Phillips SHP2000 - goede goedkope hoofdtelefoon

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hummel
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:18

Phillips SHP2000 - goede goedkope hoofdtelefoon

Bericht door hummel »

Hi,
Op zoek naar een goedkope hoofdtelefoon voor kwam ik de Phillips SHP2000 tegen (11 euro bij de mediamarkt). Tot mijn verbazing klinkt deze geweldig gebalanceerd met een goede laag weergave zonder te bonken of overdreven veel mid weer te geven.
Op mijn basstrainer (Tascam BT-mp3) en iPod klinkt het beter dan mijn AKG van 20x dit bedrag... ik weet het, het is subjectief maar voor dat geld hoef je niet lang na te denken...Ingeprikt op mijn interface aan de Mac, dito verhaal. Dit is echt een aanrader!
Ashdown minicab's te koop / Hagstrom FXB350 bas te koop
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Ik heb 'm ook een tijd gebruikt, lekker ding inderdaad :) Het enige dat me stoorde was dat er geen kussentje op zit, waardoor die harde plastic band na een tijdje wat oncomfortabel zit.

Ik heb nu de duurdere, de SHP8500:
Afbeelding

Ook erg lekker :)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Haico

Bericht door Haico »

Goedkope koptelefoons, 1 van mijn favo onderwerpen! :D

Ik vind de Philips ook wel aardig. Die heeft zeker een apart plaatsje in mijn collectie. Ik vind het geluid niet superbreed, maar het laag toch wat modderig en saai. Verder gewoon een okay dingetje. De Sennheiser HD201 (ongeveer 25 Euro) heeft veel minder diep laag maar klinkt voor de rest wat beter. De Philips zit dan weer lekkerder.

Mijn ultieme favoriet op het moment:

Afbeelding

https://www.feedback.nl/geluid-accessoir ... lux/hd-681" onclick="window.open(this.href);return false;

Niet te verslaan voor het geld!!!!
Gebruikersavatar
KvE
Berichten: 10968
Lid geworden op: 07 mar 2008, 22:09

Bericht door KvE »

+1 :D
Gebruikersavatar
Cyrielz0r
Berichten: 1488
Lid geworden op: 03 aug 2009, 19:00

Bericht door Cyrielz0r »

+1
Gebruikersavatar
deevit
Berichten: 16583
Lid geworden op: 21 okt 2006, 12:14

Bericht door deevit »

+1 Een betere ga je niet vinden voor zo'n belachelijk lage prijs.
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Die ziet er héél "AKG meets Sennheiser" uit !
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Haico

Bericht door Haico »

Madmac schreef:Die ziet er héél "AKG meets Sennheiser" uit !
Klopt!! Hier nog wat info:

Tenux/Superlux is OEM fabrikant van onder andere AKG. De HD681 is gemodelleerd naar de AKG K240. Ik vermoed dat ze de machines die de onderdelen maken van de K240 toch hebben staan... dus waarom zou je die niet gebruiken van een andere koptelefoon?! Vergelijk Superlux niet met Behringer, Superlux heeft wel degelijk een betrokken R&D afdeling. Ze hebben geheel andere speakers gekozen voor deze koptelefoon in vergelijking met AKG die, naar hun zeggen, nog beter klinken. Er is bekort op andere dingen, zo is het plastic van de oorkussens niet echt fijn. Het kan gaan zweten. Dat is op te lossen door de velours kussen van AKG te kopen bij Thomann.

Een groot voordeel van deze koptelefoon is dat hij niet superveel vermogen vreet in vergelijking met andere pro-koptelefoons. Je kan hem dus gewoon met je iPod gebruiken zonder dat die op 11 moet.

De frequentieresponse is nagenoeg vlak, er zit alleen een stevige piek in het hoog. Hij klinkt aangenaam, vind je dat niet, dan is het op te lossen met een passief filter.
https://www.rock-grotto.co.uk/HD6812.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.rock-grotto.co.uk/HD681.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Sinds een paar weken verkoopt men ook een full-closed variant: https://www.thomann.de/nl/superlux_hd_66 ... 2c3c14a6e3" onclick="window.open(this.href);return false;
De frequentieresponse van deze koptelefoon lijkt heel veel op die van de Beyerdynamic DT770 die toevallig ook full-closed is.

Nee, ik ben niet in dienst bij Superlux... maar gewoon enthousiast.
Plaats reactie