Mini reviews verscheidene bass-heads

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
ou est la sortie
Berichten: 887
Lid geworden op: 28 jun 2005, 18:28

Bericht door ou est la sortie »

Klopt, ik speel over een LH-500 met een SVT410HE en een SVT115E van Ampeg.
Ik ben eigenlijk niet zo'n gearhead op gebied van versterkers, dus geen review van mij:)..

Het is gewoon een strakke, cleane sound, soort van Fender Bassman, maar dan een stukkie luider.
Alles zit er in voor mij, power, punch, warm, zonder "gedoe" van teveel knopjes.
Af en toe speel ik met een VT-pedaal van Tech21 ertussen voor een mooi randje aan het geluid, vooral met plectrum klinkt dat erg fijn.
Gebruikersavatar
Bozekski
Berichten: 96
Lid geworden op: 14 mei 2010, 14:09

Bericht door Bozekski »

ou est la sortie schreef:Klopt, ik speel over een LH-500 met een SVT410HE en een SVT115E van Ampeg.
Ik ben eigenlijk niet zo'n gearhead op gebied van versterkers, dus geen review van mij:)..

Het is gewoon een strakke, cleane sound, soort van Fender Bassman, maar dan een stukkie luider.
Alles zit er in voor mij, power, punch, warm, zonder "gedoe" van teveel knopjes.
Af en toe speel ik met een VT-pedaal van Tech21 ertussen voor een mooi randje aan het geluid, vooral met plectrum klinkt dat erg fijn.
Vormt het ontbreken van een input gain geen probleem bij die LH-500, (vooral bij een actieve bas dan?)
Gebruikersavatar
ou est la sortie
Berichten: 887
Lid geworden op: 28 jun 2005, 18:28

Bericht door ou est la sortie »

Er zit een ingang op voor passieve bassen en een voor actieve.
Zelf heb ik geen actieve bas, maar ik neem aan dat de actieve poort het signaal van de bas wat drukt, zodat ie wat minder hard de versterker ingaat.
Gebruikersavatar
Timon
Berichten: 742
Lid geworden op: 16 mar 2008, 21:01

Bericht door Timon »

Eventjes jullie gepsprek gemist!

Bedankt voor je omschrijving van de LH500.. Deze is nog altijd een optie voor mij. Hoewel ik meer neig naar een Gallien Krueger Backline 600 / Gallien Krueger RB400.. Deze is toch iets karaktervoller naar mijn idee.
Proud Ibanez ATK & Gallien Krueger owner
WouterTron
Berichten: 800
Lid geworden op: 23 sep 2009, 19:14

Bericht door WouterTron »

Wat is in vredesnaam een "strakke sound"?
Gebruikersavatar
Timon
Berichten: 742
Lid geworden op: 16 mar 2008, 21:01

Bericht door Timon »

Als ik aan een ''strakke sound'' denk, denk ik aan het tegenovergestelde van een ''wollige sound'' (Ashdown like).. Dus ik denk dat hij bedoeld dat het een zeer gedefinieerde, heldere, tja strakke sound is.
Laatst gewijzigd door Timon op 31 mei 2010, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Proud Ibanez ATK & Gallien Krueger owner
Gebruikersavatar
ou est la sortie
Berichten: 887
Lid geworden op: 28 jun 2005, 18:28

Bericht door ou est la sortie »

Ik had het niet beter kunnen zeggen.. Thnx Timon :D
Gebruikersavatar
Timon
Berichten: 742
Lid geworden op: 16 mar 2008, 21:01

Bericht door Timon »

ou est la sortie schreef:Ik had het niet beter kunnen zeggen.. Thnx Timon :D
Heel erg graag gedaan :jaaaaa:
Proud Ibanez ATK & Gallien Krueger owner
Plaats reactie