Richwood jazz bass(jocker bass)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
flea
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 mei 2005, 14:01

Richwood jazz bass(jocker bass)

Bericht door flea »

Ik heb als sinds een tijdje een richwood jazz bass en omdat misschien andere mensen er wat aan hebben post ik hier een review.

Het uiterlijk:
De richwood is candy apple red en met een mintgroene slagplaat ziet hij er lekker vintage uit maar niet te zodat het lijkt alsof ie vintage gemaakt is zegmaar. Het model is een jazz bass en het heeft echt een grote kop met grote stemmechanieken. De hals is van gelakt en van maple, de toets is van rosewood. Voor plaatjes kan je kijken op www.richwoodguitars.com

De afwerking en de bouw:
de afwerking van deze basgitaar is voor zijn prijs verbazingwekkend goed. Geen uitstekende frets of iets dergelijk. De achterkant van de hals is gelakt en het hout ziet er heel "gezond" uit. De knopjes zijn van metaal of iets dergelijks en ze voelen niet zo plastic aan als bij een squier.
Er zijn een paar hele kleine minpuntjes, de verbinding slagplaat-hals is niet helemaal goed afgewerkt omdat je een paar splintertjes ziet(plastic) en er is een stukje waar geen slagplaat is maar voor de prijs(180 euro) valt dat dus wel mee. Als je zittend speelt is de balans niet echt goed en de kop heeft de neiging om naar beneden te vallen zegmaar.

Het geluid:
De richwood heeft 2 jazz bass elementen en hij is echt heel veelzijdig, met alleen het halselement open klinkt hij heel warm en je kan heel goed instellen wat jezelf wilt, hij knort niet zo heel veel maar dat kan ook komen omdat ik niet zo goed weet hoe je dat moet instellen. Het geluid is vooral geschikt voor slappen, omdat ik geen vergelijkings materiaal heb kan ik niet zeggen dat het veel op een fender lijkt of iets dergelijks. Ik vind het geluid dus wel goed.


HET eindoordeel:

De richwood is echt een hele goede bas voor beginners vanwege zijn prijs(180 euro) en ik denk dat gevorderden er ook wel mee uit de voeten kunnen. Ik vind hem geweldig en ik denk dat ik er nog wel een tijdje mee verder kan.
Laatst gewijzigd door flea op 13 mei 2005, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rendering_rebel
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 aug 2004, 12:27

Bericht door rendering_rebel »

Richwood :bat:
Trespassers in Stereo
If video games influenced us, the Pacman generation will be running in dark rooms, eating pills and listening to repetitive music...
Niels
Berichten: 3576
Lid geworden op: 02 okt 2003, 21:37

Bericht door Niels »

rendering_rebel schreef:Richwood :bat:
Want....?

Gisteren een optreden gehad samen met een andere band. De bassist speelde op een Richwood jazzbas en daar zat echt een goed geluid in. Het verbaasde me echt hoe lekker dat klonk. Voor de tijd heb ik hem ook nog even in mijn handen gehad en hij voelde goed aan. De afwerking was niet echt top, maar de hals was zeker goed in orde. Zelf was hij er ook tevreden mee, al ging hij hem over een maandje vervangen door een Epi Thunderbird.
flea
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 mei 2005, 14:01

Bericht door flea »

richwood kicks ass :jam: , ik heb gehoord dat richwood vroeger slecht was maar dat is het nu zeker niet meer :finger: Kijk anders ook maar ff op gitaarnet.nl/forum en dan elektrische gitaren en dan richwood topic, iets van 30 pagina's met bijna alleen maar lof over richwood.
Gebruikersavatar
rendering_rebel
Berichten: 443
Lid geworden op: 13 aug 2004, 12:27

Bericht door rendering_rebel »

Njaw, ik weet niet hoe het zit met die bassen en of er verschil zit in vroeger en nu....
Maar k heb een richwood gitaar te leen gehad een tijdje
Wat een klote ding
hij leek wel van lood, en die hals een soort van slang ofzo
Je kon om de 2minuten stemmen, njaw gewoon een kutding:p
Trespassers in Stereo
If video games influenced us, the Pacman generation will be running in dark rooms, eating pills and listening to repetitive music...
flea
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 mei 2005, 14:01

Bericht door flea »

mijne is juist best wel stemvast :o :? naja uit welk jaar was de richwood die jij geleend hebt of als je dat niet weet, wanneer leende je hem :)
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Mijn (fretloos gemaakte) richwood RB-90 bevalt ook prima, speelt goed, goed geluid. Tijdens het optreden afgelopen koninginnedag is hij van de standaard gedonderd, zo voorover en er was niks aan te zien, niet ontstemd, niks. Zal dus best wel stevig zijn. De RB-90 is wel de duurdere serie van Richwood, ik weet niet of dat veel uitmaakt.
flea
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 mei 2005, 14:01

Bericht door flea »

speelde je in Baarn en zo ja welke band was je?
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

:offtopic:

Yep, Miles Behind - Café de Verfrissing, 's avonds.
flea
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 mei 2005, 14:01

Bericht door flea »

niet gezien :cry: :oops: naja, eey ken je de grandi art?
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Je hebt een PM.
Gebruikersavatar
Kilian.
Berichten: 1454
Lid geworden op: 16 apr 2005, 11:28

Bericht door Kilian. »

Ik speel ook over een Richwood Jazz Bass. En ik kan zeggen: NIETS MEER DAN LOF.

Behalve de electronica zijn net iets minder, ik heb dan ook de elementen en de knoppen lekker vervangen voor een setje Dimarzio Model J elementen :roll:

Ik vind de neck echt per-fect. Ik heb nog geen andere bass gevonden die zo lekker speelt als mijn Jazz bass. Wel zou ik zeggen dat het of het hout, of de bass is. Want ik ken iemand met een Richwood P-bass en deze vind ik toch wat minder dan mijn bass, misschien omdat ik niet echt een pbass iemand ben? Behalve de sound dan soms.

review:
https://www.harmony-central.com/Bass/Dat ... _1-01.html

Ik denk dat ik toch nog flink moet doorsparen wil ik een echte verbetering vinden van deze bass. Hij houdt het perfect bij optredens en ziet er nog is mooi uit ook ;) Wat wil je nog meer naast dat ie goed klinkt?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kilian. op 30 okt 2005, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
none.
flea
Berichten: 41
Lid geworden op: 03 mei 2005, 14:01

Bericht door flea »

die slagplaat is echt vet :D , die nek is inderdaad lekker haha gitaristen zijn er jaloers op :) ik vind alleen de knoppen niet zo goed, het lijkt alsof je ze nog net iets kan doordraaien terwijl ze al op 10 staan naja een beetje vaag maarja.
Plaats reactie