Badass II Brug

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Badass II Brug

Bericht door Vibes2008 »

Ik wil deze brug monteren op mijn Squier VM, iemand ervaring hiermee? Moet ik opnieuw boren?
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Normaal gezien helemaal niets, omdat de schroefgaten mooi uitkomen. Je zult alleen je brugzadels moeten (laten) invijlen.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Ok, ik vroeg het aan Peer Dellen, gitaarbouwer in den haag, die zei mij dat ik wel nieuwe gaten moet laten boren omdat de badass langer is. Klopt dit? De gaten komen idd overeen zei hij, alleen de plaats van de brug klopt dan niet.
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Vibes2008 schreef:Ok, ik vroeg het aan Peer Dellen, gitaarbouwer in den haag, die zei mij dat ik wel nieuwe gaten moet laten boren omdat de badass langer is. Klopt dit? De gaten komen idd overeen zei hij, alleen de plaats van de brug klopt dan niet.
De brug is inderdaad wat langer, maar daar is bij Leo Quan rekening mee gehouden; hij past 1 op 1 op Fenders. Zowel op m'n Jazz als op Precision nooit problemen meegehad. Vooral op de Jazz heb je ruimte zat aan 'de kont', hij zal niet als een balkonnetje boven de ronding van de body hangen hoor.

En ik ga met William mee, zadeltjes in laten vijlen. Anders heb je nogal een variabele stringspacing! ;)

En wat die bouwer je ook verteld; dit is échte lulkoek! BAII passen probleemloos op Fenders. Punt.

De BAII op mijn Fender, zónder aanpassingen!
Afbeelding
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Peter

Bericht door Peter »

Grainger schreef:En wat die bouwer je ook verteld; dit is échte lulkoek! BAII passen probleemloos op Fenders. Punt.
Amen! Past 1-op-1, en de intonatie is gewoon goed af te stellen.

Invijlen is idd aan te raden, gewoon een sleutelvijl-setje bij de Gamma voor een tientje is goed genoeg.
Gebruikersavatar
Pushifier
Berichten: 2639
Lid geworden op: 13 okt 2008, 20:34

Bericht door Pushifier »

Daar zijn die bruggen voor gebouwd toch om op Fenders te passen. Ik denk dat die bouwer bedoeld dat de scale iets verlengt wordt door deze brug. Maar goed als de zadels vergenoeg richting hals kunnen is dat geen probleem voor het intoneren.
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Te gek bedankt voor de reacties, ik ga hem bestellen! Kan iemand mij wat meer uitleggen over dat invijlen? Hoe moet dat, waar moet ik rekening mee houden. Is het echt noodzakelijk?
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Peter

Bericht door Peter »

Je kan ze ook al kant en klaar met slots bestellen, dat scheelt je 't invijlen.
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Voor die voorgevijlde groefjes betaal je meteen een tientje meer :facepalm:

Of het nodig is, met mijn plectrumaanslag wel. De snaar verschoof nogal. Speel je heel rustig dan zou het zonder kunnen.
Ik zou het voor de zekerheid wel doen! ;)
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Weet iemand toevallig waar ik deze brug kan kopen in de omgeving Amsterdam, of waar hij online te bestellen is in Nederland?
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Peter

Bericht door Peter »

Grainger schreef:Voor die voorgevijlde groefjes betaal je meteen een tientje meer :facepalm:
Da's waar, maar als 't eenmalig om zelf zo'n setje vijltjes te halen en te gebruiken ben je net zoveel kwijt. Maar persoonlijk vijl ik de slotjes er ook liever zelf in uberhaupt. :wink:
Gebruikersavatar
Grainger
Koning Herrie
Berichten: 6109
Lid geworden op: 02 nov 2007, 22:18

Bericht door Grainger »

Zul je inderdaad net zien dat de ideale groef precíes tussen twee voorgedrukt groeven zit he
Rics // Fenders // Squiers // Epiphone // Ampeg SVT CL // Ampeg 410 HLF
Persoonlijk topic
Peter

Bericht door Peter »

Juist :wink:
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Hoe bepaal je priecies waar je moet vijlen? Iemand een tip voor mij?
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
bass.player
Berichten: 1484
Lid geworden op: 15 jan 2006, 09:50

Bericht door bass.player »

Je legt de snaren er op en kijkt waar ze komen te liggen, daar zou ik ze invijlen. Tenzij dat ze niet mooi parallel op de hals liggen of tenzij dat je de string-spacing een beetje wilt aanpassen.
Basses by Fender, MusicMan and Höfner
Amplifiers and cabinets by Ampeg
Plaats reactie