Hevos versterkers en speakerkasten.

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Hevos versterkers en speakerkasten.

Bericht door Watt »

Ik heb de volgende versterkers en speakerkasten in de afgelopen jaren gebruikt:

Hevos 400B voor en eindversterker.
Hevos Powerset speakers.

Hevos 800 eindversterker.
Hevos PreAmp
Twee 4x10 inch Hevos speakerkasten

Hevos Midget Combo + extra Midget speakerkast.

Over de versterkers van Hevos kan ik kort zijn. Heel betrouwbare versterkers die met zeer veel liefde zijn gebouwd en uit de allerbeste componenten bestaan. Op niets wordt bezuinigd! Alles staat ten dienste van kwaliteit en betrouwbaarheid.

De 400B ( 2x 400 watt) is uitgerust met een buizen pre-amp die garant staan voor een warme klank zonder al te "buizerig" te klinken. Een klein beetje oversturing dus om boventonen hoorbaar te maken die over het algemeen door bassisten als prettig ervaren wordt. In tegenstelling tot andere merken maakt Hevos gebruik van zeer robuuste eindtrappen die het geluid van de pre-amp zo natuurgetrouw en krachtig mogelijk versterken en nooit te krap bemeten zijn. De versterker is werkelijk fluisterstil, mede dankzij het gebruik van een passieve koeling. In de neutrale stand klinkt deze versterker al helemaal geweldig. Zeer diepe bassen, een gedefinieerd midden en een zijdezacht hoog. Het basgeluid ligt onder de band en gaat niet door de band heen. De toonregeling bestaat uit vier knoppen en is uitermate simpel en doeltreffend. Ik heb er echter zelden gebruik van hoeven te maken. Een goede bas klinkt op deze versterker echt geweldig, een slechte bas valt onmiddelijk genadeloos door de mand. Op deze versterker hoor je de B-snaar ook echt. Een dergelijke versterker verdient uiteraard wel zeer goede luidsprekers die kunnen weergeven wat de versterker levert. Ik maakte gebruik van de Hevos Powerset ( 2x10 inch en 1x15 inch). Op ieder volume een strak en onvervormd geluid. Zelfs als je het helemaal opendraait. En dan is het hard .... heel hard.

De 800 ( 2x800 watt) eindtrap gebruikte ik in combinatie met de Hevos Pre-amp (dezelfde als in de 400B) en twee Hevos 4x10 inch speakerkasten. En dat gaat pas echt hard! Door het gebruik van 10 inch speakers een iets snellere configuratie. Qua sound hetzelfde als de hiervoor beschreven set.

De Powerset bestaat uit twee zeer fraai gebouwde kasten die bovendien zeer goed te tillen zijn ( rond de twintig kilo). De ene kast heeft twee 10 inch speakers en een regelbare tweeter met een zeer goede spreiding. De andere kast biedt plaats aan een robuuste 15 inch speaker. Deze kasten zijn fenomenaal! Alle frequenties worden bij elk volume strak weergegeven. Dus GEEN vervorming en GEEN storende frequenties meer op het podium.

De 4x10 inch kasten (worden nu helaas niet meer gemaakt ) klonken alweer beregoed. Zeer compact en met flightware afgewerkt, maar wel iets zwaarder. Ik kreeg ze echt met geen mogelijkheid over hun nek. En ja, de lage B-snaar werdt ook bij deze speakers perfect weergegeven.

De afgelopen anderhalve jaar speelde ik op een Hevos combo met bijbehorende extra speakerkast. Lekker voor thuis en repetities, dacht ik. Deze combo ( 40 x 40 cm) wordt aangedreven door een 300 watt transistorversterker die, hoewel de buizen ontbreken, ook weer erg goed klinkt. En ja, je kunt hem helemaal opendraaien en dan nog........GEEN vervorming en ongehoord veel gedefinieerd laag. Ik heb zelfs met deze set in grote zalen gestaan. Weliswaar doorversterkt op het PA maar de geluidsdruk op het podium was meer dan voldoende.

Waarom ik zoveel verschillende sets heb gebruikt als het zo fantastisch goed spul is?
Simpel! Met mijn eerste set was ik dik tevreden totdat ik uitsluitend in hele grote zalen en op veel buitenpodia begon te spelen. Dus meer vermogen nodig en een grote set aangeschaft! Toen ik twee jaar geleden 'stopte', de boel weer verruild voor een Midget. Ik speelde vooral funk en soulrepertoire. Nu speel ik inmiddels in een hardrockformatie en heb dus weer meer vermogen nodig dus maar weer terug naar een nieuwe 400B en een Powerset!

Hevos is niet goedkoop maar zeker niet te duur in vergelijking met andere topmerken. Je krijgt echt waar voor je geld. Het is een Nederlands bedrijf en je doet direkt zaken met de bouwers. De service is bijgevolg zeer goed!

Is er dan helemaal niks negatiefs over Hevos te melden? Jawel!
Je raakt er zwaar aan verslaafd en hun spullen zijn zo betrouwbaar en mooi dat je nooit meer een excuus hebt om iets anders te kopen.
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
Gebruikersavatar
Sjonnie
Berichten: 119
Lid geworden op: 05 jun 2004, 11:17

Re: Hevos versterkers en speakerkasten.

