markbass combo CMD121p

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 313
Lid geworden op: 28 jul 2007, 02:02

markbass combo CMD121p

Bericht door Ernst »

Hierover zijn al meerdere reviews geschreven, maar ga hier ook de mijne posten!

Ik heb dit combo 3 maanden geleden aangeschaft, om met name mijn rug en ledematen te sparen. Geen gesjouw meer met zwaar spul, daarom wou ik iets lichts en krachtigs. Heb tevens overwogen hevos midget, maar die viel buiten het budget. Dus: markbass!

De vrouw des huizes kwam met het voorstel dit zsm te doen. Begripvolle muzikanten echtgenotes, waar vind je die nog? :worship: :worship:

Gezien al de lovende verhalen over dit markbass combotje heb ik e.e.a. getest bij de feedback en er eentje gescoord in het 2ehands circuit (ja zo zijn we :wink: )

Geluid:
de sound is na inpluggen eigenlijk in een keer goed met equalizing op neutraal. Je kunt wat accentueren met de bass, high etc,maar is eingelijk niet nodig. Er zitten ook 2 filterknoppen op die iets met je frequentiebereik doen, zodat e.e.a meer vintage of juist punchier gaat klinken. Ik laat ze iig lekker uitstaan.

Volume:
Vol,dat is eigenlijk de beste omschrijving. Niet overdreven hard, maar prettig in het gehoor liggend laag en druk wat goed door de mix heenkomt. Bij het eerste optreden met nijn blues combo uitgeprobeerd en tot de conclusie gekomen dat een extensie cabinet iig niet nodig was.
Gisteren ook nog opgetreden met een bevriend bandje waarvan de bassist zegt, 'zo'n klein kastje, dat kan toch nooit hard genoeg gaan?' hahaha!! ik ff spelen op het podium. 'maar dat ging toch door de p.a.?' Niet dus!!
Na de soundcheck en het optreden was mijn collega overtuigd en overweegt nu een zelfde setje.

In mijn andere band (heavy rock met marshall stack en double bass drums) gaat het met repeteren ook prima met dit combotje, hoewel ik denk dat het live in deze setting iets gaat missen, maar dat zullen we merken als het zover is. Ik heb nog een 15inch cab wat er onder kan in geval van nood.

Draagbaarheid
Dit combo is licht, en dat had ik nodig want ik speel in 2 bands en sjouw dus overal naartoe qua repetities en optredens. ik zou niet meer anders willen. Waarom nog zeulen met spullen als het ook zo kan? Een absolute aanrader. Niet dat ik reclame of zo wil maken, maar ik ben echt tevreden!
"Every Beggar is Christ" - Stiltskin
Gebruikersavatar
ph3nom
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 jan 2008, 23:17

Bericht door ph3nom »

Leuke review Ernst!

'k heb dezelfde combo en kom daar ook mee toe, maar heb er toch een NY 121 cab bijgekocht!
Super setje dat knalt maar toch licht van gewicht is.
Bass: Vintage EJM96 - Squier Pete Wentz Precision Bass w. Nate Newton Riffblasters
Amp: Darkglass Microtubes 900 Limited Edition Medusa - Ampeg SVT-410HLF - Hartke 810XL

SALE: Ampeg PF-500
Gebruikersavatar
albi
Berichten: 3277
Lid geworden op: 25 nov 2006, 13:12

Bericht door albi »

Heb hem ook gehad en was echt een geweldige combo!
Voor kleinere settings op gemiddelde volumes was hij perfect, maar voor mijn metal/hardcore groep kwam hij toch wat te kort.
Zeker qua "body" dan.
UIteindelijk toch op een volledige Markbass stack overgeschakeld die ik ook in één keer kan meedragen :)
Grappig zicht wel, aankomen met je bas op de rug, versterker op je borst, de 2x10's in je handen en desnoods nog effecten rond gehangen. :mrgreen:
Fender Japan JB-62US/ Squier VM 70 CS / Squier JB Deluxe 5 =>FX=> Ashdown Little Bastard UK 25/100 + VS212

The Foreign Exchange Program
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7180
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Heb 'm ook! Al ruim 3,5 jaar. Ik heb er toen een T102 cab bijgekocht, omdat een passende cab nog niet bestond. Dat was geen porum op het podium.
Later heb ik er dus een tweede T102 bij gekocht. Ik heb de combohead uit het combo gehaald en er een passend deksel voor laten maken.
Door twee rubber dopjes op de juiste plek in het combo te schroeven kon ik de top er zo weer in terug laten zakken zonder iets te hoeven schroeven.
Kleine gigs = combo mee / grote gigs = 2xT102 + de losse top. Werkte prima.
Maar sinds de NY121 er is heb ik die gekocht en de 2x T102's verkocht. Met de NY121 heb ik de zelfde power als met de 2x T102's, alleen een wat warmer sound.

