Vintage V300 git**r

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
hummel
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:18

Vintage V300 git**r

Bericht door hummel »

Ik miste al een tijdje een acoustische gitaar, met name voor bij fretloze dingentjes die ik opneem en straks op vakantie moet er ook bij het kampvuur gespeeld worden natuurlijk...
Afbeelding
Kortom, vind maar eens een leuke gitaar voor weinig. Gelukt, voor 189 euro! Vintage kende ik al van de zeer behoorlijke Jazz bassen (gefret en fretloos-Jaco) die voor het geld al helemaal geweldig waren. Blijkbaar hebben ze dat met acoustische gitaren ook; in de lokale gitaarwinkel viel de V300 op door zijn wat kleinere body en een A4'tje waarop stond dat deze gitaar door het britse Guitarmagazine uitgeroepen was tot beste gitaar onder de GBP 1000. Ik moet zeggen, ik snap het best, deze gitaar klinkt lekker open, gebalanceerd en heeft genoeg volume. Belangrijker nog, de bouwkwaliteit en materiaal (massief fichte bovenblad) hoort bij een gitaar van 5x dit bedrag. Fretwerk ook prima in orde, mooie binding langs de toets en keurig gelakt. Oh ja, ook nog eens fatsoenlijke stemmechanieken (gotoh-kopie). De hals is behoorlijk slank, voor grote handen minder geschikt maar nog wel te doen.
Vergeleken met een Blueridge (ook chinees) van 600 euro ging mijn voorkeur nog steeds naar de Vintage uit... toegeven de Blueridge is mooier afgewerkt met abalone etc., maar qua klank en bespeelbaarheid wint de Vintage. De prijs/pret verhouding krijgt van mij een 10!
Ook nadelen? Nou nee, er zit geen element in, maar volgens mij wordt deze gitaar daar alleen maar slechter van als er een goedkoop prutpiezo'tje in gaat... gewoon lekker zo laten en voor de opnames gewoon een Rode N1 oid ervoor zetten.

kort stukkie met overdub:
https://www.soundclick.com/player/single ... 65776&q=hi

Wil je helemaal een koopje, bestel de gitaar dan in Engeland (bv Dolphin), dan heb je hem voor 125 euro in huis...
Ashdown minicab's te koop / Hagstrom FXB350 bas te koop
Plaats reactie