Bericht door Sjonnie »

Watt schreef:De toonregeling bestaat uit vier knoppen en is uitermate simpel en doeltreffend
Ik gebruik dezelde combinatie (400B en power set), maar ik heb 5 knopjes voor de toonregeling :D die ik ook vrijwel nooit gebruik.

Het allermooiste vind ik dat ik de versterker helemaal open kan zetten, en dat je alleen maar ziet dat de versterker op z'n tenen loopt (het lampje gaat aan) maar je hoort het absoluut niet.
Watt schreef: Is er dan helemaal niks negatiefs over Hevos te melden? Jawel!
Je raakt er zwaar aan verslaafd en hun spullen zijn zo betrouwbaar en mooi dat je nooit meer een excuus hebt om iets anders te kopen.


Helemaal mee eens. Als ben ik aan het overwegen om er nog een 2*10 bij te zetten, maar dan heb ik een andere versterker nodig want de 400B wil mimimaal 4 Ohm zien. Mooi excuus om ook de 400D te overwegen ;-)
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy.
-- Benjamin Franklin
Gebruikersavatar
Watt
Berichten: 478
Lid geworden op: 07 mei 2005, 19:52

Bericht door Watt »

Verrek, je hebt gelijk. Het zijn 5 knopjes. Kun je nagaan hoeveel ik er gebruik van maak! :D

Ja die 400 D en 800 D beloven wat!
FENDER and SQUIER basses| HEVOS 400D AMP | HEVOS POWERSET CABS | LINE 6 G30 RELAY | DUNLOP PICKS | SOME SECRET STUFF
phlebiac
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 apr 2005, 14:58

Bericht door phlebiac »

opzich wel tof die kabinetten. Echter, volgens mij klinken ze echt verrot door een hartke/fender versterker.

moet ik nog meer geld sparen .... :cry:
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Trouwens nog een 2.10" Hevos te koop op muziek.tweedehands.nl, 4 ohm.

Idee voor degenen die het overwegen?
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Monolith
Berichten: 1848
Lid geworden op: 06 mar 2005, 12:39

Bericht door Monolith »

Is dit een review topic of een reclame-topic? :roll: :roll: :roll:
Gebruikersavatar
iglo
Berichten: 346
Lid geworden op: 17 nov 2003, 23:16

Bericht door iglo »

watt, ik snap een ding niet helemaal, je hebt het steeds over pre's en eindversterkers, maar de 400b is toch gewoon een hybride bastop???

verder 2x400W en 2x800W???

mis ik iets???
ik ken alleen de 400b als zijnde 400W @ 4ohm...
Lakland JoBo5 + J-retro
MarkBass CMD121P + NY121
Gebruikersavatar
Sjonnie
Berichten: 119
Lid geworden op: 05 jun 2004, 11:17

Bericht door Sjonnie »

Monolith schreef:Is dit een review topic of een reclame-topic? :roll: :roll: :roll:
Reclame natuurlijk :D
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy.
-- Benjamin Franklin
Gebruikersavatar
Sjonnie
Berichten: 119
Lid geworden op: 05 jun 2004, 11:17

Bericht door Sjonnie »

iglo schreef:watt, ik snap een ding niet helemaal, je hebt het steeds over pre's en eindversterkers, maar de 400b is toch gewoon een hybride bastop???

verder 2x400W en 2x800W???

mis ik iets???
ik ken alleen de 400b als zijnde 400W @ 4ohm...
In het verleden bouwde hevos ook een 2x400W eindtrap en een 2x800W eindtrap. Dat neemt niet weg dat er in het review een foutje staat, de 400B is inderdaad 400W @ 4Ohm (de mijne tenminste wel).
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy.
-- Benjamin Franklin
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Die verloting mag wel op mijn adres terechtkomen... hun nieuwste ultradunne top met een bak aan vermogen plus wat mooi Neo cabinetjes. Voor wie het nog niet gedaan heeft.. inschrijven!

Je krijgt btw ook een foldertje over hun spullen thuisgestuurd.

www.hevos.nl

(Oh wat ben sociaal door mijn eigen lotingskans te verkleinen. ;) )
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik heb de info ook al thuis ja. Prachtig spul, maar vooralsnog een beetje te begrotelijk voor mij :?
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Inderdaad ja... behalve zoiets als een verloting zal er wel niet snel zo'n setje bij mij staan. Overigens ben ik heel erg content over de spullen die ik nu heb, dus echt aandrang op iets nieuws te kopen heb ik toch al niet.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
UP-B
Berichten: 1448
Lid geworden op: 11 okt 2004, 18:52

Bericht door UP-B »

ze stuurde het zelfs naar mij op!! hoe lief is dat.. ik dacht dat het een internet nieuwsletter ging zijn dat ik kreeg.. nee nee een leuke folder plus brief.. gewoon schitterend!!

hup hup hevos!!
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ze hebben niet alleen hun producten goed voor elkaar, ook de PR is -ook inhoudelijk- dik in orde (en dat is NIET sarcastisch bedoeld)
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 496
Lid geworden op: 09 okt 2003, 13:07

Bericht door roberto »

Nooit geweten dat het nederlands was. Ik heb er nog naar geinformeerd bij m'n muziekzaak en ze kenden het niet :shock: , anders had ik het zeker meegenomen in de overweging.

Koopt nederlandsche waar......
Plaats reactie