Squier Vintage Modified Precision Bass

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Squier Vintage Modified Precision Bass

Bericht door Vibes2008 »

Hallo allemaal, mijn topic over de VM Jazz loopt als een trein, heb er erg veel aan gehad, en ondertussen is mijn VM Jazz een vette gecustomizde bas geworden. Nu wil ik graag een Precision bas kopen van Squier, dacht aan de Vintage Modified Precision Bass. Iemand hier ervaring mee? Graag jullie ervaringen e.d. hier posten! Thanx
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Bericht door BassAgent »

Ja! Ik heb er een. Het is een te gek basje :) Hij speelt goed, fijne hals en dat Duncan Designed elementje produceert een lekkere P-ronk :)
Ik heb er wel het een en ander aan veranderd. Hij zag er dus eerst zo uit:
Afbeelding
En nu zo:
Afbeelding

Wat er veranderd is:
-Gotoh 201 brug (meer sustain)
-CTS pots en Orange Drop condensator
-Fender Original pickup (diepere, dikkere sound)
-Vingersteun en pickup cover

Nu is-ie echt waaaanzinnig :)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Bericht door Bumper »

Ik heb mijn VM P nu anderhalf jaar en hij bevalt me nog steeds prima.
Ik heb zelf ook de pots vervangen voor CTS potmeters en hem geshield.

Het Duncanelement klinkt lekker agressief en hij ligt stevig in de mix.
Verder vind ik de hals erg prettig,door de satin finish voelt hij nog steeds lekker glad.
Ook is het een hele betrouwbare bas, hij speelt altijd goed en hij klinkt altijd lekker.

Voor een klein budget is het echt een goede bas.

Maar laat hem wel een keer goed afstellen bij een bouwer, want bij mij was de topkam veel te hoog, waardoor de stemming op de eerste 3 frets niet klopte.
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Ik zal het kort houden: een prima bas soundwise en wat betreft bespeelbaarheid.
Sluit me geheel aan bij BA en Bumper.

Imho een prima prijs/kwaliteitverhouding.

Ik zeg gewoon doen!
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Wow ik ben onder de indruk van de bas. Ik denk dat ik hem wel ga aanschaffen. Verbeteren net als mijn VM Jazz, andere pups en brug. Dan heb je volgens mij echt een super lekkere bas.
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26335
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Ik zeg: doen. Die VM is een prima bas; ik heb 'm ook gehad (die van Hidde is mijn ex). Waarom ik 'm weggedaan heb? Ik vond uiteindelijk zelf de Classic Vibe 60 nog net ietsje beter bij mij passen qua geluid.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Vibes2008 schreef:Wow ik ben onder de indruk van de bas. Ik denk dat ik hem wel ga aanschaffen. Verbeteren net als mijn VM Jazz, andere pups en brug. Dan heb je volgens mij echt een super lekkere bas.
Je hebt een PB.
Gebruikersavatar
Vibes2008
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 jan 2008, 22:18

Bericht door Vibes2008 »

Hoi Quasimodo, bedankt voor je aanbod, maar ik ben er nog niet helemaal over uit! Ik wil de classic vibe ook nog uit proberen.
Molewijk Guitars MG-JB401-DLX JazzBass - Fender Classic Jazzbass - Squier Vintage Modified Jazz - Yamaha BB5, Back and Forth P-Bass
Hartke LH-1000 - Hartke LH-500 - Hartke HyDrive 410 - Hartke HyDrive 112 - Hartke HA-2000 - Hartke Bass combo
Quasimodo

Bericht door Quasimodo »

Graag gedaan.

Welke Classic Vibe? De CV 60's?
Plaats reactie