Ben nog steeds enorm tevreden over de sound, de kwaliteit en de transporteerbaarheid van Markbass. Miste alleen wel altijd een beetje de buis in de pre-amp.
Daartoe heb ik er een lossen buizen pre-amp voor staan, maar daar wil ik eigenlijk vanaf; Om het gedoe, niet om de sound.
Dus overweeg ik nu de LM Rocker 500 aan te schaffen en de combohead daardoor te vervangen. Eerst maar eens testen, denk ik...
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 313
Lid geworden op: 28 jul 2007, 02:02

Bericht door Ernst »

@ HNZ : alsof ik dat niet wist! :D Mede dankzij jouw review ben ik overstag gegaan om ook die markbass te kopen, gezien de schijnbaar "ongelofelijke prestaties".

Ik kleur de sound ook met een hartke bass attack, voor een wat lichte overdrive in het geluid. En als het echt hard moet, neem ik wel een 15" cab mee.

Leuk bijkomstigheid is dat we nu met alle bandspullen en leden in één renault kangoo passen. Dus ook logistiek een verbetering!
"Every Beggar is Christ" - Stiltskin
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7180
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Ernst schreef:@ HNZ : alsof ik dat niet wist! :D Mede dankzij jouw review ben ik overstag gegaan om ook die markbass te kopen, gezien de schijnbaar "ongelofelijke prestaties".
Ik kleur de sound ook met een hartke bass attack, voor een wat lichte overdrive in het geluid. En als het echt hard moet, neem ik wel een 15" cab mee.
Leuk bijkomstigheid is dat we nu met alle bandspullen en leden in één renault kangoo passen. Dus ook logistiek een verbetering!
OEPS! Betrapt! Ik hou er maar niet over op, hè? :oops:
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

Bericht door madmic »

Heb dezelfde, perfect dingetje.
Gebruikersavatar
bucq
Berichten: 127
Lid geworden op: 19 nov 2008, 22:09

Bericht door bucq »

madmic schreef:Heb dezelfde, perfect dingetje.
ik ook :dance: al geruime tijd
en 1 x 15'' cab erbij
gaat hard als nodig, DI werk goed, en stil klinkt hij ook goed ( vind ik ook wel belangrijk ).

misschien is het ideale de losse amp 4 x 10'' en 1 x 15'' maar dan is het minder draagbaar.
Gear :
Ken Smith CR5M'93 & BSR5J ' 98 ( beide te koop )
Warwick Corvette $$ Custom ( te koop )
Fender Jazz Bass Custom Shop Ltd ed. '61
Mark Bass CMD102P combo + 151 Traveler Cab
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7180
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

HNZ schreef:Ben nog steeds enorm tevreden over de sound, de kwaliteit en de transporteerbaarheid van Markbass. Miste alleen wel altijd een beetje de buis in de pre-amp.
Daartoe heb ik er een lossen buizen pre-amp voor staan, maar daar wil ik eigenlijk vanaf; Om het gedoe, niet om de sound.
Dus overweeg ik nu de LM Rocker 500 aan te schaffen en de combohead daardoor te vervangen. Eerst maar eens testen, denk ik...
UPDATE: Sorry guys...

De LM tube en de LM Rocker getest en die hadden geen van beiden de sound die ik zocht. Dus toch een tijdje doorgetobt met m'n losse tube pre-amp,
waardoor dus gedoe met snoertjes en een hele hoop knopjes. Om een lang verhaal kort te maken:
Via wat TC electronic en (zware) Ampeg omzwervingen ben ik uitgekomen bij de 'nieuwe' Ampeg Micro VR plus 2x10" cab.
Die heeft dé sound waar ik naar op zoek was.

M'n Markbass spullen ingeruild en naast de Micro VR een Mesa Boogie Walkabout combo kunnen aanschaffen - WOW! Wat een sound!
Maar, net als de Ampeg SVT7 pro die ik ervoor kort gehad heb; Veel te veel volume voor de soort gigs (kroegen en kleine zaaltjes) die ik doe.
Dus inmiddels een tweede 2x10" Ampeg cab bij de Micro VR aangeschaft - dat gaat hard zat. Door de verticale stapeling krijg je een
4x10 'zuiltje' waardoor je jezelf op het podium prima kunt horen zonder al te hard te hoeven gaan.

