Dean Edge 09M, wat krijg je voor iets meer dan 100 euro?

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Wout Blommers
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2010, 18:36

Bericht door Wout Blommers »

Bij Dean is het eigenlijk vrij simpel: de bas zelf is uitstekend, maar elektrisch is het duidelijk minder. Ik bespeel drie Dean bassen en alle heb ik moeten aanpassen, vooral de jack aansluiting gaat kuren vertonen. Nu zijn bassen elektrisch niet zo heel erg ingewikkeld, dus ook al ben je niet zo goed met de soldeerbout, hier kan je het leren.

De strapbuttons gebruik ik al jaren niet meer op de normale wijze, dus die schroef ik er eerst geheel uit en plaats de button met schroef door het gat van de strap en zet de hele zaak permanent vast op de gitaar. Wel leren straps, want die hebben vaak geen metalen onderdelen die de gitaar kunnen beschadigen tijdens het vervoer, want de strap gaat er nooit meer af. Waarom zou die...?

De 09M was laatst mee naar een zeer ´dure´ winkel, waar ze de gitaar niet kenden. Puur op de zuiverheid van de steel werd het instrument veel te hoog getaxeerd, namelijk boven de € 1200. Zegt iets over de gitaar als over die winkel... :)

Wout
Gebruikersavatar
Witchfynder
Berichten: 1144
Lid geworden op: 30 apr 2008, 02:06

Bericht door Witchfynder »

Wout Blommers schreef: De 09M was laatst mee naar een zeer ´dure´ winkel, waar ze de gitaar niet kenden. Puur op de zuiverheid van de steel werd het instrument veel te hoog getaxeerd, namelijk boven de € 1200. Zegt iets over de gitaar als over die winkel... :)

Wout
Ge-ni-aal! :lol:

Nee, ik merk ook bij mijn Edge 4 dat mijn jack een beetje zwak is. Zodra ik mijn EMG's heb ga ik het helemaal laten fixen :).
Ja, ik ben linkshandig! :P

Samick AS w/ DiMarzio pups // Dean Edge 4 w/ EMG electronics // Rogue LX200B (Fretloos) // Squier VM Jazz
Hartke LH-500+Hartke HyDrive 410+Phonic PPC8000+BBE BMax+Korg DTR-1000+TC Electronics G-Sharp

Conorach||MySpace
Wout Blommers
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mar 2010, 18:36

Vioolstemming

Bericht door Wout Blommers »

Waar ik eigenlijk erg blij van word, is dat het instrument in mijn situatie zo lekker voldoet. Ik speel in meerdere orkestjes de bas partijen (basblokfuit in renaissance fluit kwartet, contrabas in een folkloristische groep, PaceBass in een electro band en tuba in een klezmer septet als ook in een dweil orkest. Onregelmatig in een Irish folk groepje en een rock band..., dus het belangrijkste instrument is een goede agenda :)
Begrijpelijk is dat ik de Edge 09 M ook op het uiterlijk gekocht heb, naast de prijs een argument. Maar het doet gewoon wat het moet doen. En de violiste, die eigenlijk niets van dit soort instrumenten wil weten, maar wel even wat noten er op moet spelen, kan er op weg komen, al maakt ze foutjes omdat de snaren niet in kwinten zijn gestemd :D Dus daarover een vraag...

De viool staat gestemd in (van laag naar hoog) G - D - A - E. Als ik nu een extra Edge 09 koop en de E snaar verwijder en die vervang door een A op G gestemd, de D gewoon en de G naar A opdraai, dan blijft die E over. Een C (uit een 6-snarige set) opdraaien naar E? Redt'ie dat? Een gewone gitaar E snaar gebruiken? Ideeën?

Wout
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Bericht door Owjeej »

Wout Blommers schreef:
De 09M was laatst mee naar een zeer ´dure´ winkel, waar ze de gitaar niet kenden. Puur op de zuiverheid van de steel werd het instrument veel te hoog getaxeerd, namelijk boven de € 1200. Zegt iets over de gitaar als over die winkel... :)
Meer over de winkel denk ik, de bas is, zoals ik al eerder in dit topic heb gezegt, prima, maar als je die op 1200 euro taxeerd ben je echt een droplul...
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Jack

Bericht door Jack »

Dan had ik de bas meteen in die winkel voor 800 achtergelaten....en was ik een dag later nog eens weer gekomen met nog 1 .... :jaaaaa: :lol:
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Bericht door Owjeej »

Jack schreef:Dan had ik de bas meteen in die winkel voor 800 achtergelaten....en was ik een dag later nog eens weer gekomen met nog 1 .... :jaaaaa: :lol:

Dit bevestigd weer is dat ik dus geen zakelijk brein heb... Ik had nog niet eens zover gedacht.

Maar waar was dat dan? ik heb namelijk m'n Edge 09 namelijk gerefinished... dus die moet ook nog wel 600 euro opbrengen :lol:
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23316
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Gerefinished, jammer............ nu is ie niet meer origineel... Ik vrees dat de waarde nu gekelderd is naar € 550,- :mrgreen:
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Owjeej
Berichten: 403
Lid geworden op: 20 okt 2006, 18:47

Bericht door Owjeej »

Nou! maximaal 550 hoor!

Owja, er zit ook nog een andere soapbar in, andere tuners, andere bridge, strapholder, jack, jackplate, tone- en volume knoppen. en alle schroefjes zijn nieuw...
Had ik het nu maar nooit gedaan :cry:
Fender Custom Shop Limited Edition NOS '62 Precision Bass
Fender American Vintage Reissue ‘63 Precision Bass
Fender MIJ Jazz Bass
Ibanez SRSC805
Dean Playmate, my first love.
Plaats reactie