikt octaaf pedaal hoeft van mij niet, zoiets als de pog bijvoorbeeld. Een beetje vies mag dus wel, maar een pedaal waar niet mee te werken valt heb ik ook niets aan, vandaar dat ik reacties vraag aan de bezitters op dit forum :P
Gebruikersavatar
dr.nonzero
Berichten: 3257
Lid geworden op: 31 jul 2007, 10:47

Bericht door dr.nonzero »

Een octaver waar je zelden van hoort is de Akai Unibass.
Niet makkelijk te vinden, maar wel een prima pedaal met veel mogelijkheden.
Ik heb er ooit een gehad, maar verkocht omdat ik het destijds niet gebruikte. Beetje spijt van. Het was wel wat lastig om het goed in te stellen.
Check review https://www.histobass.com/bass/basarchief/akai.html

Ecit de hier genoemde prijzen lijken mij erg hoog. Ik dacht dat ik destijds ongeveer 250 gulden betaald heb, maar dat was wel via iemand die bij Akai werkte. (hij is voor veeeeeel minder weggegaan :facepalm: )
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

WouterN schreef:Er is ongetwijfeld een reden dat ze dat niet laten horen. Ook laten ze hier nergens horen hoe t klinkt als je meerdere snaren tegelijk doet (zoals met akkoorden). Het geluid gaat dan wat haperen en stotteren. Dat kan ook zn charme hebben als je er van houdt.
.
Een normale octaver is ook niet bedoeld om akkoorden te spelen, dus logisisch dat ze dat niet laten horen. Akkoorden kan alleen met de (micro) POG.
Ook heeft het weinig nut om laag op de E snaar te spelen op bas met een octaver, want lager als een C of B klinkt het bijna bij geen enkele octaver goed. Lager vind ik ook niet mooi, dus mij stoort dat niet. Wel weer bij de POG. De POG klinkt echter wel erg clean.

Ik heb de Multiplexer gehad. Voor een clean octaaf vond ik hem niet goed. Er zit altijd een vies overstuurd randje bij, een soort overdrive. Als je hem helemaal clean zet gaat ie weer te zacht. Ik heb ze bijna allemaal gehad of geprobeerd maar ik vind de Boss OC-2 de beste octaver. jammer dat deze niet true bypass is en je toon wat veranderd. Ik moet hem nog een keer true bypass laten maken.
Whetterkloat
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 sep 2005, 18:08

Bericht door Whetterkloat »

dat vond ik ook het grootste minpunt van de boss ja...

Ik denk dat ik hem gewoon maar bestel... anders knallen we hem gewoon weer op marktplaats.

ik laat jullie mijn bevindingen dan wel weten ;)
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Mooi!

Benieuwd naar jouw ervaringen met de Multipex. Alvast veel plezier ermee. Hou ons op de hoogte!
Gebruikersavatar
Thijsd89
Berichten: 252
Lid geworden op: 02 apr 2008, 13:54

Bericht door Thijsd89 »

Wordt ook wel erg benieuwd naar dit pedaaltje. Die synth fuzz is erg lekker! Ben benieuwd naar je bevindingen!
Die tracking heeft dat alleen invloed op meerdere noten tegelijk spelen of ook op de snelheid van de noten? Zoals de Boss SYB serie heeft moeite met 16e noten.
Plaats reactie