Nu dus de Mesa Boogie te koop gezet.

En mijn Markbass avonturen zijn (voorlopig :wink: ) voorbij...
Boudewijn Schleijpen
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 feb 2010, 23:51

Bericht door Boudewijn Schleijpen »

Ik gebruik een Markbass CMD 151.
Zelfde ampje in, maar dan met de 15 inch speaker.
Dat heb ik wel nodig want ik speel 5 snarig.
De lage b krijg je NIET door een 12 inch, vind ik.
Mooie warme sound met ondanks 15"' toch ook erg veel midden!
De equalizer heb ik in het midden staan. Alleen de treble wat verder open.
Het scherpe van het hoog filter ik dan iets weg met de vintage-sound-modulator.
Stand: 30%
De preshape knop zet ik ook op 30% om het geluid nog wat dikker te maken.
Maar in feite is het een overbodige knop.
Verder heb ik er een inklapbaar Markbass voetje bij gekocht, waarmee je hem schuin kunt opstellen en toch op de grond kunt laten staan.
Zo hou je dus wel het laag hard en heb je toch het mid op je oren gericht.
Perfect combootje voor de kleine en middelgrote podia.
Overweeg nog om er een New York 15"extension cabje onder te zetten in geval van groot podium...
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Gelukkig een niet zo heel oud topic...:)

Een lage B krijg je prima uit een 12" kastje...als het volume niet te hoog wordt. Met TWEE van die kastjes heb je vaak genoeg laag van je B-snaar, ook bij hogere volumes. daarom altijd twee kastjes kopen als je op een (groter) podium staat.

Zelf tilde ik mijn 12" kastje altijd op een barkruk ofzo als ik op het podium stond. Ik heb liever veel mids in mijn geluid dan bakken met laag. Die komen wel uit de P.A.

Heeft iemand trouwens nog een MB New York 121 te koop staan toevallig? (Of twee...)
Gebruikersavatar
ph3nom
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 jan 2008, 23:17

Bericht door ph3nom »

Unlord schreef:Heeft iemand trouwens nog een MB New York 121 te koop staan toevallig? (Of twee...)
'k heb de combo en een NY121 maar gebruik beide laatste tijd niet vaak meer aangezien ik de 104HF heb staan in de repetitieruimte met de R500 er op.
Weet niet wat een eerlijke prijs is voor de NY121?
Zou de combo dan ook mss ineens willen verkopen.

Als je interesse hebt stuur je maar een PM ofzo.
Bass: Vintage EJM96 - Squier Pete Wentz Precision Bass w. Nate Newton Riffblasters
Amp: Darkglass Microtubes 900 Limited Edition Medusa - Ampeg SVT-410HLF - Hartke 810XL

SALE: Ampeg PF-500
Gebruikersavatar
basske
Berichten: 450
Lid geworden op: 23 jan 2006, 20:47

Bericht door basske »

Intussen is mijn CMD aangevuld met de 121 New York.
Voor het eerst komt de CMD121 volledig tot zijn recht.
Voor mij een waanzinnig goeie combinatie!
Diepe dikke sound, helder , warm , .... en nog veel superlatieven.
Zeker eens uit te proberen door ieder die een CMD121 bezit!
EBMM SR5 LTD 2008 -- KSD705
Markbass Mini CMD 121P + 121 NewYork -- LM250
EBS Valve Drive
https://users.telenet.be/edwinbass" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ph3nom
Berichten: 267
Lid geworden op: 10 jan 2008, 23:17

Bericht door ph3nom »

basske schreef:Intussen is mijn CMD aangevuld met de 121 New York.
Voor het eerst komt de CMD121 volledig tot zijn recht.
Voor mij een waanzinnig goeie combinatie!
Diepe dikke sound, helder , warm , .... en nog veel superlatieven.
Zeker eens uit te proberen door ieder die een CMD121 bezit!
Blij dat je er tevreden mee bent 8)
Bass: Vintage EJM96 - Squier Pete Wentz Precision Bass w. Nate Newton Riffblasters
Amp: Darkglass Microtubes 900 Limited Edition Medusa - Ampeg SVT-410HLF - Hartke 810XL

SALE: Ampeg PF-500
Gebruikersavatar
denblomme
Berichten: 194
Lid geworden op: 21 apr 2010, 19:17

Bericht door denblomme »

Ik wil er een!
als iemand een wegwil, be my guest :D
https://vi.be/poachersofmen" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/poachersofmen" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie