Ibanez ATK 300 (MIJ)

Plaats hier reviews van bassen, versterkers, snaren, effecten etc.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

aap schreef:Ik vind het gewicht wel meevallen van mijn ATK. Maar de nek is ook voor mij te dik, das persoonlijk. Mijn main bas is een jazz daardoor zal het wel komen. ATK zijn erg goede bassen. Live zal ik hem nooit gebruiken, ik hou van mijn jazz dat ik lekker in de mix lig. Ik merk met de ATK dat ik door mix heenscheur. Ik hou daar niet zo van. Maar met blues, rock, funk en metal heb je met de ATK echt een beest in huis!

Mijn ATK gebruik ik nu alleen voor RATM thuis :jam: en hoewel ik hem dan gruwelijk vindt, denk ik toch dat hij binnenkort op MP komt te staan.
Nou dat heb ik dus precies ook.

Het gewicht vind ik geen probleem. Mijn jazz is veel lichter maar de ATK vind ik ook fijn om op te spelen als het om gewicht gaat. Het is meer de hals en ook dat ik roundwounds heb op de ATK (die zijn ook nog een dunner waardoor de nek nog groter aanvoelt).
Ik ga em nog te koop zetten, maar de ATK hoeft niet per se weg. Ik merk dat als ik rustige dingen op de ATK speel ik wel met de nek overweg kan, maar zodra het snelle passages worden krijg ik kramp.
BassRoss
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 dec 2009, 20:35

ATK uopgrade

Bericht door BassRoss »

Hoi Pellek,

Zag jouw bericht over de ATK. Ik heb sinds enkele maanden een ATK (nieuw) in bezit en na korte tijd een andere pick up laten maken bij Bassculture in Duitsland (zie reactie van Pushifier) (bouwer is Christof Dolf uit Neuss)
Deze is gemonteerd bij Guitarshop in Meppel (waar de bas vandaan komt)
Sinds die tijd speel ik steeds vaker op de ATK met de bands. Een echt enorm verschil in sound.
In de bandmix met twee luide gitaristen en een enthousiaste drummer ligt ie strak knorrend erg goed in de mix.
Het is een big pole Misicman type humbucker met open neodymium magneetjes. Geeft strak diep veel bass met mooiere hoge tonen. Hij is er muzikaler door geworden en met de serie schakelaar gebeurd er nu ook iets !!! Het geld MEER dan waard.
Je hebt er zo echt een heel andere bas aan. Ik heb eerst nog gedacht om naast mijn Fender US P een Ray Musicman (de Ray 34 ed. uit Indonesie) bij te kopen, maar nu hoeft dat echt niet meer. De Indische ATK is trouwens best goed afgewerkt en speelt prima.
(naturel 4 snaar)
Ik zie dat je uit Leeuwarden komt. Ik woon in Ijlst. Als je wilt kun je eens komen kijken/luisteren bij mij. Geen probleem.
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Hee dank je voor je reactie!

Ik zou graag een keer langs willen komen, heb het alleen te druk met stage (woon 5 dagen per week in Almere) en ga kort na stage weg naar Finland.
Ik moet zeggen dat ik de ATK nog niet verkocht heb en dat het idee er nog wel is om een andere pick up erin te zetten, maar dat ik merk dat ik vooral ook de hals niet zo fijn vind. Ik hou em nog wel zolang niemand er hoog op biedt (dat ding gaat zeker niet voor een habbekrats weg), maar dat upgraden is iets wat sowieso moet wachten.

Heb nu een PJ bas die ik aan het maken ben en een OLP bas die binnenkort naar mij toe gaat die ik ga upgraden met dingen die ik heb liggen (ik wil een goedkope bas hebben om mee te nemen naar Finland en de ATK is wat te duur voor de trip).
BassRoss
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 dec 2009, 20:35

ATK upgrade

Bericht door BassRoss »

Geen probleem, als het je eens uitkomt mag je me altijd mailen. welvanrossum@home.nl
Succes met de stage en in Finland. BassRoss
Plaats reactie