Octavers

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Rickfender
Berichten: 737
Lid geworden op: 27 apr 2008, 20:51

Octavers

Bericht door Rickfender »

Deze vrijdag bij Bassmatters geweest om octavers te testen. 3 getest: MXR Octave Deluxe, EBS Octabass en de Aguilar Octamizer.
Allemaal erg goed en ik denk dat mijn keuze vrij persoonlijk is en niet omdat het ene pedaal beter is dan de ander. Uiteindelijk voor de MXR gegaan.

MXR
Leuk pedaal 3 knoppen. Gaaf dat de benaming van de knoppen ( dry, growl en girth ) ook echt hoorbaar zijn. Daarmee bedoel ik als je de dry knop open draait dat je behalve het neutrale signaal extra hard hoort ook het geluid een stuk droger wordt. Het pedaal heeft ook een midboost knop die weer binnen in regelbaar is. Hij vult het 'gat' tussen de originele signaal en de octaaf mooi op. Het pedaal is erg snel, gaat diep ( F/Fis ) en er zitten meerdere sounds in.
Wel merk ik dat ik live liever niet lager dan de G op de E snaar speel. Niet dat het pedaal de noot niet 'trackt' maar het klinkt gewoon niet zo geweldig, zo'n lage noot. Thuis klinkt het echter prima...

EBS
De goedkoopste van de 3 maar niet de minste. Makkelijk bedienbaar door de 2 knoppen. Het neutrale signaal heeft een volume net als de octaaf. Ook zit er een schakelaar op waar ik eerlijk gezegd het verschil niet vaan hoorde. Het pedaal geeft een neutrale sound mee en is erg makkelijk bedienbaar. Hij mist dus wat karakter maar dat kan natuurlijk ook een voordeel zijn, kwestie van smaak. Gaat tot Fis/G.

Aguilar
De duurste en de meeste knoppen. Heeft net als de EBS een volume knop voor het neutrale signaal, en 1 voor de octaaf. De tone knop zorgt voor erg veel variatie in sounds. De octave filter knop zorgt voor erg veel mogelijkheden in klankkleur van de octaaf.
Trackt erg snel, en gaat diep. Ook een eigen sound die erg breed inzetbaar is.

Tiepfouten zullen er wel staan, maar ik zit ook maar in 4 vwo he :mrgreen:

EDIT: Hier een filmpje met de octaver in actie. Couplet met octaver, refrein zonder.
Couplet is heel simpel, een hoge C op de A en een hoge G op de E.

Ben enorm te spreken over de MXR. Echt een heel fijn pedaal met een hoop mogelijkheden. Helaas niet de goedkoopste maar is het geld waard.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=P5LZstd95LE[/youtube]
Laatst gewijzigd door Rickfender op 04 jun 2010, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26338
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

BramS schreef: Tiepfouten
Dat moet natuurlijk zijn "tiepvauten" :D

Leuk en informatief stukkie, Bram. Niks mis mee.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Good busy Bram!

Fraaie collectie spulletjes heb je inmiddels trouwens! aso! :)
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Plaats reactie